Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (1 410)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Uhlazená demoliční jízda plná hardcore efektů, kterou však jako tlustou slepici zařízla PG-13tka. Filmu kralují tři věci: Willis, efekty a kamera. Willis je ve formě, k likvidaci protivníků používá kromě střelných zbraní i policejní káry, mačká ze sebe neskutečné množství hlášek a je stále cool. Efekty se řítí filmem jako nekontrolovatelné tornádo, scéna v tunelu připomíná doslova vysokooktanové destruction derby zakončené profláklým trailerovým soubojem letící auto vs helikoptéra. Závěrečná sekvence už však naplno opustila hranice reálnosti a i když je tahač s návěsem jedoucí pouze po pravých kolech nebo stíhačka prolétávající hroutící se dvoupatrovou dálnicí efektní, působí to celé skoro úsměvně. Kamera je skutečně neuvěřitelná a když se rozhodne opisovat mohutné půlkruhy kolem pohybujících se předmětů, začne Vám vypadávat popcorn z pusy. Willisovi zdatně sekunduje Long, Olyphant si užil svoji roli záporáka a parkourista Raffaelli se postaral o akrobatickou vložku. Viděno, podtrženo, sečteno, rozhodnuto: určitě podařený návrat velké akční série a ikony, ale chyběl mi tam nějaký ten ostrý předmět v oku (a nemusí to být zrovna krápník), trochu syrovější a uvěřitelnější akce a pár slov jako ´asshole´ či ´motherfucker´, na které jsme byli kdysi zvyklí. No jo, fuckin´ PG-13! 110 miliónů dolarů(rozpočet)/353,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Pohodový akční blockbuster s ještě ne úplně rezignovaným Brucem, se sympatickým podpůrným triem Long-Winstead-Smith (sympaťák Long je vyloženě srcem filmu) a s bohatou nadílkou nápadité a zábavně přepálené akce a vtipných hlášek. Čtyřka kráčí ve stopách trojky a tak tu opět máme místo osamělce bojujícího s teroristickou přesilou v uzavřeném/jasně vykolíkovaném prostoru dohadující se (tentokrát analogovo-digi a old vs young) buddies a honičku městskými ulicemi s odskokem ven a řešení celonárodní hrozby (která by měla i globální účinky). V rámci série je to už totální sci-fi, ale jelikož jde o ještě našlapanější akční podívanou než minule a protože miluju buddies i městské akčňáky, jsem zase nadšený. Wiseman na svém vrcholu a Die Hard série suverénně obhajující svou pozici akční klasiky i v novém tisíciletí. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Dej je našlapaný, akcie sú perfektne nakrútené a občas dokonca scenáristicky NÁPADITÉ (tunel), a starec Bruce Willis je (prekvapivo) stále tým skvelým Johnom McClaneom, ktorý to všetko drží pokope a dodáva tomu správny nadhľad. Tretiu štvrtinu filmu by som prestihal a celok skrátil o 5 min, ale ináč nemám žiadne výtky. Teda až na ten spadnutý Capitol v traileri, ehm. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Plno lidí očekávalo z téhle pasti možná to nejhorší, co se čekat dalo. Už jen fakt, že se dostala do kategorie PG-13 něco svědčí. Pak přišel trailer, který akčně nabytou podívanou dokázal u diváka uzemnit neskutečným způsobem a nakonec to završil scénou, kde auto najede na vrtulník a kompletně ho zdemoluje. Konečně po shlédnutí Smrtonosné pasti 4.0 můžu bez problému říci, že se jako pokračování povedlo i na úkor toho, že je omezeno právě dík PG-13 a není tak krvavá, brutální nebo dokonce agresivní jako její předešlé díly, což vůbec nevadí. To co film drží nad vodou je každopádně hlásící Bruce Willis a akční scény, o kterých se samotní autoři chlubily, že s přicházející novou digitální technologií vzniká nová éra akčních scén, které budou bít tak dokonale do očí až si je radostí vykoukáme a musím se přiznat, že jsem se chvílema opravdu nestačil divit. Jenže právě akce a McClane je opravdu to jediné na co se v tomto filmu těšit. Samotný příběh za moc nestojí a spíš v nepřetržité akční jízdě dost překáží. To nemění fakt, že tento film přichází s něčím absolutně novým, neokoukaným a tak realistickým, že se nad akcí budete rozplívat tak příjemně jako já. --- Právě si sejmul vrtulník autem - Došly mi náboje ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Die Hard for the Kids. Historie se opakuje. Stejně jako v jedničce musí John získat zpět ztracenou důvěru jedné ženy (a opět v tom sehraje roli použití toho kterého příjmení), stejně jako ve trojce je bludištěm, do něhož se dostal a v němž si s ním zlosyn pohrává, celé město (namísto New Yorku Washington) a stejně jako ve všech třech filmech čelí bandě teroristů z celého světa (Francie, Itálie, USA). Nově ale kvůli dětskému ratingu mnohem méně kleje a zabíjí jen tak, aby při tom nestříkalo moc krve (tzn. někdy nápaditě, někdy jako v počítačové střílečce z minulého století). Tempo je oproti předchozím filmům výrazně mírnější, John ani lidé okolo něj nejsou neustále ve stresu, není opakovaně rozvíjeno několik paralelních akcí (v čem excelovala zejména trojka) a celkem dost času vyplňuje poněkud sentimentální povídání. Jistě, hlavním Johnovým cílem je - kromě likvidace zlosyna - předvést se jako schopný otec (přičemž cvičným objektem před opětovným shledáním se s dcerou je pro něj Matt), ale nebylo akčních tatíků v jiných filmech už dost? ___ Jako v každém buddy movie, i zde je vyprávění dynamizováno střety protikladných povah. Johna a Matta dělí několik generací i rozsah vědomostí o moderních technologiích a populární kultuře (jeho dialogy s Kevinem Smithem, guru všech nerdů, patří k vrcholům filmu). Jedině spojením sil mohou zvrátit nepříznivý běh událostí, což je ze současného pohledu, kdy již analogoví hrdinové za geeky jasně zaostávají, příjemně nostalgická skutečnost. Informace ještě nebyly vším. Občas se muselo přestat civět do monitoru a něco udělat. John veškeré potřebné "skills" má, chybí mu jenom ony informace. Svalnatí lameři jeho typu jsou ukázáni jako neocenitelní. Od světa reálných (nikoli virtuálních akcí) odstřihnutí hackeři oproti tomu dostávají jeden mravní políček za druhým, a zatímco John svému mladšímu parťákovi uděluje důležité životní lekce ("face your fear"), sám zůstává na konci stejným BFU jako na začátku. ___ Čtvrtá Smrtonosná past je nejzábavnější tehdy, odkazuje-li k některému ze svých (lepších) předchůdců, případně k akčnímu žánru jako takovému (padouchovo pobízení "Say somethin' funny", finty, které John používá). Šlo by o tuctovou hi-tech akci (s akčními momenty občas na hraně parodie typu Pravdivých lží), nebýt její schopnosti sebeshazování... a Johna McClanea, samozřejmě. Protože vlasy už tenhle staronový americký spasitel sice nemá, ale koule pořád ano. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, H34D, lachim, Chrustyn, rowdy's, FrankieCZ ()

Galerie (36)

Zajímavosti (59)

  • Na režisérský post byli postupně zvažováni Luc Besson, Antoine Fuqua či dokonce John McTiernan, režisér prvního a třetího dílu série. McTiernan se ale režie nemohl ujmout, protože byl u federálního soudu obviněn z toho, že v únoru 2006 podal vyšetřovateli FBI nepravdivou výpověď o tom, že si v roce 2000 najal soukromého detektiva Anthonyho Pellicana, aby nelegálně odposlouchával Charlese Rovena, producenta jeho filmu Rollerball (2002). (Siriuss)
  • Spoločnosť Digital Dimension pracovala na väčšine vizuálnych efektoch. Pridávala vozidlá pre vytvorenie dopravných kolízií a vytvárala masu ľudí pri evakuácii budov. Dokopy vytvorila zhruba 200 záberov s vizuálnymi efektmi. (Greenpeacak)
  • Během úvodních titulků ve jméně Kevin Smith (Warlock) na okamžik zmizí písmeno „m“ a objeví se místo toho "Sith", což je společenství bytostí ovládající mystickou Sílu z filmové série Hvězdné války (od r. 1977), na kterou režisér Smith ve svých filmech často odkazuje. (imro)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama