Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak nevim, ale prislo mi to, jako takovej zbytecnej film, kterej neurazi, ale ani nenadchne. Kam se hrabe na Barry Lyndona. Problem je, ze ma film desne dlouhou stopaz a celej film misto aby gradoval, tak jen tak pomalu plyne. Navic se tu vetsinou jen zvani a zadna akcnejsi scena se nekona. Nastesti tu jsou slusny herci, ne ze by hrali nejak skvele, toho sem si nevsim ani u jednoho, ale vetsina jsou docela sympataci a Reese tahle role skvele sedla. Ale stejne mi film prisel docela pohodovej a s peknou atmosferou a hudbou a moc jsem se nenudil, i kdyz tu samozrejme slaby chvile sou. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Doposud jsem si Thackerayho spojovala ve filmu jen s Barry Lyndonem, který je příliš Kubrick, než aby to byl Thackeray. Ale naštěstí Vanity Fair je mnohem častěji adaptovaný román a tato zatím poslední verze je velmi půvabná a inspirativní. Zatímco na počátku (1911) byla geniální zkratka ve 30. letech jedna sexy moderní verze s Myrnou Loy a druhá tradiční v Technicoloru s Miriam Hopkins, tato s okouzlující Reese Witherspoon vrací celý příběh do indických souvislostí a vypráví o všem milém i nemilém, co nebohou Becky Sharp potkalo. Ačkoli Becky by sama sebe nikdy neoznačila za nebohou, že ano. Tyto opulentní romány v empírové nádheře skutečně mohou jen získat, pokud je režíruje někdo tak kosmopolitní jako Mira Nair. Ano, ta Mira Nair, jejíž Bouřlivá svatba tolik znamenala pro obnovení zájmu o indický film a indickou kulturu na západě. Zkrátka, mohu jedině doporučit. A pokud si stále nejste jisti, klidně si dejte na čas, já čekala na své setkání s Vanity Fair celou dekádu a vyplatilo se. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Typická kostýmna britská snímka, príliš sa nelišiaca od jej ďalších žánrových konkurentov. Krásne kostýmy, spoločenské intrigy, smotánka, pekná výprava a ďalšie otrepané témy takýchto historických filmov. Osobne nemám Reese príliš v láske, takže ma film asi vďaka nej nebavil tak, ako napríklad slávne adaptácie Jane Austenovej. Film som videl dvakrát a napriek tomu s z neho veľa nepamätám, takže si vyššie hodnotenie z mojej strany nezaslúži. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Normálně červenou knihovnu příliš nevyhledávám. Snad jen abych měl základní znalosti tohoto žánru, které bych případně mohl uplatnit při balení některých samic. Tenhle film jsem si nevybral já, ale právě jedna dáma - uživatelka, která film jinak nemohla sehnat. Když jsem si přečetl, že se jedná o červenou knihovnu z prostředí smetánky nebo-li horních deseti tisíc, řekl jsem si, inu nahlédni alespoň někdy mezi smetánku. Z toho náhledu na jejich život a priority jsem se málem poblil. Naštěstí nosej tak krásný a barevný vohozy, takže se na to dobře dívá. Vlastně v rámci žánru musím oné uživatelce poděkovat, protože jsem neviděl až tak špatnej film. Jenom nevím jestli se mě Reese Witherspoon líbila nebo nelíbila. Ono je to vlastně jedno v posteli se stejně může zhasnout. Když jsem si teď zpětně přečetl ty své komentátorské kecy říkám si, že je to úplná marnost, úplnej jarmark marnosti. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

K adaptacím slavných literárních děl zaujímám velmi skeptický, především těch amerických. Souhlasím s názorem, že národní literární klenot může úspěšně natočit pouze ten stát, jehož občanem byl autor onoho díla. Od W.M.Thackerayho jsem bohužel žádnou knihu nečetl, vzpomínám si jen z gymnaziálních let, že byl představitelem realismu v Anglii a tepal šplhounství, kariérismus, pokrytectví, snobství a sobeckost. Jarmark marnosti je jeho nejznámějším dílem a podle filmu soudím, že do něj všechna svá témata zahrnul. Pokud mám tedy hodnotit film neznaje knihu, líbil se mi velmi moc, dialogy byly propracované, několik nadčasových pravd bilo do očí a sešla se zde pestrá herecká sestava. Reese Whiterspoon už pro mě tedy není jen Pravá blondýnka, světice z Nebezpečných známostí a duch z A co když je to pravda?, ale také Rebecca Sharpová, žena inteligentní, bystrá, vzdělaná, ovšem bez urozeného původu, což v Anglii devatenáctého století hrálo velkou roli. Na povrchnost vyšších vrstev chtěl určitě Thackeray poukázat, nepřekvapuje mě, že právě v anglické literatuře vystupuje silná a obdivuhodná ženská hrdinka. Velmi se mi líbila také Romola Garai, ne nadarmo si ji do svého Scoop vybral Woody Allen, ten se nikdy ve výběru herců nemýlí. Rhys Ifans a Jonathan Rhys-Meyers odvedli svůj standard. Takových zfilmovaných klasik bych si dal líbit klidně víc a víc. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Autor literární předlohy William Makepeace Thackeray se narodil v Kalkatě v Indii, která se v jeho dílech často zmiňuje. (claudel)
  • Dříve než smlouvu na film podepsala indická režisérka Mira Nair, seděl na pomyslné režisérské stoličce Benjamin Ross, který natočil například pro HBO dokument o Orsonu Wellesovi RKO 281. (imro)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno