Režie:
Craig GillespieKamera:
Nicolas KarakatsanisHudba:
Nicholas BritellHrají:
Emma Stone, Emma Thompson, Paul Walter Hauser, Joel Fry, Mark Strong, Emily Beecham, Jamie Demetriou, Kirby Howell-Baptiste, Ed Birch, John McCrea (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Držitelka Oscara Emma Stone září v celovečerním filmu Cruella od společnosti Disney. Film se odehrává v době londýnské punckrockové revoluce 70. let a sleduje vzpurné počátky nechvalně proslulé módní darebačky, Cruelly de Vil. Mladá, chytrá a kreativní podvodnice Estella je odhodlaná se prosadit ve světě módy. Spřátelí se s dvojicí mladých zlodějů, kteří oceňují její zálibu v rošťárnách. Jednoho dne se Estelle podaří zaujmout pozornost ohromně šik a děsivě haute módní legendy, baronky von Hellman, jenž ztvárnila dvojnásobná držitelka Oscara Emma Thompson. Jejich vztah však uvádí do pohybu souhrn událostí a odhalení. Estella se rozhodne přijmout svou temnou stránku a stává se drsnou, módní a pomstychtivou Cruellou. (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (369)
Disney si nechal šáhnout na jednu zo svojich klasík a przniteľom nechal celkom voľnú ruku. Ešteže tak. Nedočkali sme sa nejakého moderného remaku, ktorý len kopíruje starý príbeh a pridáva nové ksichty. Dostali sme prerábku plnú kvalitného vizuálu, kvalitnej hudby a zaujímavé využite pôvodného príbehu, ktorý pretavili v mix všetkého možného, nemožného. Bohužiaľ zápletka je vo výsledku stále veľmi banálna, čo našťastie úspešne maskuje skvelo pôsobiaca Emma Stone. Minutáž bola prepálená, ale nudiť sa rozhodne nestihnete. Disney ukázal, že dokáže byť odvážny, že dokáže za každú cenu nevsádzať na istotu. Vystihnúť Cruellu jedným slovom? Zaujímavá. Na záver oceňujem detskú verziu "Emmy", s ktorou mi bolo ľúto sa lúčiť. ()
O Cruelle se hovořilo jako o filmu silně inspirovaném například Jokerem nebo také Ďábel nosí Pradu. Nevím, jestli na tohle někdo skočil, jelikož disneyovky jsou z podstaty naprosto neškodnou podívanou pro celou rodinu a většinou i sterilní záležitostí. Než se vrhnu k převažujícím pozitivům, ten film je vpravdě úplně nechtěný a zbytečný a jakožto velkého fanouška dětské klasiky 101 Dalmatinů (té hrané verze s Jeffem Danielsem, kterou jsem viděl nesčetněkrát) mě úplně nepotěšilo vyložené popírání skutečností původního předobrazu. Jakmile se však film po, pro mě trpké třeba půlhodině, pořádně rozjel, vlastně mě některé změny charakteru hlavní postavy, tak jak si jí pamatuji, příliš neznervózňovaly a užíval jsem si společnost naprosto dokonalé Emmy Stone, která stále přesvědčivě uhraje o deset let mladší postavy než je ona sama a je bezpochyby středobodem tohoto nečekaného hitu. Vlastně jediné, co mě na snímku sem tam iritovalo, tak byli odporně digitální a strašně zlí Dalmatíni, kteří se sic studiu zřejmě citelně zapsali do rozpočtu filmu, nikdo dnes už však asi nebude riskovat natáčení s mnohdy neposlušnými živými zvířaty. Což je za mě škoda, jelikož film z roku 1996 na tom skvěle fungoval a případný remake by byl plně CGI. Což mi připomíná, že jsem vlastně hrozně rád, že se do onoho remaku nepustili a raději u Disneyho sáhli po originu jedné z nejvýznamnějších záporaček z jeho starých pohádek. Ač tedy skutečně vychtěný snímek, díky vynikajícímu scénáři a výborné režii Craiga Gillespieho jsem si film užil tak moc, jak jsem vůbec nemohl ani doufat. Móda mi nic neříkala když jsem vyrůstal a stejně tak ani nyní, zde o to však v první řadě vůbec nejde, takže se toho nebojte. ()
Mám rád filmy, ve kterých se mísí opulence a ambice způsobem, který sice absolutně ztroskotává, ale je to parádní jízda! Cruella se snaží nějak polidštit postavu, která byla vytvořena proto, aby byla nenáviděna, a nedává to smysl logicky, logisticky ani emocionálně, následuje to každý trend, včetně trendů protiřečících si, a snaží se to být tolik věcí, že udržet s tím filmem krok není jen tak. Způsob, jakým se narativ toho filmu absurdně vymyká kontrole, je až kouzelný. Příběh ženy, která je v původní pohádce prostě extravagantní alkoholička, se proměňuje v příběh operního rozměru o vraždách, mezigeneračních křivdách, budování módního impéria a existenciálních traumatech - není absolutně žádná potřeba, aby byl tenhle charakter vykreslen skrze tak přemrštěný a překombinovaný příběh, ale nakonec právě absence jakékoliv zátky tomu dodává kouzlo. To se sice neodráží v hvězdičkovém hodnocení (potřeboval bych, aby to aspoň nebylo tak dlouhé), ale k tomu filmu vlastně cítím sympatie. Rozhodnutí zpětně motivovat charakter Cruelly de Vil tím, že dalmatini v jejím dětství a před jejíma očima ZÁKEŘNĚ ZABILI JEJÍ MATKU je ale rozhodně nejvíc geniální filmové rozhodnutí od match cutu ve Vesmírné odyseji a k tomu filmu nejde než cítit absolutní respekt a pokoru. Komukoliv, kdo si myslí něco jiného, plivnu do obličeje! ()
Už len referencia na 101 dalmatíncov mi dala znať, že to bude nejaký nepodarok. Nemýlil som sa. Niekto tvrdí, že možno deti do 12 rokov sa zabavia. Podľa mňa sa na tom nezabaví široké spektrum divákov, film je pozérsky a nudný. Jediným pozitívom je tu dobre vybraná moderná hudba, ktorá dáva tomu tempo a štýl. Ale celkov príbehovo nezaujímavé a najvtipnejší tu má byť akože nejaký transvestita, čo je už novodobý trápny trend. ()
K tomuhle vcelku divnému projektu jsem si až do konce titulků nedokázal úplně najít cestu. Origin disneyovské záporačky je prostě vcelku zbytečný, a kdyby se jednalo o svébytný film o tom, kterak si outsider v jokerovském duchu navzdory společnosti vydobude cestu k sobě samému, nepříjemně vtíravých otázek by razantně ubylo. Jenže se tak nestalo, a tak se ptejme: Dává smysl svět, v němž se nahodile mísí až dickensovská sociální realističnost s komiksově přepálenými charaktery? Je možné prodávat směs seriózně se tvářícího psychologického dramatu, odlehčeného heistu, rodinného dojáku a disneyovského technologického dema s digitálními psy? A proč postava Paula Waltera Hausera fandí zrovna Tottenhamu? Karikaturní figury Emmy Stone a Emmy Thompson samozřejmě hrají jako o život a hází expresivní grimasy na všechny strany, stylizovaný Londýn 70. let se otřásá pod náloží dobového soundtracku a propracované kostýmy udrží pozornost; jenže zároveň je příběh velmi průhledný a předvídatelný (a tam, kde není, tak prostě nedává smysl), zajímavá témata rozpadu osobnosti či sněhurkovského generačního střetu jsou opuštěna skoro rychleji, než se vůbec vynoří, a vzhledem k vcelku temné atmosféře je otázkou, pro jaké diváctvo je snímek vlastně určen. No, já to každopádně nejsem. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (12)
- Jedním z producentů snímku se stala i herečka Glenn Close, jež ztvárnila Cruellu ve filmech 101 dalmatinů (1996) a 102 dalmatinů (2000). (fiLLthe3DD)
- Pri prvom strete Cruelly a Barónky na večierku si môžete všimnúť, že v scéne, keď stoja oproti sebe a konverzujú, Cruella pri strihu často mení pozíciu rúk. Raz má pravú ruku pri vlasoch, po strihu ju má pri páse a pri opätovnom zábere ju má zase pri vlasoch bez predchádzajúceho pohnutia. (Johnny.ARN)
- Příběh je založený na pravdě. Film je natočen podle knihy „Sto a jeden dalmatinec“ od Dodie Smith. (Adi3434)
Reklama