Reklama

Reklama

Šokující odhalení

  • USA Bombshell (více)
Trailer 8

Skupina žen vytáhne do boje proti zakladateli Fox News Rogeru Ailesovi. Nelíbí se jim jeho obtěžování na pracovišti. (Filmbox)

Videa (19)

Trailer 8

Recenze (139)

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Měl by to být zajímavý příběh, ale přijde mi, že je podané strašně komplikovaně. Hodně postav, které jsou si navíc vcelku dost podobné. Hlavní tři jsou sice rozlišitelné, ale všechny vedlejší jsou zaměnitelné. I tak to ale stojí za podívání, i kdyby jen kvůli tomu, aby člověk viděl, jak začalo #MeToo v redakci Fox News. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Bombshell je unikátem v tom, že se z hloupých žen snaží udělat oběti. Šéf dá nemravný návrh a ženy toužící po kariérním posunu souhlasí. A je blowjob. Za dvacet let si začnou stěžovat, co že si to ten šéf dovolil. A všichni jim dají za pravdu. Jediným důvodem, proč je film dobré si pustit je Margot Robbie. 33 % Celosvětový příjem k 19. 2. 2020: $51,495,003, což je 1,61 násobek rozpočtu ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Kvůli korektně pokroucené pseudomorálce zkurvených korporátů a Hárvymu Einschweinovi už patrně odzvonilo všemu, co dosud činilo kancelářskou práci alespoň trochu snesitelnou. Tedy bezuzdnému píchání sekretářek, brigádnic či stážistek, a znám i pár zoufalců, co běžně nepohrdli ani uklízečkami. Ta příjemná a všeobecně konsenzuální romantická vzplanutí vzala za své poté, co si partička upjatých, ukřivděných nebo šeredných pičí nechala patentovat vynález sexuálního obtěžování, načež se na pracovištích ihned začal objevovat zcela nový druh kundou zainteresované a mimořádně pokřivené samice, odbornou terminologií a zákoníkem práce determinovaný jako „kvadratická kurva“. Na tomto místě bych laickému čtenáři rád erudovaně objasnil sémantický význam tohoto vysoce erudovaného frazeologismu. Během staletí vývoje naší krásné mateřštiny se úzus hravého, milého a veskrze výstižného slovíčka „kurva“ ustálil, pomineme-li klasická citoslovce úlevy či konsternace, ve dvou základních rovinách. Jednak „kurva“ jakožto femininní zástupce Homo sapiens, cíleně kopulující za peníze, hmotné statky nemonetární povahy, kariérní, funkční či mocenské výhody, popřípadě cíleně rozvracející idylické vztahy jiných kurev s muži. Druhak „kurva“ jakožto genderově indiferentní podlý, zlý, patologicky prospěchářský, bezzásadový nebo jinak charakterově amorální jedinec. A pokud v sobě některá samice skloubí obě tyto sémantické polohy, prostým dosazením do elementárního vzorce „kurva * kurva = kurva nadruhou“ dostáváme výše zmíněný terminus technicus. A nyní si pojďme teorii vysvětlit na praktickém příkladu. Upjatá, esteticky vyhraněná nebo frigidní pypka, říkejme ji třeba „Figurantka 1“, obdrží od svého přímého nadřízeného údajnou poptávku po felaci či koitu, kterou je tento fér jedinec, plně si vědom fucktu, že nic není zadarmo, ochoten štědře honorovat nemalým zvýšením měsíční mzdy nebo významným povýšením. Toto Figurantka 1 značně znechucena odmítá, načež ji šéf propustí. Samozřejmě ve většině případů nikoliv proto, že je to neschopná kráva, nýbrž proto, že je náš milý supervizor nechutný sexuální obtěžovatel! To její kolegyně, říjme ji třeba „Figurantka 2“, zatím ještě aspirantka na „kvadratickou kurvu“, zcela cílevědomě, dobrovolně, s nadšením a jasnou vidinou hierarchického šplhu toho šeredného, oslizlého, tlustého, smrdícího a zpoceného dědka bez skrupulí přeblafne a bezuzdně omrdá na první dobrou pomalu ještě dříve, než ji chlípný geront vůbec stihne zarecitovat celou nabídku, načež ihned načerpá veškeré benefity svého konání. Poté však zapšklá, zhnusená a od přirození morálně konsternovaná Figurantka 1 našeho chlípníka napráší a zažaluje o pořádně macaté odškodné. A v tomto okamžiku se Figurantka 2 jako mávnutím kouzelného harašítka začíná náhle cítit těžce pošpiněná, zneužitá, ba až znásilněná, hrdě a zcela bezelstně se přidává na stranu ubohých a utlačovaných samiček, morálky a dobra, a také samo sebou k žalobě, to je přeci povinnost! Hlavně, aby to už ten hajzl nikdy neudělal žádné další nesvéprávné chudince! No chudák prasák to má spočítané, navíc když se z hlubin oupnofisů najednou vynoří další #JÁTAKY hejno hystericky přikvokávajících kurů, jako například stokilová obsluha kopírky, které ten sviňák před pěti lety s jasným prznícím úmyslem čuměl na prdel, když krmila podavač papírem, a způsobil jí tak obrovskou psychickou újmu, nebo babochlapská asistentka třetího účetního, celoživotně traumatizovaná poté, co loni ve středu jela s tím úchylákem ve výtahu a zřetelně cítila, jak oplzle myslí na její hnusně povislé jedničky, knír a bobra po pupek, a stopro při tom mentálně honil! Takže ač pro samé kvadratické kurvy a přikvokávačky nebude záhy kam plivnout, nezoufejte, kluci, vymyslel jsem naprosto elegantní řešení jak z toho ven a s ním dovnitř! Napřed jim prostě dejte padáka a vyprcejte je až pak. To si pak ty pizdy můžou stěžovat akorát na to, že jste jim slibovali pětadvaceticentimetrové hovado, načež jste se snažili odvracet pozornost a nenápadně se z toho vjezdu do pískovny vylízat. *** Nechutná propagace na hlavu postaveného, zvráceného korporátního pičismu a naprosto jeblého feministického honu čarodějnic na čarodějnice, v němž t.č. už obskurně odporná a plasticky nastavovaná Kidmenka, ultimativní velemilfka Theronovic Karlík a roztomilá Margotka v hnusné roli tupé bezcharakterní kvadratické kurvy uhoní záměrně přeodporně vybarveného Rodžra, který nechtěl nic jiného, než si jen na stará kolena pořádně zapíchat s bandou kariéristických dobrovolnic, a už se chudák nemůže bránit, protože mu z toho věčného šukání před dvěma lety prdla cévka. Potenciální hornice, slévačky, dřevorubkyně či všechny zapšklé, falem nedotčené klíny se u toho dozajista řádně vyprstí. () (méně) (více)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film, kde sa to len hemží blondýnkami a to na obálke nie je ešte Alice Eve, ktorá hrá dokonca ako blondína právničku. Aká to pocta, že nemusí byť každá stereotypne znázorňovaná ako hlúpa hus a zlatokopka! Film je však natočený zrejme skôr pre ženy ako mužov. Znázornenie sexuálneho obťažovania alebo toho, čo niektoré ženy považujú za harašment. Už je to tak prehnané, až sa pomaly muži budú báť povedať kompliment, otvoriť ženám dvere, pomôcť s ťažkým nákupom, proste správať sa ako gentlemani. Keď o to ide tým feministkám, tak klobúk dole, úspešne sa im darí šíriť lesbizmus ako nevyhnutný dôsledok presadzovania názoru, že všetci muži sú predátori a prasatá. No a samozrejme všade musí byť Trump, ľavicový Hollywood za nezaprie. Inak ale výkon Theronovej výborný, možno hodný aj nominácie na Oscara a jej podoba s Megyn Kelly je takmer neuveriteľná. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Docela solidní zábava, kterou ale neameričan asi úplně nedocení. Těžko se mu totiž vysvětluje, jak je možné, že zneužívané ženy bojují proti něčemu, čeho jsou samy součástí, navíc je tu ten hodně rozporný bod toho, že k sexuálnímu styku je de facto nikdo nenutil, ale v rámci dobré práce ho podstoupily. Právě onen morální aspekt je asi tím nejproblematičtějším, protože úplně neumožňuje empatii s hlavními hrdinkami. Jay Roach nicméně dělá, co může, doplácí ale také na extrémní množství postav, které se zužují jen na titulek se jménem bez jakýchkoliv dalších charakteristik. Bombshell je tak spíš atraktivním popisem celých událostí než svébytným filmovým dílem, které by v hlavách zůstalo o něco déle. Přístup bourání čtvrté stěny mu vydrží jen na začátku, což je ale dobře, protože k tomuto tématu se úplně nehodí, navíc je zpracován hodně kulometně. Je trochu škoda, že spád snímek nabere až někde v polovině, kdy se začne celá aféra rozplétat, do té doby se však trochu táhne a je opravdu umořen množstvím postav. Nad vodou ale snímek drží skvělé výkony k nepoznání namaskované Charlize Theron, pro níž šlo o evidentně osobní téma, o moc ale nezaostávají ani Margot Robbie a Nicole Kidman, John Lithgow tu vystřihl dalšího ze svých záporáků, nicméně jeho postava je klišovitá a přesně splňuje primární představy o sexuálním predátorovi, tj. slizký, starý a nepohledný muž, který má moc. Ve výsledku tak je Bombshell relativně zdařilou záležitostí, kterou ale asi ocení víc v zemi vzniku než jinde na světě a její aktuálnost bude záviset na tom, jak se bude celé hnutí Meetoo vyvíjet a co se bude dít dál. Jako určitá zpráva o dnešních USA a společenské situaci, v níž už machismus úplně neplatí, nicméně funguje velmi dobře. 60 % ()

Galerie (272)

Zajímavosti (16)

  • Scéna reálnej postavy Rogera Ailesa (John Lithgow), ktorá žiada fiktívnu postavu Kayly Pospisil (Margot Robbie), aby si zdvihla sukňu, bola natočená viacerými kamerami, ktoré zachytávali všetky uhly naraz. Jay Roach nechcel, aby Robbie musel hrať túto scénu na viac ako jeden záber. (Arsenal83)
  • Natáčalo sa v Los Angeles aj napriek tomu, že dej filmu sa odohráva v New Yorku. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama