Režie:
Jan-Ole GersterScénář:
Blaz KutinKamera:
Frank GriebeHudba:
Arash SafaianHrají:
Corinna Harfouch, Tom Schilling, Volkmar Kleinert, André Jung, Rainer Bock, Friederike Kempter, Susanne Bredehöft, Gudrun Ritter, Maria Dragus, Mala Emde (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Laře je právě šedesát. Mimořádný den má slavnostně završit zásadní klavírní koncert jejího syna. Viktor, jehož kariéru autoritativní žena vždy intenzivně prožívala, je však už celé týdny nedostupný a matčiny opakované pokusy navázat komunikaci selhávají. Lara se rozhodne vyřešit zneklidňující situaci neobvyklým způsobem. Vykoupí všechny neprodané vstupenky a rozdá je lidem, které potká. Ale čím více se Lara snaží, aby byl tento večer úspěšný, tím více se situace začne vymykat kontrole. (Cinemax)
(více)Recenze (31)
Tak neviem, akosi ma to nadšenie druhých obišlo. Veľmi nudné plkotanie zo života, kedy ku koncu vyviera závisť matky k synovi. Nič viac. A k tomu klavírna hudba, ktorá ma neoslovila, teda až na niektoré miesta. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()
Ono to vypadá, že Lara je docela solidní matka - stíhačka. Jenže to, co se jí v hlavě v průběhu vrcholného klavírního koncertu jejího syna dělo, to by bylo na laureát z psychologie. Hodně solidní německý kousek. ()
„…A TEĎ SE CELÁ KLEPEŠ, PROTOŽE SE K TOBĚ VŠICHNI OTOČILI ZÁDY. NEJDŘÍV TVŮJ MUŽ A TEĎ I TVŮJ SYN...“ /// Příběh osamělý starší ženský... A z toho osamění vylejzá hlavní téma - Lařin vztah s okolím, s matkou a hlavně se synem. Takže to sleduju a zjišťuju, že Lara je prostě píča. Německej art, jednoduchá filmařina a příběh pro ženský. Takovej ten film, kterej vypráví o věcech lidských, ale pro mě filmově zbytečných. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím, že matka je kráva. 2.) Jsem nešťastná. 3.) Thx za titule „majo0007“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Příjemné drama ze života. ()
Corrina Harfouch alebo "decentná" Magda Goebbels z Pádu tretej ríše sa zhostila ďalšej decentnej roly. Je to také zamyslenie sa nad životom, v šesťdesiatke sa už človek obzerá spätne, čo mal urobiť, čo nemal urobiť a čo mohol urobiť. Vo vzťahu k deťom i vo vzťahu k svojim rodičom. A možno aj tam by som bral orientáciu filmu, je skôr pre ľudí nad 50 než pre mládež. Kto sa chce pobaviť, bude sklamaný, je to len zvláštna dráma podľa mňa bez výrazných emócií s výborným výkonom hlavnej herečky, ale stačí to na to, aby človek siahol po tomto filme opakovane? Podľa mňa nie. Pre mňa osobne slabšie tri hviezdy. ()
Klidná kamera sleduje složitou ženu, která je rozhodně nesympatická , protože zničí všechno čeho se dotkne. Ale přesto jí rozumíme. Vzkaz že jednotlivec musí ignorovat kritiku a riskovat zatracení. O zbabělosti, životních ztrátách a uchopených příležitostech. ()
Trochu klopotně se nakonec dopracujeme k poznání o povaze vztahu Laury a jejího syna. 1) Psychologický rozjímavý snímek ukazuje zádumčivou tvář německé melancholie._____ 2) 36letý Tom Schilling (klavírista Viktor) si jen lehce štěkl a já se přitom díval jenom kvůli němu. Ale nelituji, mohlo to dopadnout hůř._____ 3) 40letý režisér Jan Ole Gerster si Schillinga vybral i pro svůj druhý celovečerní film, což kvituji s potěšením. Má holt vkus. I volba 65leté Corinny Harfouchové (matka Lara) byla úspěšná, i když její postavu bych nejraději umístil mezi kladívka a struny a hrál a hrál a hrál. ()
Strašně chladné. A nemyslím si, že by to byla vyloženě moje chyba, když se to po příběhové stránce někam moc nevyvine a ve výsledku je to tak hodně jednoduché, po té psychologické říká jen to nejzákladnější a vůbec nejde do hloubky (i když by mohl - a stoprocentně taky měl, takhle mám problém to vůbec označit jako psychologický film, kterým je to skutečně jen na konci) a po filmařské stránce nepřichází s ničím zajímavým. Kamera je sice snaživá a v jednotlivých záběrech povedená, ale jako celek mě nezaujala a podobně to mám i u hereckých výkonů. Navíc tématy to přichází jen s tím nejotřepanějším - přehodnocením svého dosavadního života ve stáří a špatným vztahem matky a syna - a i když na tom není nic tak špatného, chybí tomu něco svého. A přitom by bohatě stačilo mnohem víc pracovat s postavami a hned bych z toho měl mnohem silnější dojmy, takhle mi jen jako trochu silný přišel pouze ten konec (na což Gerster asi sázel) a nic jiného. Kdyby si to aspoň nehrálo na bůhvíjaký art, když to předvede jen banálně napsaný jednoduchý příběh, pak bych to tu tolik netepal... Slabé 2* ()
Opět skvělý herecký koncert a musím říct, že Corinna Harfouch, jenž ztvárnila Laru, předvedla nejlepší ženský herecký výkon z toho, co jsem viděla. Teprve při konečné scéně v restauraci se dozvíme, proč byla na svého syna ohledně hraní tak tvrdá, proč byla tak kritická a měla jsem pocit, že zjištění pravdy ji nakonec zachránilo. Velmi zvláštní film, který vás donutí přemýšlet nad svými sny. ()
Na svuj vek je Corinna Harfouch krasna zena a jeji herecky vykon je nejvetsi plus celeho filmu. Bohuzel postoje hlavni hrdinky jsem ne vzdy chapal a jeji postava mi nebyla uplne blizka. Ale ocenuji jisty minimalismus a herecke vykony. ()
Opět silný příběh nešťastné ženy, která nevěřila sama sobě a svou nejistotu přenesla na svého syna. Lařin názor je pro Viktora alfou a omegou. I přes svůj talent je plný pochyb a jeho matka jej dokáže svými slovy v jeho velký den znejistit. Kde má tato Lařina vlastnost své kořeny? Dokáže Viktor najít dostatek sebedůvěry, aby překonal nejen matčin ale také svůj strach? Precizní příběh, silné drama, dobrá kompozice, ale některé scény jsou špatně nastříhané, najednou se zaseknou a diváka to vytrhne z děje, což je velká škoda. ()
Hodně solidní psychologické drama, ve kterém herecky excelovala Corinna Harfouch. Když to řeknu slušně, tak Lara se chovala jako nehorázná kráva. Potom se nelze divit, že se mezi lidmi, kteří ji lépe znali, netěšila přílišné oblibě. Ani já jsem k ní nepociťovala větší sympatie, o to víc mě však zajímalo, co se z toho všeho nakonec vyvrbí. Závěrečné rozuzlení po zapeklitém koncertním dění bylo docela zdrcující, až jsem Laru upřímně litovala. To by zamávalo asi s každým, ve zralém věku náhle zjistit, že sny z mládí si mohl splnit, kdyby měl větší sebevědomí a nenechal se zviklat názory a pochybnostmi svého tehdejšího učitele. (80%) ()
Keď sa vám rozplynú sny a prebudíte sa v trpkej realite... ()
Zvláštní film o životních rozpacích a ambicích novopečené šedesátnice Lary. Ta ženská mně byla chvíli sympatická, pak zase nesympatická, až jsem z tý její nečitelnosti byl nakonec v rozpacích i já. I když to paní Harfouch záhrala naprosto přesvědčivě, divácky atraktivní to prostě nebylo. 60% ()
Lara - osoba studená jak psí čumák.Ve své zahleděnosti do sebe ji protekl život mezi prsty jako písek.Ještě že Viktora podržel táta.Asi o tom to bylo ()
tak takyto odpad som uz sakra dlho nevidel a znova pekny priklad ze percenta a hodnotenie vobec nic neznamena ()
Nemůžu si pomoci – Němci v současné době reprezentují absolutní hereckou špičku Evropy. Kultivovaně vytříbené rodinné drama o mezigeneračním přenosu životních očekávání… ()
Na takový film musí mít člověk správnou náladu, aby si ho mohl užít. Do své složité povahy dává Lara nahlédnout jen zřídka. Těžko lze odhadnout, co se jí v hlavě díky její "poker face" odehrává. Jasné je, že ve výchově svého syna selhala a ten, ač je nadaným klavíristou o svých schopnostech pochybuje a na svou matku je stále fixován. Solidní film. ()
Matka, která si na synovi vybíjí vlastní frustrace. Téma pro psychologický film je otřepané. Celý děj se vejde do jediného narozeninového dne a nepřístupná a chladná Lara nám i sama sobě v něm odkrývá pravdu. Pociťuje samotu a odcizení, za které si však může sama. Skvěle podané výbornou herečkou, přesto je to celé jakési klouzavě neosobní. ()
O tom, když vás někdo v mládí sestřelí v sebevědomí nějaká autorita a vám to rozesere všechny dosavadní sny. Navíc to z vás udělá ne úplně milou osobnost. 54. KVIFF - nejlepší výkon herečky a speciální cena poroty ()
Reklama