Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Honza zabije draka a získá princeznu a půl království. A tam, kde jiné pohádky končí, naše začíná. Princezně se totiž obyčejný Honza nelíbí, stejně tak jejím královským rodičům. Neumí se totiž chovat, jeho způsoby vzbuzují všeobecné pohoršení a to není nic proti tomu, když se na zámku objeví jeho rodiče. Princezna si zoufá, král s královnou taky, jenže královský slib je královský slib. Na scénu přichází bývalý princeznin nápadník, panovník sousedního království, sobecký král Egon, který princeznu nechal napospas drakovi. Ta se nechá obelstít jeho výmluvami a odpustí mu. Honza má princeznu upřímně rád a když pochopí, jak je z celé situace nešťastná, svatbu zruší a vrátí se do rodné chalupy. Princezna odjíždí s Egonem do jeho království, jenže tam teprve pozná jeho pravou povahu. Když chce utéct, Egon ji uvězní. Naštěstí se podaří uniknout princezninu rádci, učiteli dvorské etikety rytíři Valeriánovi. Ten věří, že jediný, kdo může princeznu zachránit, je Honza. Dokáže se ale Honza naučit dvorské mravy tak, aby mohl nepozorován vniknout na Egonův zámek a už podruhé princeznu zachránit? To je úkol stejně těžký jako zabít draka, zvláště když Egon nenechal nic náhodě a zatykače na Honzu s Valeriánem visí na každém rohu. Autorem originálního a vtipného scénáře je Petr Hudský, pohádku natočil Karel Janák. V hlavních rolích uvidíme Matouše Rumla jako Honzu, Evu Josefíkovou jako princeznu, Jakuba Prachaře jako krále Egona a Marka Ebena v roli rytíře Valeriána. Pohádka se točila v nádherných lokacích hradu Bouzova a na zámcích Hradec nad Moravicí a Hrádek u Nechanic. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (486)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi to skoro nepřišlo jako pohádka, spíš jako taková bizarní - a asi už tak miliontá - variace na Shawův Pygmalion, jen moderně genderově otočený, kdy tím buranem je muž, nikoli žena. Teprve v momentě, kdy Egon zavře princeznu u sebe a začne ji nutit k svatbě, mi to konečně začalo připomínat pohádku, a můj zájem na sledovaném ději vzrostl, ale stejně jsem se na konci neubránil pocitu, že kdybych to neviděl, o nic bych nepřišel. Ruml mi pro roli Honzy přišel poněkud starý, Prachař je zde coby Egon pozoruhodně ošklivý, (z nich nejmladší) Josefíková se mi zde snad poprvé moc nelíbila (herecky ani vzhledově), a ten Eben je asi fajn, ale spíš tam hrál sám sebe, a je otázka, nakolik se to dá považovat za dobrý herecký výkon. Největší výhradu bych ale asi měl k těm kostýmům, které mě tam dost zarazily - ne že bych byl nějaký odborník na dějiny módy v českých zemích, jen mi přijde, že minimálně od časů S čerty nejsou žerty se šlechta v českých filmových pohádkách obléká jak na dvoře Ludvíka XIV., a mně to přijde jednak už jako strašné filmové klišé, a jednak sorry, ale Bouzov fakt není Versailles a silně pochybuju, že se kdy v Čechách nosily takové šaty, jaké mají herci v tomto filmu (rád se ovšem nechám vyvést z případného omylu). Takže sice třeba ten Ebenův plášť je skutečně nádherný, ale v českých podmínkách mi přijde silně nepatřičný - jen můj dojem, možná špatný, netuším. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Po mnoha nekoukatelných svátečních pohádkách natočených pro (a ve spolupráci s ČT) se tato zase konečně dala. Princeznu si zahrála moje oblíbená Evička Josefíková (a její maminku Veronika Freimanová, jak jinak, že), Marek Eben se velmi snažil a ostatní nic nepokazili. Jen, když jsem poté sledovala pohádku Anděl Páně 2, uvědomila jsem si, že téhle přece jen něco chybělo... ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ale tak tohle mě hodně mile překvapilo. Sice to zpočátku vypadá drobet nablble a syžet je jak nějaká alternativní verze Shreka 2, ale jinak se mi to fakt líbilo. Nenudí to, je to napínavé, postavy jsou sympatické, uvěřitelné a ve většině případů je herci nepřehrávají (dokonce to platí i o Prachařovi), příběh je na pohádku chytře vymyšlený, skvěle jsem se u toho bavil (a nejednou zasmál nahlas - a může za to především Eben coby učitel etikety), líbily se mi i lokace, kamera a herecké výkony (hlavně Ruml mě stále více a více mile překvapuje) a i na tu Josefíkovu se hezky koukalo, ale především to jako pohádka funguje dost dobře a má to skoro všechno, co bych si od ní přál. Za mě velká spokojenost - až jsem šokovaný, že zrovna taková. Od Janáka jsem to nečekal, obzvlášť když ve stejný rok natočil LOVEní... 4* ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Konečně po nějaké době o Vánocích zase celkem slušná pohádka, i když by se dalo najít spousta much, ale nejsou to žádné masařky, nýbrž pouze octomilky. Herecké obsazení je solidní, Ruml a Josefíková k sobě ladí, stejně jako Kramár s Freimanovou. Svoji roli si vyloženě vychutnal Jakub Prachař a obsazení Honzových rodičů partnerskou dvojicí Malý-Tomicová vysloveně potěší. A přidávám se k ostatním, že je to tak trochu pohádka ve znamení Stardance a u Marka Ebena už nejde poznat, jestli hraje nebo moderuje. Nicméně budu se opakovat, celkový dojem pozitivní, mohlo to být mnohem horší. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Ve světě současných českých pohádkových filmů tv i ne tv, kdy stále nechápu jejich "chrlivost", národ Popelky prostě nezapře jednoduchost a stálé bavení se infantilními hloupostmi, nicméně, když pominu velký prostor české pohádky na celkovém filmovém výčtu, musím s pobavením říct, že to byl lehký nadprůměr, Marek Eben však k mé nelibosti ztratil herecké umění, je to jen ztepilý šašek, který odpovídá roli, bohužel, on už nic jiného nezahraje! ()

Galerie (79)

Zajímavosti (22)

  • Honza (Matouš Ruml) nazve svou hlavní zbraň po závěrečném souboji kladivem, přitom jde o palici a jako původem vesničan by to měl přirozeně znát. (Petsuchos)
  • Král Egon (Jakub Prachař) dá rozkaz vojákům, aby vyrazili dveře. Ve skutečnosti to ale není možné, protože dveře se otevírají směrem ven. (SONY_)

Reklama

Reklama