Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uvěřitelný film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem (Miloslav König) vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana (Bohdan Karásek), starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. (Marienbad Film)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (135)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Překvapení, znejistění a nakonec zájem. A navíc, možná to je cesta, po které by (znovu)zrozený český film mohl jít. Karáskův film zobrazuje obecné a běžné problémy spojené s "erotickým marketingem", ale i každodenní problémy se životem samým. Měl jsem pocit, že jsem o generaci omládnul a nemohl jsem, než porovnávat: témata táž či hodně podobná, ale vlažná gesta, hovory vedené v rámci "politické" korektnosti, slušně (pár sprostých slov tu zněla nemístně a jaksi s přemáháním), krev stydla, kde by v našem mládí vřela, a tři piva stačí na opičku. No jo, "for the times they are a-changin'." ()

zette 

všechny recenze uživatele

Cely film plkani o hovnu. Postavy, se kterymi se nechce divak ztotoznit. Bokova je dobra herecka, krasna zenska... Mam ale pocit, ze by si mela zacit vybirat, v cem bude hrat. Mozna pred dvaceti lety bych film ocenil vice, ale clovek po ctyricitce nechce poslouchat moudra tricatniku a resit jejich "problemy". ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Minimalistický, komorní film o ničem, teda pardon, o několika lidech, co pořádně neví, co sami se sebou (což je v českých filmech strašně originální téma, že jo) a věnuje se to přede vším jednomu poměrně mladému manželskému páru, který má pocit, že se vztah mezi nimi vyčerpal a tak si od sebe dávají pauzu. A celé to trvá dvě hodiny, pořád se tu jenom mluví a mluví, sem tam filozofuje a občas padnou i zajímavé myšlenky, překvapivě to vůbec nenudí a spíš to má takovou podmanivou atmosféru, o postavách dokonce víme i něco víc a i když prvních 10 minut vypadalo strašně, nakonec se z toho stala celkem příjemná věc. Líbily se mi tu i nějaké detaily (třeba když se Petr Marek (btw, potěšilo mě, že tady hraje) líbá s Jenovéfou Bokovou, děje se tak v knihkupectví u oddělení sci-fi a fantasy - a vzhledem k tomu, že je tahle scéna z celého filmu nejakčnější, tak v celkovém konceptu a atmosféře filmu opravdu působí, jako kdyby byla trošičku fantasy - snad chápete, jak to celé myslím), ale zase některé byly dost špatné (vážně neuvěřím tomu, že by tenhle intelektuální typ lidí pil Braník). Teď jsem se pomalu přehoupl k negativům, takže už bych mohl rozebrat těch prvních 10 minut - ty totiž vypadají, jako nějaký špatný studentský film, kameru mají amatérskou, střihy naprosto příšerné a to divné skákání ze scény do scény, kdy člověk nechápe, jaká doba uplynula od předchozího časového úseku, mi taky hodně vadilo. Pak je to ještě v posledních 5 minutách, ale jinak naštěstí ne a pak už se na to dá celkem v pohodě dívat. Neštve mě tolik absence jakéhokoli děje jako spíš to, že to pořádně nevyvrcholí, manželé si prostě dají pauzu a po té jsou zas spolu a celkem v pohodě. A nelíbilo se mi, že se film věnuje hlavně Saše a Dušanovi, ale Karlovi, který by měl mít v "příběhu" též podstatnou roli, se nevěnuje skoro vůbec. Taky mi vadilo, že se postava Dušana (kterého hraje ve skutečnosti Bohdan Karásek, který z nějakého neznámého důvodu není u herců vůbec uveden a v obsahu je taky díky tomu fatální chyba) nikam nepohne, což je bohužel strašné klišé všech těchto filmů a zatím jsem snad nenašel žádný, který by se tomu pokusil "vzepřít". Vadilo mi i obsazení Jenovéfy Bokové - a teď prosím její rozsáhlý fanklub, aby mi to odpustil - ale do tohohle komorního a realisticky natočeného díla se mi tak slavná česká herečka do hlavní role prostě nehodila. Kdyby tam hrála nějaká naprosto neznámá herečka, působilo by to na mě realisticky a přirozeněji, protože v tom filmu Boková prostě pořád je Boková, ne ta role, kterou má hrát, zas tak skvělá herečka není (ještě jednou pardon, její fanklube - ale abych vás potěšil, tak musím říct, že ve Chvilkách byla dost dobrá). Když to celkově shrnu, je to sice jinak natočené a dost ukecané, ale jinak se to od ostatních českých filmů o ničem vůbec neliší. Teda jo, kromě jedné věci - nebyl tu sex, nikdo to neumřel a nikdo se tady ani nepoblil, což mě dost (a mile) překvapilo, protože tyhle tři věci jsou typické pro 90% českého filmu, možná i víc. Karel, já a ty, je nakonec docela příjemnou (možná bych řekl, že až relaxační) záležitostí, která ale má jisté mínusy, kvůli kterým nemohu jít s hodnocením výš. 3* () (méně) (více)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Velké metafyzické úzkosti přešly do stavu drobných domácích smutků. Nonkonformní celovečerní debut Bohdana Karáska, který se svým minimalistickým pojetím a inscenační jednoduchostí příběhu vřazuje mezi vůbec první domácí mumblecore filmy, je autentickou sondou do života dnešních třicátníků. Manželská a partnerská krize, která sebou přináší nejen syndrom neúspěchu, ale především trýznivou otázku, jak (a zda) ji vůbec překonat, tu snad poprvé neslouží jako nicneříkající záminka k povrchnímu mentorování o tristní kondici západní civilizace, ale jako velké filozofické téma o lásce, o vztazích, o tom, co chtějí muži a co naopak očekávají ženy. Dvě třetiny lidí dneska pendlujou mezi prací, depresemi a terapií, říká jeden z protagonistů, přičemž nejde o náhodný výkřik do tmy, ale o zcela přesně pojmenovanou diagnózu současné společnosti. Jak z toho ven? Početím potomka? Rozvodem? Resuscitací? Karáskův film nedává žádné konkrétní odpovědi – je to vlastně jakýsi průvodce zklamaných a zklamávajících (se) lidí, tím spíš, že valná část příběhu je postavena na rozhovorech (dialozích). Největší tíha tedy spočívá na hercích a na tom, jak budou v jejich podání všechny ty složitě komponované úvahy znít. Jenovéfa Boková i Miloslav König náležejí mezi nejtalentovanější herce své generace, oba jsou ve svých rolích přesvědčiví a schopní obsáhnout širokou škálu psychologických impresí a pocitů. Překvapující je zjevení samotného Karáska (alias Faderholze) v roli laskavého Dušana – postavy, která je svou charakterovou přímočarostí vlastně nejsložitější a která po celou dobu umně balancuje na hraně tragikomiky. I přes to, že se trpké fáze vztahu dostavují s neochvějnou periodicitou, stejně jako Sašin bolestivý měsíční cyklus, film poskytuje jistou útěchu, že s pomocí bylinkového čaje, ibalginu a láskyplné podpory je možné partnerský život přežít. Ještě zásadnější útěcha ovšem spočívá v tom, že do české kinematografie pronikl svěží závan dramaturgické bravury, o níž si náš mainstream může nechat jenom zdát. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Mezi klady tohoto podivného filmu řadím to, že v něm hrála Jenovéfa Boková a že nebylo ublíženo žádnému zvířátku. No, a to by bylo asi tak všechno. Na žádný pořádný děj jsem v něm nenarazil, pouze na sáhodlouhé filosofování o vztazích podbarvené bicími. S postupem času mi ty zbytečné kecy i bubnování lezly už notně na nervy, a na to, jak jsem se nudil, byl snímek až nechutně dlouhý. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Miroslav Faderholz je krycí jméno pro Bohdana Karáska, který tak ve filmu i hraje a je autorem hudby bubnů. (Zdroj: Marienbad Film)
  • Film Karel, já a ty byl po premiéře na karlovarském festivalu označen za „situační esej“ nebo „rozcházecí film“. (SONY_)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Letos v Marienbadu

Letos v Marienbadu

19.08.2019

V srdci malebných Mariánských Lázní se v termínu od 28. do 31. srpna 2019 uskuteční již čtvrtý ročník Marienbad Film Festivalu. Poklidné lázeňské město přivítá na konci prázdnin festival zaměřený na… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno