Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává ve Francii 14. století a je o posledním, oficiálním, Francií posvěceném duelu mezi dvěma muži. Jean de Carrouges (Matt Damon) a Jacques Le Gris (Adam Driver) jsou přátelé, ze kterých se stanou rivalové. Středobodem jejich pře je Marguerite (Jodie Comer), žena Carrougese. Tu Le Gris dle jejích slov napadne, ona ho veřejně obviní, jenže on tvrdí, že je nevinný. Carrouges začne bránit čest své ženy a výsledkem je duel s tím nejvyšším rizikem – smrtí. V případě prokázání nevinny Le Grise navíc Marguerite hrozí ještě upálení za živa. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (703)

pepo 

všechny recenze uživatele

Ak ocakavate svizny historicky velkofilm, ste na zlej adrese. Toto je komorna konverzacka s obcasnym epickym celkom. Mensi problem je trochu haprujuca struktura, ktora filmu ubera na tempe. Na druhej strane vsak ide o velmi zaujimavy studijny material ako sa da uchopit scena. Technicky samozrejme na spickovej urovni, herci vsetci super a Ridley je aj na stare kolena uplny macher. 9/10 Update: Druhé pozretie vačšinu nedostatkov maže ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ačkoli film zpočátku velmi navnadí rozděleným vyprávěním z vícero perspektiv, postupem času se ukáže, že příběh neskýtá velká překvapení. Nicméně mnoho detailů je dotaženo takřka k dokonalosti a mnoho drobností hraje na tu správnou notu. Ať už je to vybudování ústředních charakterů včetně jejich silného charisma, či úžasně vykreslené atmosféry 14. století připomínající ty nejlepší díly Hry o trůny. Příběh je vlastně velmi chytrý, neboť dokáže všechny hlavní postavy uvrhnout do nesmírně obtížných situací, nebo chcete-li dilemat, v nichž navíc silně rezonují nemilosrdná pravidla téže doby. Jak z toho ven? Poslední souboj! Tak těžký, bezvýchodný, nevyhnutelný... 9/10 ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott je jedinečný tvůrce. Každý z jeho historických velkofilmů je unikátní svým stylem, koncepcí i vypravováním. Od klasické lineární sandálovky (Gladiator), přes spirituální cestu (Kingdom of Heaven), po venkovany pobíhající po lese v cool balení (Robin Hood). The Last Duel je estetikou a výpravou nejvíce podobný právě Hoodovi, obsahově je však vážnější, aktuálnější a vrstevnatější. Příběh silné ženy, která předběhla myšlením (a odvahou) svoji dobu. Dechberoucí herecký koncert v originálním a odvážném scénáristickém pojetí, okořeňen fenomenální výtvarnou stylizací, potemnělými kamerovými filtry a urputným závěrečným šermířským soubojem. Akce není tolik jako obvykle a stopáž je lehce přepálená a to především díky faktu, že se díky storytellingu filmu některé záběry vícekrát opakují - což je zároveň i v podstatě jediná vada na kráse. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Opojně opulentní velkospektákl, nechtěně přitažlivý zejména pro diváky z našich lůzrů a hnojů, neboť věrně pojednává o tom, co by se asi tak společensky dělo, kdyby ve 14. století Pavel Liška vyprcal Jágrovi starou, když Jarda zrovna nebyl doma, protože někde kasíroval monarchu a uzurpátora za reklamu na Dyžonské kuře. A jak už to chodí, Jarda, prohlašující se za chitrého, cytlyvého a něšného romatyckého mylovňýka, to chce vyřešit na hřišti, Pavel, prohlašující se za neodolatelného donchujána, kterému se figurantky samy chtivě napichují na kůl, jen tak s mongoloidním výrazem čumí, no a pyjem dotčená pydlooká Margaryta #Onataky, která by měla držet piču u plotny, kojit fakany a starat se, aby nebyl bordel v hradním obýváku, prohlašuje, že jsou oba zkurvení šovinisti a už je akorát tak nejvyšší čas, aby ji nějaký ten zasraný seksuální predátor pasoval na rytířku. Až na to kňučení nad hřadovacími právy tady do kontextu díla hladce zapadá velmi kulantní a originální scénář, protože jeho autory jsou dva snad největší obrněnci současného filmového průmyslu, kteří neváhali nechat se i rovnou obsadit. No chudák Rydly! Naštěstí je to totální frajer. Nejen, že ve třiaosmdesáti rutinérsky zvládl ukočírovat velkovýpravnou historickou fresku, ale DOKONCE!!! i přinutil, snad poprvé v jeho „herecké“ kariéře, jakž takž hrát i doposud zcela prkenného Démona. Eflek naštěstí neměl moc času, asi měl už předtím sjednáno nějaké to neodkladné opíchávání botoxem, tudíž jeho menší role ochrnutého tymolínového slizáka filmu příliš neuškodila a dědu Rydlyho určitě tolik nesral. Docela úsměvně zajímavý je i historický podklad. Ať už to kdokoliv zromantizoval a zesvižnil, jak chtěl, padesátiletý Karůž si tenkrát nabrnknul třicetiletou pannu, což byla na středověk, kdy dodnes obvyklý, klérem dicktovaný společenský vkus běžně velel prcat hlavně třináctky i mladší, už pěkně plesnivá makrela (dnešní analogie zatuchlé šedesátky), o kterou by neopřel kopí snad ani ten nejzoufalejší či nejnasranější sok, protože by se mu pak kluci v šenku smáli. Vlastní souboj, mimochodem opravdu fantasticky udělaný a ani trochu nepřipomínající onu obvyklou skupinu hysterického šermu Bukanýři z Vizovic, se pak fuckticky odehrál mezi šestapadesátiletými geronty, zakovanými do padesáti kil železa. No, já bych řek, že to tehdy až tak svižně asi moc nevypadalo a že by frajeři pošli vyčerpáním nebo na kornatění už při klanění se „dívce“ svých polucí či při uvažování nad tím, kolik tak asi váží válečná sekera. Každopádně se jedná o další úžasný a vynikající Rydlyho historický velkofilm a scénografické orgie, a mně nezbývá, než si závěrem opět stařecky konzervativně a decentně povzdechnout, jaká je to, kurva, věčná škoda a degenerace, že se místo do takových hodnotných, zábavných a poučných děl dneska raději majoritně vrážejí prachy do furtdokolových dementních pičočalamád se svištícími Superbukvami pro dyslektické potraty uklízeček a řidičů hovnocuců. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bylo, nebylo, milé děti, jedno znásilnění... dobrá, začnu jinak. Středověké drama? Pro Ridleyho Scotta důvěrně známé a prozkoumané téma. Jenže tentokrát to nebude o špíně zakrvácených bojišť, ale o souboji pravdy. Matt Damon si ve zfanatizované Francii vezme půvabnou Marguerite (Jodie Comer z Free Guy, kterého jsem viděl nedávno a vůbec bych si netipnul, že jde o stejnou herečku). Jsme v dobách křížových výprav, Francie je chladná do morku kostí a z někdejších přátel jsou rivalové. Protože Adam Driver v době nepřítomnosti rytíře Damona znásilní jeho ženu, jejíž tělo ani po letech není „nakloněné“ k oplodnění. Zatímco o té skutečné pravdě, jak to celé bylo, má rozhodovat Bůh, my postupně sledujeme stav událostí podle jednotlivých postav, ve kterých bude hrát nemalou roli ješitnost, čest a zášť. Každý totiž vypráví po svém, každý se svou pravdou. A my postupně odkrýváme pár indicií u skutečností, které jsme už znali, ale teď u nich vnímáme jiný smysl/význam. Každopádně na toho zlého (obzvlášť v dnešní době) je třeba ukázat. Všichni ústřední herci jsou moc fajn, nicméně staří dobří kamarádi z Bostonu (a autoři scénáře) se mi líbili nejvíc – zjizvený vousáč Damon je furt nasraný a nabídne několik solidních emocí, požitkář Ben Affleck párkrát kvalitně zajoukuje, navíc svou zkaženost má na sobě vlastně rád. Závěrečný souboj moc povedený. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (21)

  • Vyřízení si účtů, či prokázání nevinny v době, kdy se film odehrává, formou soubojů bylo již na ústupu. Především bylo těžké se ho domoci, protože ho musel posvětit samotný král. Tento konkrétní souboj byl dokonce odložen z původního termínu do času Vánoc, jelikož tehdejší král Karel VI. (Alex Lawther) si nechtěl souboj nechat ujít, ale bránilo mu v tom tažení na Angličany. (vyfuk)
  • Nicole Holofcener byla do projektu zapojena, aby dodala scénáři ženské perspektivy. (ČSFD)
  • I když se zdá, že se znásilnění bralo ve středověku jako malichernost, tak opak je pravdou. Trestem za něj byla smrt i ztráta majetku. Dokonce se mu přezdívalo „zločin zločinů“. (vyfuk)

Související novinky

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

26.01.2024

Osvědčené hvězdné tvůrčí duo kráčí vstříc další filmové spolupráci. Po loňském chváleném dramatu Air: Zrození legendy a pár let starém Posledním souboji vyhlíží oscarová dvojice Ben Affleck s Mattem… (více)

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

09.03.2023

Světové hvězdy filmové hudby zavítají do Prahy na Composers Summit 2023. Druhý ročník kromě workshopů a přednášek nabídne ve dnech 14. a 18.dubna dva unikátní koncerty. Ústřední melodie oceňovaných… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama