Režie:
Bartosz KruhlikScénář:
Bartosz KruhlikKamera:
Michał DymekHrají:
Marek Braun, Marcin Hycnar, Marcin Zarzeczny, Agnieszka Skibicka, Anna Mrozowska, Michał Pawlik, Dariusz Dłużewski, Małgorzata Witkowska, Jerzy Janeczek (více)Obsahy(1)
Univerzální příběh s parametry řecké tragédie sleduje několik hodin v životě jedné vesnice. Žena chce se dvěma dětmi opustit svého muže alkoholika, ten tomu však chce zabránit. Manžel, politik a policista, jedno místo a jedna tragická nehoda, která navždy změní osudy všech zúčastněných. Celovečerní debut polského režiséra Bartosze Kruhlika mísící drama, thriller a katastrofický film získal Cenu za nejlepší režijní debut na filmovém festivalu v Gdyni. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (16)
Přestože mám v Polsku rodinu, vím jedno, nikdy nepojedu do PL na dovolenou sám, nebo na neznámé místo, či na vesnici.... co polský film, to šílené situace, které se tam dějí. Většina jsou natočeny dle skutečných událostí, jako např. (LYNČ 2011). Policie je tam naprosto k ničemu, jak vidíme i v tomto filmu. ()
Brutalne vypata drama o jednej tragickej nehode,ktora sa postupom casu meni na totalny chaos a emocie naberaju na sile,policia je bezbranna a absolutne nezvlada situaciu,ako byva zvykom vo vacsine polskych filmoch,je to vyborne natocene i zahrane,klobuk dole,paradna zalezitost,ktoru sa oplati vidiet...:-) ()
Na prostoru několika metrů vesnické silničky rozehrává Kruhlik znepokojivé drama se sebejistotou ostříleného tvůrce. Důstojný nástupce Keisloweského rozehrává hru viny a jejího přijetí. Bez potíží si umím představit, že tento film by byl součástí Dekalogu: Nezabiješ. Působivé herecké výkony, skvělý a emotivní scénář a výborně zvládnutá režie dělají z tohoto debutu mimořádné dílo hodné pozornosti všech filmových fajnšmekrů. ()
Do těch ani ne osmdesáti minut toho talentovaný a režijně velmi schopný debutant Bartosz Kruhlik dokázal nacpat opravdu hodně - emotivní herecké výkony, hutnou atmosféru poklidné venkovské letní neděle přetnuté náhlou tragédií, řetězec vyhrocených událostí s fatálními důsledky pro postavy jednající ve stresu a pod tlakem, motiv společenské poptávky po spravedlnosti ve světě neschopných policejních autorit a bohatých gaunerů schovávajících se za politickou imunitu a vlivné konexe, i polemiku o pomíjivosti života a přístupu k žalostné události z různých perspektiv. Zprvu realistické real-time drama o zajišťování místa činu, chytře vyvedené v dlouhých procedurálních záběrech, však po čase ustoupí silně přepjatému vykonstruovanému melodramatu, v němž se postupně odkrývají netušené rodinné a milostné vazby, a které namísto emocionální supernovy končí v náručí doslovných metafor, zjednodušujících zkratek a neobratného koketování s metafyzikou. Což poněkud kazí dobrý dojem a radost z filmu, jenž jinak umí s málem předvést docela velké divadlo. ()
Smrtelná nehoda na cestě poblíž vesnice, jakou alespoň jednou v životě objede autem každý z nás. Netušíc kdo ji zavinil, kdo je její obětí, či kdo přišel o koho blízkého. Toto drama nám právě jejich pozadí odkrývá, vtahujícím real-time podáním situace na malém prostoru, s multi-vztahovou konstrukcí, která pečlivě sleduje emocionální reakci každého nově příchozího účastníka. Atmosféra houstne, šok a bolest přibývá. Dramaticky zdrcující, formálně dá se říct až akčně rozhýbaný film, který navíc trefně poukazuje na zkorumpovaný mocenský systém v Polsku. A na docházející trpělivost lidu, který je na něj přikrátký. Na celovečerní debut brilantní. Pár věcí vyladit a bylo by to za oslavných pět hvězd. Adept na americký remake s poetikou 21 gramů. A seveřanům, samozřejmě s Madsem Mikkelsenem v jedné z hlavních rolí, by to taky slušelo! [3Kino Fest] ()
Reklama