Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (524)

ARI50 

všechny recenze uživatele

Mám to rád a viděl jsem to několikrát i v letním kině a je to už dlouho kdy to bylo poprvé, příběh je super neustále se tancuje zpívá a mě se to líbí a ta doba je dost slušně pojata takže chválím tenhle útěk a hlavně brejlatého slováka protože je borec. Kočky jsou super až na paní komornou ta mě fakt dostala fakt povedené. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To sme si asi fakt nerozumeli.“ Rebeli majú tendenciu zasiahnuť vaše srdce. Začínajú nenápadne. humorne, nezáväzne. Renč len občas príde s niečím vážnejším, čo naznačuje, že sa nepohybujeme v až tak neškodnom letnom dobrodružstve, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad. O to sa postará jednak výborne mužný otec Tomáš Hanák, ktorý nikdy v ničom predtým a ani potom nebol taký dobrý ("Jeho nepoznám, ale ju áno a to mi stačí.“) a jednak občasné nenápadné, ale o to mrazivejšie detaily (všetci v kine sa bavili, ale keď akoby len tak mimochodom zaznel rok 1968, rozhostilo sa v sále hrobové ticho). Prvú hodinu sú to každopádne naozaj len detaily, ktoré sú prebíjané sympaticky roztatárenými spevácko-tanečnými výstupmi. Tie svojou úprimnosťou, nákazlivou radosťou zo života a originálnou vizuálnou stránkou berú dych. Renč pracuje s peknými, no slabými mladými hercami podobne, ako svojho času Verhoeven vo Vesmírnej pechote. Do toho výborné kostýmy, výprava zaspatej pohraničnej dediny topiacej sa v letnej páľave a starí machri v cameách (Bohdalová, Svěrák, Neměc, Štepka). A potom sa zrazu všetko blbnutie končí a prichádza strhujúci záver, ktorý v mojich očiach predbehol aj fenomenálne smutné Pelíšky. Renč nás šokuje silnými zábermi na stratenú platonickú lásku, žaláre trhajúce krásne vzťahy, vlaky spomalene odchádzajúce do diaľky za zvukov vypaľovačky o San Franciscu a pomýleným politickým systémom, kŕčovito sa zmietajúcim v narastajúcom strachu a neistote. Takisto ma bavila detektívna hra na bonzáka (vtedy ma fakt zaskočilo, že ním bola tá osoba, ktorá ním nakoniec bola, ale dáva to logiku: ľudská hlúposť sa nejeden raz skutočne ukrýva na miestach, na ktorých by ste ju čakali najmenej a nejeden raz ten, ktorý sa správa ako idiot, v skutočnosti žiadny idiot byť nemusí). Musím spomenúť aj asi tonu kultových hlášok ("Otvorte okno, cítiť tu alkohol."). Bravo. Kino Považan NMnV 2001 ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jak se dělá retro muzikál? Vezmeme režiséra rádoby známého jména, pár mladých vnadných týnek, pár mladých chalanů, promícháme a vhodíme to do středně velkého hrnce. Pokud těsto nedrží tvar můžeme dosypat recyklovanými přezpívanými hity z šedesátých let a nastavovanou (neoriginální) choreografií. Kdo má rád nostalgii, můžeme okořenit retro vlnou a na hrubo namletou vzpomínkou na konec šedesátých let a okupaci.... --- Nevím jak vám, ale mně tenhle kýbl éček a dochucovadel nejel. Bylo to celé umělé, prifarbeno - aromatizováno..., herecké výkony špatné a závěrečný doják s tanky podkreslený písní - Řekni, kde ty kytky jsou byl kýč jak prase. ( a to nemluvím o zpěvu/nezpěvu paní Jiřiny..) Já prostě nechápu, proč dnes řada zpěváků musí přezpívávat staré (skvělé) hity. To nejsou textaři? To už nejsou skladatelé? Proč nevzniká něco nového ? Další generace už bude přezpívávat přezpívávající Norisovou ? Tohle zkrátka ne a to ani jako retro filma a ni jako muzikál... Hvězda za to nadšení a mlaďounkou Norisku. Čtyř a pětihvězdičková hodnocení opravdu nechápu a svědčí o všeobecném úpadku vkusu. * ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky by se dalo říci, že na Rebelech jsou nejpodařenější úvodní titulky. Všudypřítomná herecká stylizace, spočívající v podivném pitvoření a nekonečném přehrávání, se pojí s velmi slabým scénářem, až po okraj naplněným nejen řadou naprosto provařených klišé, ale také mnoha nesmysly a nelogičnostmi. V podstatě jediný, kdo v Rebelech herecky stojí za zmínku, je výborný Tomáš Hanák. V epizodních rolích pak František Němec... Celý film je doslova přeplněn až obsesivně zdůrazňovanými prvky bruselského stylu šedesátých let, oproti originálu ovšem podstatně lesklejšími, pastelovějšími a také tupějšími. Jistě, muzikály nikdy neměly příliš komplikovaný nebo psychologicky propracovaný scénář, nejde o žádný thriller, ale i tak je množství slabých míst v až povážlivě veliké. Naleštěný kýč, který před naprostým propadem zachraňuje jedině vcelku slušná kamera a dále hudba, což je ovšem pochopitelně (v)klad značně diskutabilní, neboť ji Renč využívá způsobem téměř krkavčím... Celkový dojem: 40%. Zajímavé komentáře: gudaulin, sportovec, berg.12, hirnlego ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokus o letní komedii s tragickým přesahem. Révai nic moc, holky dobrý, Norisová slaďoučká, jak jen to jde, nějaké ty písničky 60. let, i když podle mne do soundtracku vybrané poněkud nahodile. Přehrávající Hanák. No a pak zápletka, která dělá z diváků idioty. Ale jo, koukat se na to dá, jen ne opakovaně. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Většina „drážních“ scén, tj. scén odehrávajících se na trati a nádraží (stejně jako některé scény z filmu Páni kluci, 1975), se natáčela v železničním muzeu v Zubrnicích. Natáčení těchto filmů se věnuje i část zdejší expozice (2 panely). (HonzaBez)
  • Od prvotního nápadu natočit muzikálovou love story z konce šedesátých let až k začátku natáčení uběhlo pět let, což tehdy režisér Filip Renč komentoval jako "festival ztraceného času. Už jsem vůbec nedoufal, že to zrealizuju. Několikrát jsem měl polovinu rozpočtu pohromadě, ale tu druhou ne a ne sehnat. Nedokázal jsem najít slušného producenta, který by mě podržel, jako má třeba Gedeon, Honza Svěrák nebo Hřebejk. Měl jsem hroznou smůlu na různé blázny, kteří se tvářili, že chtějí vstoupit do filmu, vodili mě po večírcích, nechávali se se mnou fotit a přitom nikdy ty peníze neměli a ani pro to nechtěli nic udělat. Za tu dobu mi nevyšlo několik filmových projektů a ten, který už jsem skoro hodil do koše, najednou vstal z mrtvých." (NIRO)

Reklama

Reklama