Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá na lehce moralizující kus s dialogy ostrými jako břitva. Není se co divit, když za slovními ekvilibristikami stojí Elmore Leonard a přes roztomilé frázování si nás získává sám Newman. Hombre pak svádí i na studijní materiál pro Tarantina, to když se Newman změní z polovičního introverta a čtvrtinového autisty na uhrančivého ostrostřelce a značně naruší do té doby genderově vyrovnanou dialogovou rovinu. Jenže postupem času místo koltů promlouvají čím dál tím více, na rok ´67 otravně archetypální, postavy nadhazující už předem zodpovězené morální otázky. Místo opojných záběrů širokoúhlé kamery tak spíše trpíme výplňovými konverzacemi, které se ukážou jako leitmotiv filmu. To místní hodnocení neberete zas tak vážně, na IMDB jsou soudnější. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavá konfrontace pokryteckého světa křesťanů a "barbarského" Indiána (skoro Indiána). Film má všechno, co člověk od westernu čeká - nemluvného hrdinu s neomylnou muškou, krásné ženy, bandity, peníze, kvůli kterým se lidé zabíjejí a občas se i zasmějete, i když zde se nejvíc budete smát tomu hroznýmu dabingu:-) ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Osm hrozných v xenofobním dostavníku? Quentine!? Zase..? Důkaz, že filmová demýtizace divokého západu není jen otázkou tohoto století a zároveň jeden z těch ikonických kusů Paula Newmana, u kterého ani nemusí jíst vejce natvrdo, abyste poznali, jaký je frajer. Finále s ceděním krve pro druhé přineslo ponaučení, že člověk by neměl ze svých zásad za žádných okolností ustupovat, obzvláště pokud se jedná o cynický pragmatismus.. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Pomalu vyprávěný western, zpočátku evokující Dostavník Johna Forda, postupně utahující psychologické šrouby a ústící do napínavé symbolické situace. Režii ani hercům se nedá nic vytknout, problémem zůstává jen jednoznačnost a čitelnost všech charakterů od chvíle, kdy se poprvé objeví na scéně. Newmanův Hombre je skvělý a na povrchu neproniknutelný, ale každý kromě ostatních postav musí vidět, že je to férový dobrák s jasně nalajnovaným osudem - kdyby se víc zapracovalo na osobních motivacích a vytvořil se silnější skupinový konflikt, mohlo jít o naprostou pecku. Takhle zbyde "jen" zatraceně podmanivý a chytrý snímek... ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Klasický western z pohledu Johna Russella, jehož dvojí původ mu poskytuje zvláštní vhled na rasové předsudky. [6,5/10] (20th Century Fox, Hombre Productions) (Barevný /// Produkce: Irving Ravetch, Martin Ritt /// Scénář: Irving Ravetch, Elmore Leonard, Harriet Frank Jr. podle románu Elmora Leonarda /// Kamera: James Wong Howe /// Hudba: David Rose) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)
  • Při uvedení v Československu byla z filmu vystřižena tříminutová scéna z cenzurních důvodů, ta se do filmu vrátila po roce 1989, a protože film nasadila Česká televize s původním dabingem, musel Luděk Munzar postavu Johna Russella (Paul Newman) po 30 letech dodabovat, což nelze přeslechnout. (sator)
  • Bezohľadného Cicera Grimesa si zahral výrazný Richard Boone. Keď sa autor predlohy Elmore Leonard dozvedel, že Boone bude obsadený, bol presvedčený o tom, že dostane práve postavu Johna Russella. Tú však stelesnil Paul Newman. (classic)

Reklama

Reklama