Reklama

Reklama

VOD (1)

Rodiny se sjíždějí na pohřeb, který se koná na Náplavomarce. Viserys vyzývá k ukončení bojů a Alicent se dožaduje spravedlnosti. (HBO Max)

Videa (2)

Z natáčení

Recenze (85)

warrenur 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Paradne vystihnuta atmosfera medzi vsetkymi "hracmi" na pohrebe Daemonovej zeny, Spochnik, ktory to reziroval je ozaj majster svojho remesla a v tejto epizode sa prekonal. Vykalkulovany zaver s bielovlasym stryckom bol paradnou sachovou partiou. Raenyra je "husta konzumentka moci". V tejto epizode je tak uzasna kamera, az z toho obcas obdivne mrazilo. Akurat deti oboch "novomanzelov" musia mat z dnesneho pohladu popletene hlavicky, kedze nemohli o ich minulosti tusit ani prd. A zaver z clna v poslednej minute, ktory cely nerativ posunie este inam, uff. Pecka. ()

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Daemon jako vždy fantastický. Pohledy postav nemají chybu. Dialogy výborně napsané. Atmosféra by se dala krájet. V posledních dvou dílech jsou scény s draky vynikající. A znamenitá režie Miguela Sapochnika. Rod Draka si u mě tímto dílem upevnil pozici seriálu z kterého nemůžu spustit oči. Zatím je to naprostá paráda. P.S. Aemond bude skvělá postava.... snad. :-) ()

Reklama

Azrail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

No dopr... Toto byl asbolutní masterpiece.  Už pohřeb Laeny byl precizní, každý pohled a každý pohyb těla zde dával smysl i přes minimum vyřčených slov. Aemond a jeho osedlání Vhagar - naprosto dechberoucí. "Dětská" rvačka výborně natočená a následný "soud" také úchvatný. Alicent konečně ztratila sebekontrolu a obě soupeřky si navzájem odhalují karty. Daemon, Rhaenyra, Laenor - nestačil jsem zavřít pusu, jak byla závěrečřná pasáž vyřešena a jsem sakra rád, že Laenora nenechali bezmyšlenkovitě zabít, to by mi k Rhaenyřynu charakteru nesedělo. Naopak mu dopřáli svobodu, o kterou tolik stál, dvorský život ho vlastně jen svazoval a vůbec ho netěšil. Takto bude určitě spokojenější. No dámy a pánové, figurky se nám pomalu ale jistě přesouvají na pozice, odkud už nebude návratu a bude moci naplno propuknout Tanec draků. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jízda na drakovi parádně epická, scéna s okem temná. Má to už trochu lepší "hmotu" a lépe se pracuje s postavami, ale opravdu bych nemusel mít prvních 20 minut předlouhou expozici pohřbu, kdy dostáváme mraky pohledů/impulsů, ale díky nedobré práci s obrazem je všechno ukrutně tmavé a mnohdy nepřehledné. To, že je tmavý obraz nutně neznamená temnotu ve filmu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Režisér první i šesté epizody Rodu Draka Miguel Sapochnik se chopil i režie sedmé epizody seriálu a opět se projevil jako jeden z nejlepších tvůrců, kteří měli co dočinění už s původní Hrou o trůny. Sapochnikova síla přitom vždy byla ve velkolepých akčních sekvencích (U Hry o trůny stál Sapochnik za Tvrdodomovem, Bitvou bastardů či Dlouhou noci), tato epizoda ovšem spíše sází na pořádnou dávku funkčních emocí, kdy se zároveň definitivně začíná schylovat k občanské válce.   Dle dřívějších slibů se minimálně nějakou dobu již výrazně skákat v čase nebude a start 7. epizody tak přímo navazuje na finále 6. epizody. Navazuje se tak na zásadní otázky z minulé epizody, Aegon II. v podání Ty Tennata a jeho bratr Aemond v podáníLea Ashtona se nadále vybarvují jako pěkní ptáčkové (jeden z nich za to alespoň dostane ideální odměnu) a dochází ke starým emotivním setkáním. Dochází ostatně i k opětovnému setkání bratrů Viseryse v podání Paddyho Considinea a Daemona v podání Matta Smitha a především také k opětovnému setkání mezi Daemonem a jeho neteří Rhaenyrou v podání Emmy D'Arcy. Veřejné tajemství přitom pořád ohrožuje mnohé, je přitom zajímavé sledovat různé reakce, kdy nejzajímavější z nich koná Corlys Valeryon v podání Steve Toussaint. Středobod kontroverzního castingu si rázem každou epizodou více krade prostor pro sebe.   Bývalé nejlepší přítelkyně Rhaenera a Alicent v podání Olivie Cooke už nemůžou být více ve sváru, Alicent v podání Cooke začíná více a více připomínat Cersei Lannister ze Hry o trůny. V případě D´Arcy i Cooke poté platí, že změna castingu ve finále vůbec nebyla na obtíž a na absenci Milly Alcock a Emily Carey se dá lehce zvyknout. Minimálně Cooke má totiž prostor pro to, aby byla Alicent v jejím podání o poznání zajímavější postavou. Zároveň je zajímavé sledovat, že toho obě znesvářené dámy mají dost společného a především jak má rivalita vliv na jejich děti. Ty jsou pochopitelně krapet zmanipulované postoji svých matek, dochází ovšem k výraznějším formacím jejich osobnosti a je jasné, že přátelstvím je jednou pro vždy konec. Už ve Hře o trůny padlo, že když se narodí Targaryen, bohové si hodí mincí, aby rozhodli, zda bude lord nebo blázen a právě od bratrů Aegona II. a Aemonda se pravděpodobně již nyní dají čekat ještě hodně bláznivé věci.   Sedmá epizoda má ovšem skutečně i mnoho emocionálně hřejivých momentů, kdy se například jedna postava rázem dočkává alespoň dočasného šťastného konce, ostatní na něj ovšem zatím nárok nemají, protože Tanec draků ještě nezačal. Prozatím je jen radost nadále sledovat, jak je Daemon v podání Matta Smitha barvitější a barvitější postavou, Sapochnik za kamerou vše pevně vede, dokáže těžit z tučného rozpočtu a připravit půdu pro poslední tři epizody 1. série, kdy nejspíš definitivně dojde ke kácení lesů a létajícím třískám.... ()

Galerie (70)

Reklama

Reklama