Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Dramatický příběh slibného mladého herce zasazený do počátku padesátých let dvacátého století. Mnoho mladých lidí tehdy muselo volit stejně jako on: totalitnímu režimu se postavit, přizpůsobit, nebo se na něm dokonce aktivně podílet. Volba hlavní postavy minisérie Herec je přitom ještě o řád složitější. Standa v sobě totiž skrývá velké tajemství. Pro někoho traumatizující handicap, pro něj však překvapivá cesta ke kariéře. Minisérie je studií lidského charakteru a jednání ve vyhrocených situacích, kdy otázka morálky a chování hrdiny není zdaleka jednoznačná. (Česká televize)

(více)

Recenze (186)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Roky tady nevznikl tak komplexní počin. Herec nesklouzává k černobílému vidění světa a nerecykluje stokrát zažitá klišé. První část skvěle navnadí a stejně ještě na závěr přijde twist jako bonus. Druhá část pro změnu nabídne brutální gradaci, která na naše poměry nemá obdoby. Bebjak vše drží pevně v rukou a ve třetí části si suverénně dojde až k mrazivému finále. Cina definitivně hraje první ligu. S1: 85% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Láník ! Hlavně to neposerte ! '' ---- S neustálými odchody hereckých legend do filmového nebe si, čas od času říkám, safra kdo zaplní ta prázdná místa? Je řada jmen průměrných herců, ale málo těch vyjímečných. Myslím si, že Jan Cina má už od mlada hodně dobře našlápnuto být jednou hereckou legendou. Jeho projev sleduji už delší čas a je opravdu uvěřitelný a naprosto suverénní. Padesátá léta považuji za nejodpornější období našich dějin. Zkurvení komunisté pod taktovkou z Moskvy tu na našich nejlepších lidech páchali neskutečná svinstva a zatímco třeba léta padesátá byla v USA ve znamení technologického pokroku, vývoje, výzkumu a zvyšování životní úrovně, u nás to bylo čiré peklo. Soused udával souseda, domovník lidi z baráku, neustálé schůze a všechny ty kecy o budování, posilování míru, pětiletky, překračování plánu... Hnus, hnus, hnus. Je logické, že ta doba nabízí nekonečno dramatických momentů vhodných k sepsání či zfilmování. Tady se toho chopili dosti zručně a do tří dílů nám tvůrci rozprostřeli příběh, který je dramatem, politickým thrillerem a čistokrevnou akcí. Hlavně poslední díl udržoval solidně v napětí, byť tam těch akčních příhod bylo na tak malý prostor v rámci uvěřitelnosti trochu až moc a za to strhávám hvězdu. Jinak tomu ale prakticky nelze co vytknout, herecké výkony všech byly vynikající. Nesedly mi moc ty dokumentární vkládané snímky, vždy mne u barevného filmu ruší když do toho najednou někdo šoupne něco evidentně jiného a navíc bez barvy. Zvláštní byla mrazivá hudba, jako by se do filmů z padesátek vůbec nehodila, přesto nerušila. A byl jsem vděčný, že nikdo neměl potřebu do filmu v rámci zřejmosti pouštět budovatelské písně aby divák věděl, že je to fakt z padesátých let... Souhlasím s některými komentujícícmi, že těch ,,homo'' scén se na nás poslední dobou valí trochu moc. Jasně je nová doba, shazujeme sochy mořeplavců, menšiny (někde už většiny) rozpouští policii a mají své komunity, máme intersucho největší za 500 let (aha vlastně už zase ne), do toho ta nemocná holčička Gréta a všechny ty sexuální menšiny co mají potřebu být tolerovány ve své vyjímečné odlišnosti... Všechno beru, jsem už stará struktura, ale přeci jen prosím filmaře aby ubrali. Vadilo mi to v Šarlatánovi, trochu mi to vadilo i tady ty vášnivé homo scény. Vycházejme z toho, že homosexuálové jsou stále menšinou. Ne, fakt mi tato skupina spoluobčanů nevadí , ale myslím si, že většina - majorita, nepotřebuje v každém filmu vidět jejich intimní dovádění i když je to teď moderní. Ve finále to totiž může působit zcela opačně a některé lidi to místo prudkého návalu hřejivé tolerance může začít čím dál více sštvát... ---- Obávám se, že Honzovi Cinovi teď zase bude chvilku trvat, než v něm národ uvidí nějakého hodného prince a vůbec bych se nedivil kdyby mu někdo na ulici v rámci slučování filmové role se skutečnou identitou pořádně rozbil hubu (což bych mu pochopepitelně nepřál :- ). Mohlo by jej ale hřát, že je to důkaz, že toho svého herce dal na jedničku. Dávám za 5 zlatých šperků. * * * * * () (méně) (více)

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Výborně napsané, výborně zahrané. 1) Jednotlivé díly představují na sebe navazující nicméně samostatné příběhy, které spojuje postava hlavního protagonisty._____ 2) Děj je napínavý a bez hluchých míst. Pěkně jsou přiblíženy osobní frustrace, z nichž vyplývá pocit vykořeněnosti, křivdy a osamění. Spolupráce s STB pak působí věrohodně a pochopitelně._____ V této souvislosti mě napadá snímek Anatomie zrady o ministru Moravcovi, kde právě jeho přerodu jsem nevěřil._____ 3) Třetí díl hned od začátku překvapil. Je akčnější a ocenil jsem v něm švih, spád a hbitý střih._____ Konec minisérie mě, věru, neuspokojil, ale je logický a působivý._____ 4) 32letý Jan Cina (herec Láník) opět předvedl, že z něho roste velký herec. 30letý Jan Nedbal (přítel Láníkovy sestry Špork) je fešák a rovněž 29letý Jiří Šimek (útěkář Karel) je přitažlivý._____ 5) Takže to shrneme. 1. díl - 3*, 2. díl - 4*, 3. díl - 5*. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tíživá doba, sen o velkém divadle a zase jeden kus z poměrně nedávné historie, na kterou diváci slyší. A proto se k ní tvůrci opakovaně vracejí. Stanislav Láník žije v Československu na počátku 50. let. Matka údajně spáchala sebevraždu v ruzyňské věznici, otec zemřel v zahraničí v odboji. A o babičku přišel právě teď. Se sestrou, která zametá ulice, nemají zrovna nejnadějnější vyhlídky na spokojený život. Jenže Standa, ač jeho rodina nemá dobré jméno u vládnoucích komunistů, má sakra vysoké cíle. Hrát v ochotnickém divadle mu rozhodně nestačí. Chce mezi profesionály a aby toho dosáhl, klidně přijme roli, kterou napíše sám život. Nejprve se nadchne pro matematické úlohy, s druhým vysoce postaveným komunistou pak chce pláchnout „za kopečky“. Baví mě, že každý díl je krapet jiný, hlavně v případě klesajícího sebevědomí hlavního hrdiny, který si nejprve získá pár soudruhů a z toho pro sebe plynoucí výhody, do druhého „úkolu“ pak vstupuje jako zdatný manipulátor, ovšem do závěrečné epizody už kráčí coby zlomený antihrdina, který se bude neustále ohlížet přes rameno. Právě poslední díl je mírným úkrokem stranou, chvíli to vypadá, že scénář neví kudy kam. A rozhodně bych očekával hlubší vhled do přemýšlení/pohnutek/snad i výčitek hlavní postavy. Herci jsou každopádně skvělí: Jan Cina je zatraceně soustředěný, Jenovéfa Boková bravurně zvládá emočně vypjaté scény, domovník Adrian Jastraban je oplzlý a zlý zároveň, důvěryhodně se role soudruha kapitána ujal i Martin Finger. Režisér Peter Bebjak předložil atmosféru nejistoty a spoustu zajímavých postav, se kterými budeme soucítit nebo je nenávidět. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Mám novou šanci a nevzdám to! Já se nechci zakopat jako ty, já v životě něco dokážu!“ A jak řekl, tak také udělal…Opravdu mě to chytlo až na se závěrem prvního dílu, to ale nic nemění na tom, že mi tahle 3dílná minisérie utekla jako voda a povětšinu času mě bavila. Dobová atmosféra šedi, strachu, bezvýchodnosti a k tomu onen cejch, který si rodina vláčela stále s sebou, byly působivé, ale zas ne tolik, abych u toho vydržel v souhrnu skoro 4 hodiny. Ten důvod byl jinde. Ano, řeč je o perfektně napsané, a ještě lépe zahrané hlavní postavě bezpáteřní svině snažící se přežít za jakoukoliv cenu a neustále se přitom pohybující na tenkém ledu, který může kdykoliv prasknout. A ačkoliv ani Finger, Boková, Jastraban nebo Maximová nehrají špatně, Jan Cina si krade veškerou pozornost pro sebe a mě moc bavilo sledovat vývoj Standy Láníka. Ano, nějaké ty zápory se najdou, ať už jde o určité méně uvěřitelné situace, místy až úsměvnou démonizaci či silné nadužívání zlověstné hudby, ale i navzdory řečenému dám rád solidní 4*. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (11)

  • Poslední minuty epizody, tedy výslech Láníkovy sestry, se natáčel v karlínské Invalidovně, jak chodba, kde ji odvádí na výslech, tak poté brutální výslech, ten je točený v bývalé kapli Invalidovny. (formelin)
  • Lokace kantýny, kde probíhají schůzky Láníka (Jan Cina) s důstojníkem StB (Martin Finger), se nachází v prostorách kavárny divadla Komedie v Praze. Fakulta, kde Láník pracuje jako topenář a seznámí se zde s profesorem matematiky Hélem, se natáčela na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, nám. Curieových 901/7, Praha 1. Hřbitov, na kterém je babička (Emília Vášáryová), jsou Olšanské hřbitovy v nejstarší části. Divadlo na Vinohradech se stalo lokací pro Divadlo československé armády, které fungovalo skutečně v letech 1950–1954 pod tímto názvem. Budova Státní bezpečnosti se nachází na adrese Bartolomějská 4, Praha-Staré Město. Jde o skutečné místo, kde StB sídlilo; slangově tzv. kachlíkárna; dnes se jedná o sídlo Policie ČR. (formelin)
  • Maskéři chtěli původně dát Jenovéfě Bokové paruku, aby jí zachránili vlasy. Když ale viděla, jak moc režiséru Peteru Bebjakovi záleží na tom, aby si byli s Janem Cinou aspoň v něčem podobní, nechala si vlasy ostříhat na mikádo a obarvit. (rublik05)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

15.09.2020

Ačkoli je podzim, Finále Plzeň je! I přes složité jarní období se organizátoři rozhodli největší plzeňský filmový festival nezrušit, ale pouze přesunout. Během šesti dnů včetně prodlouženého víkendu… (více)

Reklama

Reklama