Režie:
Joel SchumacherScénář:
Larry CohenKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Colin Farrell, Kiefer Sutherland, Forest Whitaker, Radha Mitchell, Katie Holmes, Paula Jai Parker, Tia Texada, John Enos III, Richard T. Jones, Keith Nobbs (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V západním Manhattanu na 53. ulici stojí snad poslední uzavřená telefonní budka v New Yorku. Právě z ní den co den ve stejnou dobu telefonuje arogantní mediální manažer Stuart Shepard začínající herečce Pam. Poslední den před tím, než mají budku zbourat, se však stanou dvě zdánlivě nevinné věci, které samolibému muži převrátí život vzhůru nohama. Nejprve na dvířka telefonní budky zaklepe doručovatel s pizzou, kterou si Stu neobjednal, a vzápětí zazvoní telefon. Shephard udělá tu chybu, že automaticky zvedne sluchátko a tím zpečetí svůj osud. Kdosi neznámý, který však o něm ví překvapivě mnoho, mu začne vyhrožovat. Přesvědčí Sheparda, že pokud nebude poslouchat jeho příkazy, odstřelí ho snajpr, jenž ho má na mušce a hraje si s ním jako kočka s myší. Komorní thriller režíroval Joel Schumacher, v hlavní roli exceluje Colin Farrell. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (1 238)
Herecký koncert Colina Farrella a Kiefera Sutherlanda. Oba dva si ukradli celou tu krátkou stopáž zcela pro sebe, dokázali ji naprosto fantasticky odehrát a dotáhnout na vynikající finále. Kiefer je pro mě příkladem charismatického projevu, který se dá vyjádřit nejen herectvím, ale byť jen pouhým hlasovým projevem. Herecké excelence obohacuje skvělá kamera a hudba. Doporučuji vidět v originálním znění s titulkami. Jeden z těch filmů, u kterých by se za dabing měly dávat speciální filmové tresty. "Now doesn't that just torque your jaws? I love that. You know like in the movies just as the good guy is about to kill the bad guy, he cocks his gun. Now why didn't he have it cocked? Because that sound is scary. It's cool, isn't it?" ()
Zřejmě jeden z nejlepších filmů Joela Schumachera. Vůbec nevadí, že se celý film odehrává v telefonní budce a podle mě délka filmu je naprosto ideální. Na konci je nádherná pointa kterou pronese sám zabiják Kiefer Sutherland. Už dlouhou dobu jsem neviděl tak napínavý thriller, kde se rozbije jenom budka a nic jinýho. Jde vidět, že se dá udělat výborný film za málo peněz jako je tento. Colin Farrell měl co dělat, aby film sám utáhl ale nakonec se mu to zdařilo celkem slušně. --- Upřesněte mi to! Ten v tý butce zastřelil tamtoho, zůstal na místě a volá? ()
// Miluju, když se trefím do černého. Jako např. v případě telefonní budky. Stačilo mi přečíst si biografii M. Baye, najít zmíňku o tomto filmu a pak trochu zapátrat a vida. Našel jsem další dokonalý thriller, díky kterému mi naskočila husí kůže. Když už jsme u té kůži, rozhodně bych nechtěl být v kůži Stuarta Sheparda. A když už jsme v kůži Stuarta Sheparda, tak musím říct, že tohle byl zatím nejlepší Farrell ! A když už jsme u těch nejlepších, tak toto byl definitivně nejlepší Schumacher, a že měl chlapec na čase. Ohavnost jménem Batman & Robin jsem trávil hodně dlouho, snad na to tedy už můžeme zapomenout a jít dál. Phone Booth - 90% ()
Jeden člověk, jeden psychopat, jedna telefonní budka. Jeden excelentní psychothriller. Z podobných filmů by si měli brát příklad čeští tvůrci, neustále remcajcí nad nedostatkem financí. V životě by mě nenapadlo, že film odehrávající se z 95% v telefonní budce může být takhle napínavý – od začátku do konce – a navíc neustále překvapující něčím novým. Tohle rozhodně není pouze o tom, jestli ho nakonec sejme, či nikoliv. 90% Zajímavé komentáře: Marigold, Turiec, numi, Nick Tow, hudryhudry, evilive666, tragos, Cimr, Freelance ()
„Prečo si ho zabil?“ – „Povedal si ´áno´.“ – „Myslel som ´áno´ ako že ťa počujem!“ – „Nabudúce sa vyjadruj jasnejšie.“ S hipisáckym režisérom Joelom Schumacherom je to ťažké. Nakrúca super filmy (HRÁČI SO SMRŤOU, VOĽNÝ PÁD, KEDY ZABIŤ, 8 MM), priemerné (NAVŽDY MLADÝ, KLIENT, BATMAN NAVŽDY) a kraviny (BATMAN A ROBIN). Obecne panuje názor, že čím má menej peňazí, tým je lepší. Akonáhle ho produkuje megaloman Bruckheimer, je výsledkom matný akčný triler BAD COMPANY. Akonáhle dostane k dispozícii jeden zablatený vojenský výcvikový tábor s hŕstkou neznámych mladých hercov, je výsledkom takmer nezávislá „špinavá“ (v dobrom) udalosť TÁBOR TIGROV. Tou "objavil" divokého Íra Colina Farrella. O dva roky neskôr si situáciu zopakovali a za mizerný peniaz na minimálnom priestore a s komorným hereckým obsadením za necelé dva týždne strieskali hitchcockovský vulgárny triler v TELEFÓNNEJ BÚDKE. Čo by sa stalo, kebyže idete po ulici, v telefónnej búdke zvoní telefón, zo srandy dvihnete slúchadlo a zasnený hlas Kiefera Sutherlanda vám oznámi, že ak zložíte, zastrelí vás, lebo vás práve má na muške snajperskou búchačkou? Zápletka hravo stačí na skromnú 81-minútovú (ne)dĺžku a šialene sústredený Farrell zasa dokazuje, aká je škoda, že si nevie vyberať dobré filmy; ak sa mu raz za čas zadarí, JE sa na čo pozerať, dočerta. Rozpočet je vedľajší. Záleží na nápade, všetko odhodlanom hercovi a k improvizácii naklonenom režisérovi. Kino Považan 2003 ()
Galerie (41)
Zajímavosti (22)
- Telefon v budce skutečně fungoval a někdo četl Colinu Farrellovi (Stu) repliky záporné role. (don corleone)
- Na stene neďaleko telefónnej búdky možno vidieť nasprejované dielo pouličného umelca Sheparda Faireyho, celosvetovo známe ako "Obey Giant". (GTS_PUNK)
- Scéna, kdy je Pamela (Katie Holmes) zabraná při jídle v restauraci, byla natočena během pauzy a herečka o tom nevěděla. (don corleone)
Reklama