Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (809)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Liga Spravedlnosti si konečně zasluhuje plnohodnotné označení superhrdinské ságy (a to rovnou v jednom monstrózním filmu), a ne jen nedomrlého béčka od režiséra, kterému se sice povedli konkurenční Avengers, ale v DC stáji nadělal spíš pěknej brajgl. Tak takhle to tedy celé mělo vypadat... hezký, no. Vážně skoro jako listovat čtyřsetstránkovým omnibusem od BBArtu. Spokojenost. [HBO GO] ()

novoten 

všechny recenze uživatele

V situaci, kdy jsem čekal všechno nebo nic, končím zase u průměru. A rozčiluje mě podivný instantní trend dělat z Josse Whedona neschopného břídila, který přece ani na těch Avengers nemá žádnou zásluhu. Nedávný král geeků je najednou za patlala, což je názor krátkozraký a v důsledku i zbabělý. Josstice League sice nebyla žádná výstavní paráda, ale přijít k cizímu projektu a v šibeničním termínu ho poslepovat z rozkývaného polotovaru do zcela jiného výsledku? To, že ze z filmu vyklubal poslabší blockbuster, je vlastně docela zázrak. A tím spíš mi to tak přijde teď. Zack Snyder totiž oproti tomu v jiných časových podmínkách a podporovaný davem svého toxického kultu sestrojil kolos, který už kvůli zařazení původně neplánovaných postav není tím, čím před lety být měl a - a to je asi nejzásadnější rána - nedává v důsledku výrazně jiný dojem než verze z roku 2017. Opravdu, pokud někdo sestřih pro kina považuje za nesledovatelný odpad a tady mluví o zážitku roku, tak si nevidí do pusy nebo měl o výsledku jasno už dávno před zhlédnutím. Pořád je tu totiž každou druhou replikou "motherbox", opět jsou Wonder Woman a Aquaman jen nevyužitými taháky, opět většinu zachraňuje Flash a opět pointa vítězství začíná a končí u Supermana. V jeho scénách vidím pokrok, ne snad kvůli reskinu, ale kvůli scénám, které mu jdou i beze slov trochu pod kůži a alespoň z malé části ospravedlňují přestřelenou délku. Takhle v novém je alespoň vidět, že nápad s "řadovou slovanskou rodinou" byl minule bláhovým omylem, ale co dostáváme místo toho? Po zvěstech o tom, že Cyborg je opravdovým srdcem filmu, musím ve výsledku jen kroutit hlavou, protože i tentokrát je zoufale navíc, což je s větším počtem jeho scén o to zřetelnější. Naopak víc Supermana je vždycky dobře, ale dohromady jsou to pokaždé jen generické minuty toho samého, žádný soudržný celek. Pár epizod seriálu spojených v jednoho macka. A jakkoli nechci nikoho urazit, protože to nemyslím zle, musím říct jednu věc. Zack Snyder se zbláznil. Nevím, jestli za to může jeho osobní tragédie nebo sociálními médii cementovaná domnělá moc jeho tvorby, ale všechna jeho režisérská rozhodnutí jsou buď podivná nebo rovnou nesmyslná. Čtyři hodiny, když spousta scén jen opakuje nebo variuje již viděné? Imax formát, když víme, že se jde na stream a ne do kina? Černobílá verze, ve které se dá lidským okem rozeznat snad jen oheň? A nakonec průšvih největší - snový epilog. Trikově nepřesvědčivý, dějově zcela nepasující a vzhledem k účasti opětovně hrozného Jokera extra rušivý. Právě tady se ambice tvůrců rozletěly do nejvyšších dálek, aby nejhlasitěji narazily. A to není o osobních preferencích, ale o na první pohled viditelných skutečnostech. Netrvám na tom, aby se jen napodoboval model Marvel, ale u DC v tomto případě dělali přesně to a jejich čtyřnásobná halabala rychlost nikdy nebyla vidět víc. V celkovém obrazu je to to samé, jako kdyby u sousedů přišli s Infinity War a s Endgame ve chvíli, kdy by v minulých letech vyslali do kin jen prvního Iron Mana, první Strážce galaxie a Capovu Občanskou válku. A přesně z toho důvodu jsem byl u Avengers opakovaně napjatý a dojatý a tady emoce zazvoní právě jen u Flashe (a to hlavně proto, jak přesně na tělo je Millerovi napsaný) a (to všechna čest) opakovaně i u Supermana, nejen díky tomu, že je Cavill sošným Kal-Elem víc než kdy předtím. Zbytek drží vší silou herci nebo opulentní akce, ale srdce tu vážně není. Jen oblíbené postavy, smutně často odsouzené k tomu být jen akčními figurkami. () (méně) (více)

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Vyjma fest přeplácané kapitoly, kde se útočí na Steppenwolfovo sídlo, je tohle první Snyderův film, kde jsem tak nějak ochoten akceptovat digitální bordel. Úplně se nabízí típnout jednotlivé záběry do screenshotů a k postavám přidat bubliny s textem. Je to prostě oživlý komiks, jak od nakladatelství Crew, či BB Artu. Díky aspoň za tenhle pocit, ale že bych skákal nadšením, to se říct nedá. Co totiž funguje na papíře, nefunguje ve filmu, ty 4 hodiny vjemového inferna a čtyři prdele zpomalovaček člověka až unaví, takže je vděčný za každou subtilní scénu, kde si jen tak povídají dvě postavy a těch tu je teda pomálu. Bez patetického epilogu bych se klidně obešel a trapného Letova Jokera nebrat. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hodnotové soudy na adresu LIGY SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA dominují, ale já si dovolím takový nemít. Podstatnější, než jestli je to lepší ve srovnání s Whedonovou verzí, či jak si to stojí s ohledem na další superhrdinské týmovky, je pro mě to, že je to zajímavé dílo. Ne nutně s ohledem na produkční a distribuční historii, jelikož už dříve jsme se dočkali Donnerova sestřihu SUPERMANA II, protože Warneři využili obliby nových verzí a sílícího fyzického média DVD (a teď se to opakuje, akorát se streamovacími službami). Spíš s ohledem na žánr a jeho formální podobu._____ V některých recenzích se objevují přirovnání k PÁNOVI PRSTENŮ, jenže ta sedí leda s přihlédnutím k povrchním shodám ve vyprávění (mýtus hrdiny, topos cesty, začátek in medias res) a žánrovým překryvům (příklon k fantasy, tj. ustupování vyprávění do pozadí pro budování světa příběhu a mytologie). Adekvátnější by bylo přirovnání k NEBESKÉ BRÁNĚ, protože ta taktéž využila dobové popularity jednoho žánru k těžce manýristickému, v mnoha ohledech excesivnímu dílu. Čtyřhodinová (!) LIGA SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA je postprodukčně dokončený assembley cut, ke kterému bylo ještě dotočeno několik epilogů teasujíci možné věci příští (ok, i v tomhle je to jako PÁN PRSTENŮ - NÁVRAT KRÁLE měl taky nespočet epilogů, jenže ty uzavíraly předchozí vyprávění, že). První dvě hodiny v podstatě nevypráví (až na několik narativně integrovaných atrakcí, na jejichž konci sidekick budoucího hlavního záporáka získá jeden ze tří MacGuffinů). Jsou založeny na zastávkách ve vyprávění (podíváme se k této postavě, navštívíme tohle místo...), na zpomalení až zastavení obrazu - strnulosti obrazu jako obdobě ikoničnosti výjevů v komiksech, k čemuž dopomáhá po stranách užší výřez s na současné standardy netradičním formátem obrazu. Celé je to ale zvláštně arytmické, za což mohou delší záběry v dialozích i akci, s náhlými a rušivými prostřihy na detail a odskoky (do vzpomínek, do vizí, do odlišně pojaté temporality: zastavení, zpomalení). Tempo a rytmus jsou vůbec vychýlené, například první desetiminutovka je skoro beze slov, následně je upovídaná, aby po necelé půlhodině po sobě následovaly dvě atrakce; po půlhodinovém klimaxu zase dobře čtvrt hodina epilogů - a to členění do kapitol sice odpovídá výstavbě dlouhých hollywoodských děl, jenže ta takhle fakt nejsou organizována (osvětlení motivací a cílů i nutného pozadí až po hodině, jako kdybyste prolog ze SPOLEČENSTVA PRSTENU šoupli až po spytlíkování části party)._____ Nehodlám klást normativní nároky, jenom uvádím, v čem se to normám vzpírá. Nedá se přitom obrátit ani k žádné ze zavedených tradic žánru, protože tohle není ani odlehčenou žánrovou pastiší s psychologicky definovanými postavami jako marvelovky, ani nadlidské postavy nepřesazuje do skutečného světa a širších vztahů (politických, ekonomických, mediálních, náboženských...) a vazeb (rodinných, milostných) jako předchozí snyderovské dcčkovky, potažmo není ani campovým blbnutím jako postsnyderovské dcčkovky. Zatímco MUŽ Z OCELI byl o Supermanovi jakožto figuře spasitele, která se ocitla v dnešním světě, a BATMAN V SUPERMAN roli superhrdinů a vigilantů dále problematizoval, LIGA SPRAVEDLNOSTI je o superhrdinech jako novodobých bozích, mytických postavách větších než život, přičemž přítomnost běžného člověka či cokoliv lidského působí nepatřičně (Lois je redukována na jednu narativní funkci). Tohle je vskutku komiksový/superhrdinských film: o superhrdinech, nikoliv lidech a světu, s barokně přebujelou, na ikoničnosti a strnulých pózách založenou estetikou komiksů. Osobně preferuji, když se dílo vzpouzí normám a konvencím, ale činí tak systematicky (řada linií, motivů a cílů sbíhající se k Luthorovi v BATMAN V SUPERMAN), když je spojeno téma s formou (nechronologické vyprávění MUŽE Z OCELI korespondující s hledáním kristovské postavy v proměněném světě). I tak ale myslím, že by LIGU SPRAVEDLNOSTI měl každý a každá vidět. Už proto, že pro superhrdinské komiksy představuje to, co NEBESKÁ BRÁNA pro westerny či třetí KMOTR pro mafiánské opusy. () (méně) (více)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Minulou středu jsem poslouchala asi pět hodin v kuse osmiminutovou techno skladbu pořád dokola a byl to věru více stimulující a produktivní večer než donutit se vydržet tento film až do konce a nezačít místo toho náhodně googlovat odpovědi na všechny věci, co mě kdy v životě zajímaly, například kteří z mých oblíbených německých herců se narodili ve východním a kteří v západním bloku a nebo jestli jde někde sledovat Místo činu v originále. (Fun fact: Daniel Brühl se narodil ve Španělsku.) P. S.: "Perhaps next time we will watch this man climb stairs for 10 hours." ()

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Film nevysvětluje, proč se Martian Manhunter (Harry Lennix) při návštěvě Lois Lane (Amy Adams) maskoval jako Martha Kent (matka Supermana / Clarka Kenta). (LUKICKK)
  • Ve scéně, kdy Flash (Ezra Miller) zachraňuje Iris West (Kiersey Clemons) po srážce s kamionem, je možné si na vozidle všimnout nápisu Gard'ner Fox. Jde o odkaz na slavného komiksového tvůrce Gardnera Foxe, autora mnoha komiksových postav, ale především tvůrce „Ligy spravedlnosti“, která debutovala v březnu 1960. (TwoFace)
  • Režisér filmu Zack Snyder uvedl, že mu skoro čtyřhodinová verze filmu 2 roky ležela na ploše v notebooku a byla jako video v Quick Time. Jen někdy ho ukázal přátelům a všechny vizuální efekty byly ve fázi previzualizace a film byl černobílý. (SONY_)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama