Kamera:
Larkin SeipleHudba:
Son LuxHrají:
Michelle Yeoh, Ke Huy Quan, Stephanie Hsu, James Hong, Jamie Lee Curtis, Tallie Medel, Jenny Slate, Harry Shum Jr., Sunita Mani, Aaron Lazar, Andy Le (více)Obsahy(2)
Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (734)
"Verbal plave v odpadu, film v červených číslech? To mi zvedne náladu, zacuká mi v tříslech!" Bohužel ne, cukalo, resp. tikalo mi jen levé oko. Přitom já si po pobytu na pustém ostrově nové lacláče kupovat nemusel, na rozdíl od verbala, kterému se při sledování Švýcaráku otvírala kudla v kapse. Mrtvolné prdy, zachraňující suicidálnímu houmlesákovi život, jsem, i přes nezvládnuté finále, ocenil třemi silnými hvězdami. Ovšem tohle All at Once byl děs a čiré utrpení. Natahované jak žížala, divoký střih, hnusné (a imho zbytečné) stroboskopické efekty a mezi multivesmíry děj skákal jako režisérská koza na ledu, furt dokola. Infantilní pokusy o vtip (anální kolík a spol.), hromada přemoudřelých keců a ze zdivočelé kreativity uplácané mývalí lejno. S vysoce sofistikovanou mantrou pro lůzry: Tvoje síla je v tom, jak jsi úplně ve všem špatná. Bože můj. Že já trouba starej, když mi včera u dveří mňoukala fantazie, že by zase jednou chtěla na špacír, nevzal na procházku raději čičinku Babydoll, s jejími útěky z k neunesení hnusné reality do lepších vesmírů. ()
Název rozhodně nelže, jelikož režijní a scenáristické duo Danielů skutečně servíruje dlouhatánskou smršť trailerově sestříhaných vjemů, které jsou efektní, poutavé a bizarní zároveň. Rámcový příběh sleduje generační propast mezi hlavní hrdinkou v okouzlujícím podání Michelle Yeoh a její dospívající dcerou, vyprávění se však nevyhýbá velkému množství podzápletek. Existenciální rodinná vztahovka zdůrazňující překryvy čínsko-americké kultury a způsobu života je navíc obalená spoustou audiovizuálních atrakcí napříč žánry. Drama, komedie, sci-fi, kung-fu mlátička… Na co ukážete, to tu najdete. Kvůli přetažené stopáži je ten příval energie a nápadů místy úmorný a (v souladu s jedním z ústředních témat) zahlcující, i tak se ale jedná o jeden z nejzajímavějších filmů roku. Více zde. ()
Možná to tvůrčí duo Danielsů místy s překračováním hranic fantazie, vkusu a vesmíru přehánělo, možná některé bizarní nápady a momenty byly pouze samoúčelné úlitby pochybné komedii, ale nic z toho mi nedokázalo zkazit tento úplně absurdní a vyšinutý, leč přesto úžasně promyšlený a soudržný průlet mnohovesmírem, který přitom tvořil pouze metaforickou kulisu pro podnětný a tematicky velmi silný a důležitý příběh o spravování mezilidských vztahů, rodinných pout a nalézání sebedůvěry a smyslu. O uzavírání mezigeneračních trhlin, o přijímání odlišností, o síle laskavosti a milosrdenství. Tedy příběh o velkých a bolestivých problémech starých jako lidstvo samo a zvolená forma tak vlastně podtrhovala tuto velikost a zároveň malost všeho lidského snažení, která mi byla předkládána. Dramaturgicky film fungoval vskutku naprosto špičkově a v závěrečné třetině párkrát dokázal vyvolat dokonce krásné, hluboké dojetí, když se celý tento malý/velký dějový oblouk uzavíral v parádně zpracovaných audiovizuálních montážích. Ve velké míře skvělému, emočně procítěnému diváckému zážitku samozřejmě pomáhali výborní herci v čele se čtveřicí Michelle Yeoh, Ke Huy Quan, Stephanie Hsu a Jamie Lee Curtis, právem všichni nominováni a tři (!!!) z nich následně i oceněni Oscary. Zvlášť Curtis si svou versatilní, zábavnou roli užívala viditelně opravdu naplno, ale všichni ostatní podali v rámci svých charakterně komplexních rolí taktéž výkony na jedničku s hvězdičkou. Prakticky všechny vážnější dialogy a momenty tak přes nálož bizáru a absurdit mezi nimi (nebo dokonce i během nich) fungovaly tak, jak měly. Vyvolávaly plnohodnotné emoce, prodaly mi jádro, srdce, myšlenky filmu. Asi by nicméně i přes toto vše nebyl film tak jedinečným a zajímavým prožitkem, nebýt kreativity a nápaditosti nejen v samotném konceptu a provedení zdejšího multiversa, ale i v jeho zpracování. Hlavně střih je další špičková součást filmu, příliš však nezaostává ani kamera, hudba či samotná choreografie při šílených akčních sekvencích... o kostýmech ani nemluvě. Prostě ten tzv. full package a jsem rád, že pro jednou i příběh takto zevnějšku podivný a ujetý, ale uvnitř krásně obyčejně lidský Akademie ocenila téměř vším, co se dalo. Nedivil bych se, kdyby to možná bylo i kvůli tomu, že touto dichotomií, těmi protiklady EEAAO jakoby přesně vystihl podivná, časoprostor tříštící léta uplynulé pandemie. Na jedné straně tolik bolesti, beznaděje, strachu, zloby, na straně druhé se tolik lidí semklo, pomáhali si, mysleli na druhé, bojovali o jejich životy. Když už nic jiného, bylo by fajn, kdyby si každý člověk vzal z tohohle filmu třeba jen to, že smyslem života je být laskavý a ohleduplný. 9/10 ()
Na první pohled bizarní dort pejska a kočičky, který nebude pro každého lehce stravitelným. Ovšem tento dojem klame, je to precizně promyšlený dort, kde každá ingredience má svůj smysl a je na správném místě a ikdyž to může působit jako směsice a všehochuť, tak se jedná o neuvěřitelnou lahodu. Takový dort jste ještě neměli, nezpomenete na něj a rádi si ho dáte znovu. Jak někteří podotkli, originalita nestačí a toho jsem zastánce (Zdravím Star Wars preqeuly), jenže tohle nestojí jen na originalních a kreativních nápadech. Tohle má silnou premisu a příběh, který se krásně odvýjí, ve své podstatě naprosto standartní cesta hrdiny, nestandartně a originálně odvyprávěna s filozofickým přesahem o existenci a nihilismu. Je tu parádně vystavěná akce, která paroduje a zároveň vzdává hold osmdesátkovýmu Hong Kongu. Kde jinde dostanete napínavý souboj o to, zda si váš nepřítel něco zarazí nebo nezarazí do zadku a přitom to dává geniální smysl? Je tu i parádní, kreativní humor. To vše drží pohromadě hlavní téma o lásce a rodině vyprávěno skrze naší hlavní postavu a její trable. To vše se perfektně zrdcadlí v multiversu, kdy lidé z jejího okolí mají ty správné multiverzní role nepřátel, opory a podobně. Neuvěřitelně silný zážitek u kterého člověk brečí smíchy a následně dojetím a ikdyž velmi oceňují, jak precizní scénář, tak kreativitu, pro mě nejvíc úctyhodné je to, jak se jim to nakonec podařilo složit do kupy v perfektní dílo! 10/10. PS.: Čecháčkům pěkně hrabe, že je toto v modrých... vzpamatujte se vy xenofobní konzervativci. Jeden z top filmů všech dob... ()
Až dnes před plánovaným zhlédnutím jsem se dozvěděl, že jde o nový film od tvůrců Swiss Army Man. A to je naprosto dokonalá berlička k tomu, zda lidem tenhle film ne/doporučit. Bavila vás ujetost Švýcaráka a dokázal vás přes veškerý ten nános bizáru dojmout? Tak dost pravděpodobně ve vás EEAAO zanechá totožný dojem. Je až s podivem, jak mohou dva filmy, kdy v jednom je prdící mrtvola Daniela Radcliffa na opuštěném ostrově a v druhém stárnoucí Asiatka Michelle Yeoh v multiversu všedních dní působit ve výsledku naprosto stejně. Za mě jasný palec nahoru! ()
Galerie (26)
Zajímavosti (58)
- V nepředělané verzi příběhu měla Evelyn (Michelle Yeoh) mít ADHD, což by byl důvod pro její schopnost proniknout do jiných vesmírů. (HanzoBureshi)
- Daniel Scheinert uvedl, že když se natáčela scéna s kameny, tak byla teplota počasí kolem 47 °C, až mu z toho začaly tát boty. (HanzoBureshi)
- V úvodním záběru filmu je nad kruhovým zrcadlem zobrazena krabička Nin Jiom Pei Pa Koa, čínského bylinného sirupu používaného na nejrůznější neduhy. (KGBelik)
Reklama