Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv Kenichi Takabe vyšetřuje brutální vraždu prostitutky. Pachatel si není schopen vzpomenout, že vraždu spáchal. Za poslední měsíc je to už třetí vražda se stejnými znaky. Do obětí je vyřezán znak X a pachatelé si na nic nevzpomínají. Ve stejné době se na pláži objevuje muž, který trpí ztrátou paměti. Naštěstí narazí na učitele, který ho pozve k sobě domů. Další den jede detektiv vyšetřovat vraždu do učitelova domu. Zločin vykazuje stejné znaky jako předchozí případy. (-Rastaman-)

(více)

Recenze (51)

Radko 

všechny recenze uživatele

Séria záhadných vrážd. Séria páchateľov. Jeden spoločný znak. Písmeno X vyrezané do hruďohrdla obetí. Čo alebo kto spája páchateľov? Na scénu vstupuje záhadný mladík. Nič si nepamätá. Všetko zabúda. Náhle kadečo vie. Jeho čudné správanie vyšetrujú policajti i psychiatri. Na scénu vstupuje záhadná minulosť mladíka - štúdium medicíny. Niečo sa akoby odmotáva, niečo naopak zamotáva. Čím ďalej do histórie sa v pozícii diváka dostanete, tým viacej blúdite v zákrutách mladíkovej duše. Čo všetko vedel? Aké motívy ho viedli k jeho správaniu? Potom tu máme vyšetrovateľa a jeho psychicky chorú ženu. Mladíkovi sa v slabej chvíli posťažuje, ako ťažké je hrať pokerovú, neúprimnú tvár v práci, že nič z jeho rodinného psychického pekla s manželkou sa ho akoby netýka. Mladík počúva. Jeho posolstvo nekončí. Čašníčka v závere berie do rúk ostrý nôž. Akoby chcela rezať X. No nevieme. Opona padá. Titulky. Tajomné posolstvo aj príbeh o zákrutách duše, niekedy ovplyvňovanej silnou mysľou niekoho iného. Zámerne nedovysvetlené, ponechané na douvažovanie a domyslenie divákom. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PODŘEŽE NĚKDO NĚKOHO TAKOVÝM ZPŮSOBEM, PROTOŽE HO K TOMU DONUTIL ĎÁBEL?“...... /// Tíživá atmosféra a pomalý tempo… Dlouho jsem se držel, a měl jsem co dělat, abych víčka udržel. Před zavřením, samozřejmě. Ďábel, misionář (či co je to za hajzla), vyslán rozšiřovat vědění mezi prostý lid si to sere po Japonsku a dlouho (dlouho, d l o u h o) je to takový voťukávání… Pak jsou kostky vrženy, tempo se nemění a ty zkurvený víčka nechápou, že se to prostě tak táhnout má! Kladem nechť je opravdu zvláštní (až ďábelská atmosféra) a zajímavej námět. Mínusem … tak schválně… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Franz Anton Mesmer? Neznám... 2.) Na filmech mě zajímaj jiný věci, než tempo. 3.) Lidi kolem mě, začínaj všude dělat ,,X“. 4.) Thx za titule ,,Hladass“ /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Když vás svrbí, tak někoho rozkuchejte a uleví se vám. Tohle jsem si z filmu odnesl. Neskutečně zbytečně dlouhé scény, neuvěřitelně depresivně podané japonské město, lidské vztahy, všechno. Příběh jak z Fallen, akorát zde chybí kladný hrdina (Kijoši nějak zapomněl na Vonnegutova pravidla). A pokud se mohu dopustit SPOILERU, tak jsem asi po půl hodině projekce prohlásil, že jestli zabije polda svou manželku, tak mě takový konec nas.ere, tak hlásím, že nas.ral. KONEC SPOILERU Některé prvky, vedení kamery, rámování apod., využití ruchů místo hudby. mi přišly zajímavé, ale celkově jde o pro mne zbytečný film. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Celý dej plynie pomaly, ale vyšetrovanie zločinov rozhodne nie. Je to taký malý paradox celého filmu. Ostatne v tejto krajine je to zvykom. Vaše očakávania sa každou minútou navyšujú a v posledných minútach čakáte niečo, čo vám zadosťučiní občas zdĺhavý predchádzajúci dej. A nepríde nič. Skvostná mi za celý čas prišla ,,až´´ jedna scéna a to je málo. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Čo sa konkrétne teda týka tohto japonského režiséra Kijoša Kurosawu, ktorý i napriek tomu, že nemá vôbec nič spoločného so svojim mimoriadne slávnym menovcom Akirom, s ktorým sa mimochodom stretávam po prvýkrát, a pevne verím, že nie naposledy, tak som zároveň naprosto presvedčený zrovna o tom, že toto pozoruhodné, kinematografické diel(k)o z roku 1997, ma nielen v plnej miere dosť zaujalo a nadchlo, ale súčasne tiež malo k priamej dispozícii i práve toľko rôznych a špecifických vlastností, koľko skrátka ani nebolo zapotreby (v podstate tým mám na mysli predovšetkým to, že autor svoj film obohatil viacerými motívmi a značnými aspektmi) , a to od samotnej, akustickej stránky, vďaka ktorej to naprieč touto snímkou len tak väčšinou poriadne dunelo, skrátka, zvuk bol jednoznačne dominantným článkom tohto 「vedeckého thrilleru」 , čím sa následne konečne dostávam i k tomu, čo môže vari divák napokon od tohto znepokojivého, aj vskutku k tomu i nemenej desivého filmu, vlastne očakávať, t.j. dianie okolo rozporuplného detektíva Keničiho Takabea, ktorý je/nie je na stope snáď ešte rozporuplnejšej postave, než je predsa on sám, samozrejme, že moje tvrdenie je zatiaľ ešte mierne『pritiahnutým za vlasy』 , pretože, nakoľko obidvaja stoja na opačných stranách barikády: zákon & zločin, tak je táto poznámka momentálne absolútne neprípustnou..., rovnako sa opierajúci aj o psychologické a mysteriózne prvky, kedy tým pádom uzrelo svetlo sveta Vyliečenie s naozaj dusnou atmosférou, a to ani nehovoriac o samotnom zakončení tejto snímky, nad ktorou budú visieť samé otázniky, alebo ani nie, keďže sa to dalo očakávať...? • Po scenáristickej stránke to môže pôsobiť trošku mätúco, no zdanie väčšinou iba klame, lebo to do seba všetko náramne kvalitne zapadá, ako povedzme ozubené koliesko do hodín, i keď zase na druhej strane nepopieram ani to, že postupne prebiehajúca línia udalostí, ma čoraz intenzívnejšie prekvapovala, až som (z)ostal z nej totálne zarazeným. • Protagonistu stelesnil 「chameleónsky predstaviteľ」 , Kódži Jakušo, ktorý ma čím ďalej, tým viac prekvapuje, keď sa podľa mňa jedná o špičkového herca s vysokým, tvorivým potenciálom. • Zaujímavo nakrútený film, nad ktorým budem ešte hodnú chvíľu premýšľať.    ()

Galerie (24)

Reklama

Reklama