Režie:
Louis LeterrierScénář:
Luc BessonKamera:
Pierre MorelHrají:
Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Kerry Condon, Vincent Regan, Scott Adkins, Silvio Simac, Tamer Hassan, Georgina Chapman, Patrick Tang, Alain Figlarz (více)Obsahy(2)
Mafián Bart půjčuje peníze. A umí se postarat, aby mu je dlužníci vrátili i s tučnými úroky. Přijde vždy se svým poskokem Dannym, který je skutečné polozvíře. Když mu Bart sundá obojek, každého, kdo je v dosahu, zmlátí nebo zabije. Jeho život však není žádný med. Mlčky vegetuje v psím kotci. Nemluví, možná to ani neumí, nebo jen málo. Jednoho dne vejde ladič pian Sam do místnosti, kde Danny čeká na svého pána před výpravou za dlužníky. V Dannym tóny nástroje probudí zvědavost, zbytky lidskosti. Přisedne si a pomáhá Samovi ladit... Náhle zazní signál a Danny musí běžet na pomoc Bartovi. Danny s Bartem a jeho poskoky odjíždějí a po cestě se zastaví ještě u jednoho zlatníka, který dluží peníze. Bart opět vypustí Dannyho a zákazník v obchodě Wyeth je svědkem rvačky. Danny se zákazníkovi líbí, a tak navrhne Bartovi obchod: Wyeth totiž pořádá tajné souboje na život a na smrt. Bart přijímá a přivede Dannyho na zápas... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (625)
O takomto filme som sníval ako teenager. Škoda že prišiel až teraz. Nevídaná kombinácia dobre fungujúcej drámy, jednoduchej akčnej premisy, výbornej bojovej choreografie a francúzskej pôvabnosti. Jet Li konečne poľudštený a sympatický, Morgan Freeman v jemu najtypickejšej polohe mentora, a k tomu Massive Attack. ()
Dannyho predchádzala povesť výborného filmu, ktorý vracia Bessona-scenáristu do prvej ligy. Príbeh o človeku – psovi v podaní majstra wushu, s choreografiou Yuen Wo Pinga, za účasti Morgana Freemana, Boba Hoskinsa a Massive Attack je zaisto zaujímavým námetom na spracovanie. Horšie je to s výsledkom. Film napriek výbornému scenáru zhadzuje očividná snaha o fincherovsko – ritchieovskú formálnu stránku za zachovania bessonovského feelingu komornej drámy na pozadí akčnej rezanice, pretože ide len o nedfunkčný pokus o takúto syntézu. Hercov treba pochváliť; Jet Li vo svojom asi prvom neázijskom filme, kde mu to naozaj „hraje“, Bob Hoskins si strihol „dobrosrdečného“ strýčkovského gangstra s príšerným prízvukom a Freeman odviedol svoj štandard múdreho starca. Pokiaľ ide o akčné scény, sú dobré, ale to čo som nedávno videl predvádzať Jeta zamladi na wushu súťažiach sa s tým nedá porovnávať a jeho potenciál mohol byť využitý i lepšie. Na záver už len nemá otázka: prečo Besson nezobral prvý scenár ktorý od Messengera stojí za to a neukázal nám Leona pre nové tisícročie? Prečo film nerežíroval sám, keď ide o príbeh, ktorý si pýta práve prístup tohto majstra tak ako ho predviedol v Léonovi či Nikite ? Odpoveď sa už asi nedozvieme, Dannyho však odporúčam. 7/10 ()
Jet Li jede a Besson se vrací do dob své největší slávy. Akce je utržená z řetězu, ale najde se tu i prostor pro výborné budování vztahů, hledání lidskosti a zvýraznění hodnot přátelství a rodiny. V tom je tento film ještě o to více cennější a citlivější a proto (a postavu Freemana) musím dát plný počet. Tak obyčejný, přitom tak velký film ()
Francouzský krátkosrstý Le Teriér a jeho drsná verze Srstkova Chcete mě.. Ač bojové plemeno, je čínský palácový psík Danny velmi přítulný a k dětem se chová jako beránek. Kostičky nekouše, ale láme, rád hraje na piano a chtěl by do nějaké hodné rodiny, kde jej nebude týrat zlý gangsterský páneček z Glasgow.. Povrchním šmahem servírovaná Fairy tale o lásce a rodinných hodnotách, u které jsem na počátku litoval, že tam je málo akce a na konci si přál, aby už skončila. Jete, zpátky do boudy..! ()
Lucu, na rovinu, už ne. Už prostě ne! Těžko říct, jaký vnější impulz překlopil Luca Bessona z nadprůměrného scénáristy a vynikajícího režiséra do polohy vymazaného scénaristy a úspěšného, leč niktrak zajímavého producenta. Možná, že mým francouzským vrstevníkům i na několikátý pokus stačí scénář jakoby vypadnutý z pera dvanáctiletého autora, kameramanská hra na filtrovanou a choreograficky dobré kontaktní souboje, ale já už se začínám povážlivě nudit. Navzdory českému názvu je ten film zcela spoutám v řetězech z konvencí a klišé. Není ani drsný, ani moc dojemný, režisérsky bez nápadu a o hereckých výkonech raději pomlčet - lepší jsou k vidění na místní základce v rámci vánoční besídky, pominu-li Freemana, hrajícího ovšem UŽ ZASE citlivého mentora...Utržený ze řetězu je tak či tak vcelku dobrou, ale naprostý zbytečnou filmovou potravou, jíž francouzský mladý divák už uvykl; stejně jako my Češi stále rádi baštíme naše domácí komedie. 50% P.S. pro zvukaře - nemyslíte že náraz náklaďáku do limuzíny by zasloužil nějaký adekvátní zvukový efekt, namísto jakéhosi sotva slyšitelného ťuknutí? ()
Galerie (44)
Zajímavosti (13)
- Lefty (Dylan Brown) používá dvě pistole Vektor SP1 Sport ráže 9x19mm. (dc125)
- Úloha Barta (Bob Hoskins) byla původně napsaná pro Alberta Finneyho a jako dalšímu ji producenti nabízeli bezúspěšně Anthony Hopkinsovi a Michaelu Caineovi. (imro)
Reklama