Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Drsný středověký příběh, který sice začíná jako romantická pohádka, ale brzy se zvrhne a díky tomu taky asi docela odpovídá tehdejší realitě. Patřičná dávka krve, trocha odvážné erotiky a výsledkem je kvalitní thriller, který Paulu Verhoevenovi spolu s některými jeho jinými výtvory určitě dělá dobré jméno. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Dobrý film. Hauerovi historické role vždycky sedly, vedle Navarra z Ladyhawke jeho nejlepší role, ve které jsem ho viděl. Naprosto beskrupulózní, egoistický žoldnéř, žádný nagelovaný hrdina, co nám vykládá etický kodex po americku. Už jen pro Verhoevenovu "nepokřivenou" vizi (ono je to relativní) mám tenhle film rád. Ani andělsky vypadající princeznička není nevinná panenka. Film, jehož atmosféra dýchá středověkem i dráždivou erotičností. Nebere si servítky, evidentně si nehraje na film, který chce zachovat dekórum. Takové filmy mám rád. Spolu s velmi dobrou hudbou Basila Poledourise jednoznačně jeden z TOP historických filmů. ()

Reklama

Genero 

všechny recenze uživatele

Tohle byl jeden z prvních historických filmů ze západní provenience, které jsem po bájné Sametové revoluci na tehdy samozřejmě ještě véháesce viděl. Odkojen Janem Roháčem z Dubé, kde v bitevní vřavě poražený nebožák jen hlesne táhlé aaaaaaaaaach a ladně padne naznak, ženy jsou cudné a plní funkci pozadí, jsem na tohle dílo zíral coby adolescent doslova u vytržení. Je tu krev, meč se zaryje do masa, ale především se tu šuká a jsou vidět kozy! Kdyby tak babička tehdy tušila, jaký program mě strýček nechal sledovat. I když už mnou ve středu a v neděli hormony tak nehází, nemůžu s hodnocením níž. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Deromantizace časů, kdy zemřít přirozenou smrtí mělo trošku jiný význam než dnes.. Dobrodružství kolem kejklířských žoldnéřů, zištně vyložených znamení, protržených blán a uchvacování moci nemá vyloženě kladnou postavu (mladej MacGyver Arnolfini, co během chvíle sestrojí teleskopický dobývací žebřík, se nepočítá) a taky se tak s nimi v lehce improvizačním chaosu nakládá. Mohlo to být něco jako středověká Wild Bunch, ale na naléhání producentů se dostal do popředí milostný trojúhelník s vrcholy lady Agnes, pro kterou kvůli výrobě mečů už nezbylo železo na pás cudnosti. Nevadí, pod Verhoevenem klasické romanci mandragora nikdy nekvetla a on pak alespoň věděl, že na kompromisy není místo.. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tyhle středověké dobrodružné filmy mi ne vždy sedí, ale často je to tím, že buď středověk zobrazují strašně idylicky a nebo jsou vyloženě hard fantasy. Maso a krev v sobě rozhodně nemá to první, o to druhé se naštěstí jen otře, ale celkově to na svůj žánr docela funguje, jen mi chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal. Bavit mě to začalo až někdy okolo 45 minuty, ale pak už si mě to opravdu získalo a bral jsem to jako film o neustálém boji o vlastní přežití v době, kdy celý život byl jen o tom a díky tomu jsem moc neřešil některé přehnané detaily. Nakonec to u mě skončilo stejně, jako zatím všechno, co jsem od Verhoevena viděl. Total Recall se mi stále líbí nejvíc, ale RoboCop se mi líbil doslova stejně jako tohle - taky má své mouchy, taky je v něčem přehnaný, ale jako žánrová zábava obstojí dobře. A asi bych neměl problém si to pustit znova, takže tu slabou čtvrtou hvězdu taktéž přidám. O středověku ale znám jiné a lepší filmy, které jeho drsnost ukazují výstižněji a přitom jim pro to stačí málo, jako třeba u scény morového "pochodu" v Sedmé pečeti. Slabé 4* ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Kromě obsazení americkými, australskými, britskými, španělskými a holandskými herci Verhoevena, který ve snaze dosáhnout volnějšího vizuálního pojetí nepracoval na storyboardu, zmáhala i snaha zvládnout mezinárodní koprodukci financovanou z více zdrojů, které chtěly film směřovat různými směry. Kvůli následnému improvizovanému stylu natáčení došlo k řadě zpoždění a neshod; mnoho členů štábu také přijelo a odjelo, když se jim zalíbilo pařit na místní pláži. (classic)
  • Poté, co Verhoevenovi přestaly stačit pokusy o získání vládních dotací na jeho kontroverzní nizozemské filmy, hledal pro tento film finanční prostředky jinde a nakonec získal většinu rozpočtu od hollywoodského studia Orion Pictures. Orion si však brzy vyžádal změny, protože měl pocit, že film potřebuje milostnou zápletku; místo vztahu mezi Hawkwoodem (Jack Thompson) a Martinem (Rutger Hauer) tak byla představena Agnes (Jennifer Jason Leigh) a pozornost se obrátila k jejímu milostnému propletení s Martinem i Stevenem (Tom Burlinson). Verhoeven později řekl: „Zpětně si ale myslím, že jsme měli zůstat u Hawkwooda a Martina. Trojúhelníkový vztah Martin-Agnes-Steven je nyní hlavní dějovou linií. Neúspěch filmu byl pro mě lekcí – už nikdy nedělat kompromisy ohledně hlavní dějové linie scénáře.“ (classic)
  • Natáčení probíhalo ve španělských městech Belmonte, Cuenca, Cáceres a Ávila. (Terva)

Reklama

Reklama