Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (666)
Ve Verhoevenových rukou se béčkový námět proměnil v ne zcela béčkový výsledek, v němž občas problikne i nějaká ta satira, přesto se nemůžu rozhodnout, jestli se mi RoboCop spíše líbil, nebo nelíbil. Myslím, že by se to dalo udělat ještě mnohem lépe a chytřeji. Remake z dílny Aronofskyho, o němž se jeden čas mluvilo, bych bral všemi deseti. ()
Robcop je klasika - nesmrtelná stejně jako samotný hlavní hrdina. Viděl jsem ho zhruba dvacet let po uvedení do kin a teď znovu po dalších dvaceti let a je to pořád skvělý biják. Nijak zvlášť nezestárnul ani navenek, protože kostým s maskou i bez vypadá stále zatraceně stylově. Robocop má béčkový, ale přesto poutavý příběh obalený brutalitami a stylovými akčními scénami, a zároveň je to vyvedená přehnaná satira Ameriky, ve které se černým humorem nešetří. Super. (8/10) ()
Robocop je krásnou ukázkou, kterak dokáže být typické osmdesátkové béčko pozdvihnuto na vcelku kultovní záležitost jen díky schopnému režisérovi. Paul Verhoeven rád chodí do extrémů, na jedné straně zvýraznil obrysy sociální kritiky (politické intriky apod.), jakoby chtěl z filmu udělat neco víc, ale přitom zůstal věrný žánru, když podtrhl brutalitu jednotlivých akčních scén. Robocop má stále své mouchy, je pevně zakořeněn v béčkovém filmu a co se týče dramatičnosti, tempa a zábavnosti není ani tak konzistentní jako třeba Terminátor, avšak má své dětské kouzlo schopné oslovit i po několika dekádách... 7/10 ()
Jmenoval se Murphy a při jedné akci mu nejprve ustřelili ruku a pak z něj vyrobili cedník. Teď mu říkají RoboCop, má tělo z titanu, ze zločinců dělá hromady rozmašírovaných mrtvol a jeho oblíbenou činností je ustřelování koulí potencionálním znásilňovačům... Kontroverzní Paul Verhoeven natočil dynamický a napínavý příběh o pomstě, plný krve, slušné atmosféry a s parádním sci-fi prvkem. Opancéřovaného kyborga, který se přemisťuje skvělými robopohyby a svůj polokulomet nosí skrytý v pravém stehně, jsem jednoduše žral. Dokonce jsem kdysi zkoušel si ze stavebnice Chevy zbudovat onu mechanickou rozevíratelnou nohu, do které by se vložila zbraň. Jeden pokus se skoro zdařil: asi tříkilový postroj složený snad z osmiset kostiček jsem si pracně navlekl na pravou nohu, v momentě, kdy jsem chtěl vnější stranu otevřít a vyjmout pistoli, mi však návlek z nohy sjel, spadnul na nárt, naštípnul druhou a třetí zánártní kůstku a bylo po robocopování. Když jsem nedávno viděl film znovu, vzpomínky se vrátily. Že bych ze sklepa vytáhnul stavebnici s Chevou?? 13 miliónů dolarů(rozpočet)/53,5 miliónů dolarů(výdělek v USA) ()
Legendární kyberpunková variace na Frankensteina režírovaná Paulem Verhovenem. Zatímco u jiných akčních hitů 80. let se s odstupem času ukazuje, že se jedná o snímky pochybné kvality, Robocop stále zůstává působivým akčním thrillerem, a dokonce se otevírá jako vícevrstevnaté dílo. Verhoven ve svých filmech dodává klasickým žánrovým schématům a postavám silný tělesný rozměr - zde vytvořil výsostně fyzický film o poutu mezi tělem a identitou. ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
![RoboCop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/717/159717168_8c1001.jpg)
Zajímavosti (110)
- Scény v opuštěné ocelárně, kde je Murphy (Peter Weller) zabit, se natáčely v Pittsburghu. Ve chvíli, kdy se tam štáb přesunul, byl překročen rozpočet filmu a natáčecí plán. Místo toho, aby štáb natočil scénu zabití Murphyho v interiéru, tak využil vyhrazený čas k natočení jiných věcí v okolí. Když se filmaři vrátili do Kalifornie, sdělili společnosti Orion Pictures, že jim chybí pouze jedna scéna. Věděli, že Orion jim ji zaplatí, protože byla pro děj filmu klíčová, a tak scénu natočili v průmyslovém objektu v Long Beach. (Jan.Kanak)
- Ve scéně, kdy se Clarence Boddicker (Kurtwood Smith) na policejní stanici dožaduje práva na telefonní hovor, měl říci větu: "Just give me my phone call." Herec se zeptal Paula Verhoevena, jestli by nemohl říct "Just give me my fucking phone call" a k tomu plivnout na stůl krev. Verhoeven nadšeně souhlasil. (Šindy)
- V titulcích spousty hollywoodských filmů je uvedeno, že se na ně vztahují autorská práva, za jejichž porušení hrozí trest podle platného zákona. V tomto filmu je toto varování upraveno takto: "Tento film je chráněn zákony Spojených států a dalších zemí a jeho nezákonné kopírování, distribuce nebo promítání může vést k občanskoprávní odpovědnosti a trestnímu stíhání ze strany donucovacích droidů.“ (asdfasdf)
Reklama