Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 6

Recenze (387)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Mladí si honia ego, tým starším nezostane ani spotený fľak pod pazuchou. Bay-a je známy svojim falošne lacným patriotizmom či predajom vlastenectva, kedy jeden nezmyselný, extrémne primitívny príbeh strieda druhý. Okrem prvých troch filmov, ktoré boli aspoň z radu zábavných, je toto presne ten "duch", ktorým sa takmer celú svoju kariéru prezentuje. Grcať .. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Takova velka automobilova honicka. Kineticky film. Popcornova zabava.Uz jsem nepocital vybuchy. Libilo se mi par hlasek, ale dost dialogu je banalnich. Pripomina mi to znamy film Nebezpecna rychlost s Reevesem a Bullockovou. Zde je dost patosu. A par nelogicnosti jako  "Za poslednich sedm let vybral 38 bank". Proc tedy uz neni ve vezeni? Nektere postavy se dejem jen mihnou. Napriklad agent FBI prijel z psychoterapie se svym manzelem. Vstupy postav na scenu jsou pritom pusobive, takze precenite jejich ulohu. Kazda ma jen lehce nacrtnute vlastnosti jako ranarka Gonzalezova alias sexy Cam. Ta neni licena feministicky,ale jako objekt pro poteseni oci muzu. Nebo Deny v podani Gyllenhaala, ktery je castecne manipulator a trochu clovek,kteremu tecou nervy.Je to takovy stesk po osmdesatkach a devadesatkach s jednoduchymi deji. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Dovolím si mírně nesouhlasit s velectěným JFL, jelikož tenhle kvaziprogresivistický Bay mi rozhodně nepřijde z politického hlediska absurdně zhovadilý. Jasně, je to totálně hektické melodrama s kokainově vystřeleným Jakem Gyllenhaalem a typickou mistrovou muskulaturní režií, ale s ohledem na téma (ne)dostupné lékařské péče a zacházení s etnicky/genderově/sexuálně rozmanitými postavami je to náhodou silnější a podnětnější film než leckteré deklamativní "woke" počiny, které z Hollywoodu vypadávají v posledních letech. Od začátku je zřejmé, že důraz se tu klade na štěpení hlediska, neboli multiperspektivní nahlížení na události, kdy vedle gangsterů mají více méně rovnocenný prostor policajti a doktoři ze záchranky. Pokud se dřív Bayovi vytýkalo, že jeho mizantropickým Transformerům naprosto schází lidský rozměr obětí všech těch kolosálních městských bojů, tady probíhá naprosto důsledná a emocemi nabitá korekce. Bay nikdy nebyl mainstreamový filmař v tom smyslu, že by esteticky a ideologicky hladce odpovídal hlavnímu proudu, jako to typicky dělají filmy studia Disney. I když pracoval na (mnohdy otřesných a pro mě těžko usledovatelných) franšízových Transformers, pořád si uchovával výlučnost, která jej právem řadila do sporné kategorie "vulgar auteurism". Ať už zesílenou diskontinuitou a rozpadlým vyprávěním nebo takřka nesnesitelným nihilismem, který ale mimochodem zviditelňoval vyhrocenosti a rozpory pozdního kapitalismu. Ambulance je ovšem nezastíraně humanistický film, v němž ani gauneři nejsou "bad guys" a všichni touží akorát po tom vrátit se domů. Podobně jako například Collateral, je i Ambulance film důkladně zužitkovávajícím geografii Los Angeles - je to film o megalopoli jako multikulturním tavicím kotli a této logice odpovídá i zmíněné mnohohlediskové pojetí. A podobně jako pozdní filmy Tonyho Scotta (Nezastavitelný), i tady sledujeme v podstatě nonstop adrenalinovou akci v pohybu. Není tak moc času na kdovíjaké vyjasňování pozic a hlubší charakterizaci postav, ale o to v posledku nejde. Uprostřed tohohle ultimátního maelstromu prostě není čas dlouze řečnit o tom, kdo je jaké etnicity nebo pohlaví - sledujeme prostě různorodé lidi, kteří ze všech sil bojují o život a počínají si přitom víc či míň sobecky nebo naopak obětavě. A přestože by se dalo říct, že si tady nikdo s ničím moc neláme hlavu a rozdíly mezi kladnými a zápornými postavami se stírají, není to vůbec relativizující dílo, ale naopak dílo s velmi dobře vykalibrovaným morálním kompasem. Stačí se podívat na závěrečné vyznění a zkuste mi někdo namítnout, že tohle není naléhavý manifest za Medicare For All. Stejně jako pozdní Tony Scott, taky tohle je expresivně řečeno film o modrých límečcích a jejich kurva těžkých dnech v práci. A o tom, že kdyby všichni měli nárok na důstojné zdravotní pojištění, tohle se vůbec nemuselo odehrát. WE DON'T STOP! Majkle, nezastavuj, tohle je jeden z tvých vrcholů. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Exploze, zpomalené záběry, americké vlajky, západy slunce a především exploze. Takhle stručně by šel shrnout Bayhem, charakteristický rukopis tvůrčího přístupu Michaela Baye. Tvůrce prvních dvou Mizerů, Skály, Armageddonu či prvních pěti hraných Transformers byl dlouhá léta brán jako ideální kandidát pro režii adaptace videoherní série GTA, kdyby přeci jen jednoho dne došlo na její zpracování. A Bay tentokrát skutečně dostal příležitost si vlastní GTA natočit tak trochu. Jeho předělávka dánského akčního thrilleru Ambulance z roku 2005 dokáže za pochodu hrané GTA připomenout skutečně výrazně. I díky tomu, že po letech Bay pořád o svůj výrazný rukopis nepřišel. Stačí to ovšem pořád k dobrému akčnímu řemeslu? Či alespoň slušnému výplachu? Bay se po pětici filmů Tranformers a Six Underground vrací ke komornější akci, což ovšem neznamená, že by ve svém měřítku nebyla Ambulance velkolepá. Opět dojde k mnoha výbuchům, mnoha zničeným autům, mnoha divokým vizuálním hrátkám s kamerou a ukázce toho, že ani na prahu šedesátky Bay o svou audiovizuální dravost nepřišel. Jeho Ambulanci tak nejvíce podráží nohy to, že chvílema jakoby neví, co by chtěla být. Jestli tou divokou zábavnou akční jízdou nebo ryzím akčním drsným thrillerem, který jakoby napsal David Ayer. Vzdáleně může Ambulance připomenout také Nelítostný souboj, kdy se Ambulance pokouší dva ústřední antihrdiny tak nějak polidštit. A opět za pochodu tak trochu selhává v tom, zda jich má člověk regulérně litovat či jim přát, aby jejich nahánění se strážci zákona prohráli. Tři ústřední herci rozhodně nezklamou. Jake Gyllenhaal má ve finále i v akční podívané šanci předvést svůj výrazný herecký rejstřík, ani tentokrát v hlavní roli nezklame Yahya Abdul-Mateen II. Velmi dobrá je ve finále i Eiza González, kde jen v rámci její postavy moc příliš nefunguje pracování s nějakým osobním traumatem. Snad vůbec poprvé v životě se ovšem v Bayově kariéře dokáže představit ženská postava, kterou by člověk dokázal označit jako silná ženská hrdinka. A tentokrát dokonce i výrazně chybí Bayův typický vizuální sexismus. Ambulance ve finále trvá 2 hodiny a čtvrt. Je to tak trochu moc, protože i když je nahánění v sanitce v ulicích Los Angeles sebepůsobivější, časem se přeci jen okouká. V průběhu toho všeho to ovšem pořád vypadá, že je Bay za kamerou pořád ta hračička, jako za mladých let, která si užívá, že může za pochodu páchat destrukci. Bay se tentokrát tak možná musí držet více zkrátka, než v případě pěti Transformerů, paseku ovšem dokáže nadále napáchat solidní. A i když se nahánění se sanitkou časem skutečně okouká, efektivní je rozhodně. Největší problém tak zůstává přesně v tom, že Ambulance působí dojmem, že chce být hrozně drsnou kriminálkou, pořád se ovšem pokouší o nějaký ten humor (a v průběhu dojde i na zmínku o tom, že si jedna postava připadá jako v GTA). Je to v jádru vlastně pořád ten starý Michael Bay, který ovšem v průběhu působí dojmem, že by se tentokrát chtěl pokusit o něco víc. Jenomže v rámci postav ten film nejde nikdy tak pod kůži jako zmíněný Nelítostný souboj. A skutečně vlastně za pochodu tak trochu mění přístupy toho, jak moc mají být hlavní hrdinové sympatičtí a jak moc lidsky odpudiví. Samotné vyvrcholení příběhu tomu ve finále též dvakrát neprospívá. V porovnání se Six Underground je možná Ambulance svatý grál, v rámci Bayovy kariéry ovšem pořád bude tahat za ten slabší provaz. Problém přitom nejspíš netkví v tom, že by se Bayův přístup okoukal či vyčerpal, spíše v tom, že se celé to nahánění vlastně rychle unaví. Ambulance ovšem nepostrádá alespoň ten výrazný vizuál a na tu destrukci se vlastně pořád pěkně dívá. Jen ta Ambulance celou dobu působí dojmem, že vlastně neví, čím chce být..... () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

„KOLIK POTŘEBUJEŠ?“… „231 000.“…“CO TAKHLE VÍC?“   Celkem dobře se na to kouká. Furt se něco děje, jen…. to kurva nedává moc smysl. Takovej film pro lidi s IQ kolem padesátky. Přitom to nebylo rozjetý špatně. Akční – hodně akční – SRAČKA, velká sračka… u který se normální člověk zákonitě musí unudit k smrti. Tohle nemohl napsat nikdo při smyslech! Bay se zbláznil – točit film bez scénáře!     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Při sledování filmu mě nerozhodí vůbec nic! (Ani ten film). 2.) Jsem permanentně zhulenej.  ///  Thx za titule „Jakub Doležal“.                  PŘÍBĚH  *  HUMOR  ne  AKCE  ***  NAPĚTÍ  * ()

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Natáčalo sa od 11. januára do 18. marca 2021. Filmári pracovali na viacerých miestach v Los Angeles. (MikaelSVK)
  • V čase 34:35 můžeme na mřížích vidět otevřený závěsný zámek, kdežto v čase 34:44 už je zámek zacvaknutý a mříže neprůchozí. (DJMaroko)
  • V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)

Související novinky

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

30.08.2021

Přestože se roky držel v komorních a nezávislých filmech, v posledních letech se Jake Gyllenhaal přesunul do blockbusterové produkce. Ve Spider-Man: Daleko od domova ztvárnil záporáka Mysteria a brzy… (více)

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

12.12.2020

Je už téměř jisté, že po netflixovském 6 underground: Tajné operace bude dalším režijním počinem mistra přestřelené akce Michaela Baye thriller pro studio Universal s názvem Ambulance. Před časem… (více)

Reklama

Reklama