Režie:
Peter WeirKamera:
Russell BoydHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Sigourney Weaver, Linda Hunt, Michael Murphy, Joel Lamangan, Agoes Widjaya Soedjarwo, Noel Ferrier, Mark Egerton, Bembol Roco, Bill Kerr (více)Obsahy(3)
Indonésie, rok 1965. Revoluce klepe na dveře. Zahraniční novináři, kteří přijeli napsat o rostoucím neklidu v zemi, jsou Sukarnovou vládou drženi stranou všeho dění. Ale se správnými kontakty se dostanete k velkým příběhům. Australský reportér Guy Hamilton je na stopě právě takovému příběhu, ačkoliv ví, že zveřejnění jakékoli informace odhalí jeho zdroj. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (74)
Hrozně moc jsem tenhle film chtěl vidět, jednak kvůli mladýmu Melovi, jednak kvůli Peterovi Weirovi, jednak kvůli mladé Sigourney a jednak kvůli tématu, které nabízel. Bohužel zejména poslední část bylo naprosté zklamaní. Příběh se totiž koupe v moři naprostý nicoty a když už se objeví silná scéna nebo silný dialog, stejně je za chvíli utopen v nicotě. Snažil jsem se sám sebe obelhat, že ten příběh vlastně graduje a já budu svědkem zdrucujícho finále, ale to čeho jsme byl svědkem na samém konci mě jen bohužel potvrdilo, že film v sobě neměl takovou sílu, aby mě seřezal na cucky. Pokud jde o Mela tak ten mě nezklamal a především díky jeho hereckému umu sem si alespoň nepřidal jak konzument totální limonády. ()
Romantický příběh na pozadí revoluce v Indonesii se všemi žánrovými klady i zápory. Místy přehnaně rozvláčnělé sekvence kontrastují se skvělými hereckými výkony. Mladý Gibson bezvadný a hlavně Sigourney se ukazuje v netradičním světle. Kraluje jim ale Linda Hunt, v roli Billyho. Vůbec to není špatný film, možná trochu pomalý. Každopádně Weir umí lépe. ()
Tomuto filmu jsem se podvědomě trošku vyhýbal, protože mě bylo jasné, že na mě bude čekat romantika. Hodně mě překvapila volba Lindy Hunt v mužské roli, že se jedná o ženu se tvůrcům nepovedlo zcela zakrýt. Mel Gibson předvádí velmi zajímavý výkon. V příštích Weirových filmech ho ovšem nahradí Harrison Ford. 60% ()
Peter Weir patří mezi typ režisérů, kteří tvoří pro všechny, ale to mu nijak nebrání své filmy naplno rozvinout. Jeho "mainstreamovost" nepramení z ústupků, změkčování ani braní ohledů na diváky, ale z obdivuhodně precizní schopnosti odvyprávět příběh, zaměřit se na možná jednoduchou, ale komplexní myšlenku a ji zobrazit tak, že promlouvá ke každému. Dělá to na stejné úrovni jako Miloš Forman nebo Thomas Vinterberg, jen on se uchyluje mnohem častěji ke spirituálnu a přírodě. Rok nebezpečného života tomu plně odpovídá, snad jen přírody zde mnoho není. Že patří mezi ty méně uznávané, přičítám diváckým očekáváním, že budeme svědky dalšího příběhu muže, který svými činy vyvolal či alespoň zásadně ovlivnil revoluci. Jenže Weir vypráví právě o tom, že takové příběhy neodpovídají realitě. ()
V zajímavém snímku Petera Weira exceluje vedle hlavní dvojice Mel Gibson a Sigourney Weaverová maličká Linda Huntová v roli fotografa Billyho. Za svou přeměnu získal zcela poprávu Oscara v kategorii Nejlepší herečka ve vedlejší roli. Scénář : David Williamson, C.J. Koch. Kamera : Russell Boyd Hudba : Maurice Jarre. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (6)
- Až do roku 1999 byl snímek v Indonésii zakázán. (Terva)
- Peter Weir a Mel Gibson museli kvůli výhrůžkám usmrcení od muslimů přesunout natáčení z Jakarty do Austrálie. (Terva)
- Honorář Mela Gibsona (Guy Hamilton) byl 150 000 dolarů. (Zdroj kniha Mel - The Inside) (Locksley)
Reklama