Reklama

Reklama

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

  • Austrálie Furiosa: A Mad Max Saga (více)
Trailer 6

Anya Taylor-Joy a Chris Hemsworth hrají ve filmu Furiosa: Sága Šíleného Maxe, který natočil oscarový režisér George Miller a který je očekávaným návratem do kultovního dystopického světa, jenž vytvořil před více než 30 lety ve velkofilmech o Šíleném Maxovi. Miller se nyní znovu vrací se zcela novým originálním, samostatným akčním dobrodružstvím, které odhalí původ mocné postavy z několikanásobně oscarového celosvětového trháku Šílený Max: Zběsilá cesta. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (379)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

A víš co je na tom nejlepší ? Frajerovi, který takovejhle biják udělal je 79 let !! A teď si to porovnej s těma blevajzema co nám servírujou borci o 40 let mladší. Film, má neskutečný vizuál, akční scény, které mají nápad, nadhled a na rozdíl od milionu dalších akčních scén v milionech akčních filmů, tyhle jsou neokoukané, netuctové. Dobývání auta trvá asi 30 minut a já si při této pompézní práci s kamerou připadal jak když žeru svatební dort - pořád nemám dost a pořád nejsem v nejyvšším patře u třešničky a moc se těším až  u ní budu,protože jí sežeru i s peckou. Přesně takhle na mě působí veledílo mástra Geroge Millera. S chutí žereš každej záběr, ale už se nedočkavě třeseš na další patro. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Áno, je to tak. Nečakajte FURY ROAD, očakávajte multiflexný akčný biják, kde je na akciu primálo miesta, ale ak na ňu dôjde, hltáte sliny. Najviac vám pri tom pomôže veľké plátno s Dolby Atmos zvukom. George tu rozmýšľal ako tvorca, hodný svojich kvalít. Nešiel rovnakou cestou ( čo sa dá povedať o každom diely Mad Maxovskej ságy ) a pripravil pokrm, ktorý nasýti všetkých divákov hladných po epickom filme plnom obrovských scén ( aj tých, čo neobsahujú ani sekundu akcie ). Už teraz, podobne ako FURY ROAD vo svojej dobe, sa snímok zapisuje do dejín kinematografie ako dielo, ktoré sa bude rozoberať v učebniciach na filmových školách. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

V prvních minutách jsem jen smutně zíral na to, jak jsme skrze trend instantního rychlého laciného CGI přišli o jeden z největších příslíbů na poli současného akčního filmu. Všichni po jedničce pěli ódy na tu úžasnou důkladnou destrukci, kdy vzduchem létají stovky kusů plechů, lidí, šroubků, ostnů a bůhvíčeho, aby se další díl otevřel pohledem na divně digitální les, kde kolem jablek lítají ošklivé digitální včely. A bude hůř. Spousta záběrů je hrozně viditelně poslepovaných z více částí, kdy zadní plán nikdy neviděl ten přední. Scén s plameny není málo a vypadají opravdu tristně. Místy je to ošklivý do takový míry, že je to na reklamaci trikařské práce. A pokud máte pocit, že jste jenom třeba přísnější, protože jste za těch pár let zaprdli v boomerské dědky, tak vám to film připomene sestřihem záběrů z Fury Road, které vám připomenou tu preciznost vůči destrukci, kterou si tam všichni tehdy tak hlídali. Když tenhle hořkej chrchel ale spolkneme (a množství prázdných trojdeckových lahviček vína, co jsem po projekci vysypal zpátky na kinobar je mi svědkem, že jsem se snažil), ten film pořád nabízí vzácně svébytnou a potměšilou akční jízdu se sympaticky volnou mírou hovadskosti, promítající se i do takřka neustálých akčních scén. Je to věrohodně urvaný ze řetězu, má to svoje vlastní tempo, způsob vyprávění a úspěšně se tomu daří naznačit ujetý potenciál celého světa. Chci aby ty samý storyboardy zfilmoval George Miller v roce 2015. Úroveň digitálních triků a současný rezignovaný způsob práce s nimi napovídá, že se brzo zvedne nějaké hnutí, které se začne věnovat jejich reformě a bude stavět filmy kolem nich (to, co třeba John Wick udělal pro kaskadéry). A mrzí mě, že zrovna George Miller na stará kolena bude zastupovat jeden z příkladů tohoto úpadku. Ovšem minimálně kvůli jedný naprosto kouzelný dialogový výměně, na ten film půjdu ještě alespoň dvakrát. "Boomyknocker. Should I use the Boomyknocker?" "What?" "Should I use the Boomyknocker?!" "Not now." "Ok." ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Jen George Miller točí filmy jako George Miller a Furiosa je příjemným návratem do pustiny, který předchází Zběsilé cestě. Na své výtvarnosti, adrenalinovosti a skvěle zpracované akci to skoro nic neztrací. Dementus a další nové aspekty světa jsou příjemným přídavkem pustiny. Ikdyž větší umělost a sázení na efekty jde znát i nesedí do zasazení post-apo pustiny, tak je to režijně i nápaditě využito na maximum. Líbí se mi, že si jde Furiosa svou cestou s rozmáchlejším dějem a hlubším budováním. Ovšem i přes větší dějovost a ukecanost nabízí Furiosa slabší příběh, s menší úderností a se světem, který dává menší smysl než jak tomu bylo u Zběsilé cesty. Jako přímočarý akční post-apo nářez to funguje dobře, ale postrádá to poetiku i hloubku předchozího díla. Bohužel než aby to přidávalo symbioticky silnější kontext Zběsilé cestě, tak jí to naopak paraziticky zhoršuje a okrádá. PS.: Dost souzním s komentářem JFL. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

To co jsem doufal, že dostanu od druhé Duny, jsem dostal od Furiosy. Prakticky ve všech ohledech pravý opak oproti frenetickému a zběsilému Mad Maxovi. Táhlá a rozvážná postapokalyptická kronika wastelandu , která si bere to nejlepší nejenom z Mad Maxe, ale také z 300, Rychle a zběsile a ano .. i z Duny. Je to fenomenální, dech beroucí a několikrát jsem se při sledování zajíknul blahem. Jednozáběrovka ve vzduchu je absolutní top. No a Hemsworth ... ()

Galerie (33)

Zajímavosti (28)

  • George Miller o tomto projektu mluvil hned po vydání filmu Mad Max: Fury Road (2015), ale trvalo mu 9 let, než ho natočil a vydal. Vývoj se na několik let zastavil kvůli zákulisním sporům o odškodnění mezi Millerem a Warner Bros. kvůli Fury Road, které byly nakonec urovnány. (Johnny.ARN)
  • Anya Taylor-Joy (Furiosa) má ve filmu jen asi 30 řádků dialogu. V rozhovoru pro New York Times Taylor-Joy řekla, že na place často trávila měsíce, aniž by řekla jedinou větu, a vysvětlila: „Nikdy jsem nebyla tak sama jako při natáčení tohoto filmu. Nechci do toho moc zabředávat, ale všechno, o čem jsem si myslela, že bude snadné, bylo těžké. Chci ale stoprocentně předeslat, že mám George ráda, a pokud se chystáte dělat něco takového, chcete být v rukou někoho, jako je George Miller. Ale on měl velmi, velmi striktní představu o tom, jak má vypadat Furiosina válečná tvář, a to mi dovolilo jen mé oči po velkou část filmu. Bylo to hodně ve stylu ‚ústa zavřená, žádné emoce, mluv očima‘. To je vše, nic víc nemáte.“ Dodala: „V tom filmu je jeden výkřik, a nedělám si legraci, když vám řeknu, že jsem o ten výkřik bojovala tři měsíce. S Georgem je to dlouhá hra.“ Miller prozradil, že důvod, proč má Furiosa málo dialogů, je prostý – pro něj by filmy měly být rychlé. Dialogy je podle něj zpomalují. (Johnny.ARN)

Související novinky

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

25.06.2024

Drazí ČSFĎáci, s velkou radostí vás tento rok opět zveme na Filmový víkend ČSFD, který se dočká již 13. ročníku. Náš vlastní malý filmový svátek se bude konat od pátku 2. srpna do nedělního rána 4.… (více)

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

31.05.2024

Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

29.05.2024

Pohled na celosvětové tržby kinařů je tento rok týden od týdne smutnější. O potenciální blížící se krizi kin i velkých filmových studií se mluví už poměrně dlouho a důvody jsou nasnadě. Vzestup… (více)

Zlatá palma festivalu v Cannes zná svého vítěze

Zlatá palma festivalu v Cannes zná svého vítěze

25.05.2024

Večer v sobotu 25. května proběhl ceremoniál slavnostního zakončení 77. ročníku prestižního mezinárodního Filmového festivalu v Cannes. Na prosluněné francouzské riviéře tak skončil dvanáctidenní… (více)

Reklama

Reklama