Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (273)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Chladná, výborně vystavěná krimi romance, je často braná za vzorový noir (x) a skutečně obsahuje všechny hlavní prvky žánru. Zrádná manipulativní krasotinka, úkladná vražda, morální úpadek hlavního hrdiny, noční LA, fatalistický feel a předem jasný závěrečný držkopád... Odškrtnu si další starou must-see klasiku, všeho všudy fajn filmový zážitek. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. A parádní cynická noir kriminálka ve zručné režii Billyho Wildera na téma vraždy spojené s pojistným podvodem. Přesné dialogy, gesta, pohledy, osudová blondýna, do vraždy namočený pojišťovák a jeho zdánlivě nemotorný drobný kolega s balvanem podezření v žaludku, který ji vyšetřuje. Jediné, čeho jsem trochu litoval, byl nevýrazný casting hlavní mužské role. Být v ní takový Humphrey Bogart, neváhal bych s plným hodnocením. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=S3wjJcuGsVE ()

Reklama

anais 

všechny recenze uživatele

Double indemnity je skvělou ukázkou noiru a vůbec amerických filmů z 30.-40. let 20.století hned ze dvou důvodů. Tím prvním jsou přesně typově obsazení herci, kteří často nemusí předvádět žádné herecké koncerty, a přesto diváka dostanou svým ledabylým charismatem přesně tam, kde ho chtějí mít. V Double indemnity hraje tuto roli Fred MacMurray – jeho výkon je přeci jen až příliš toporný a chybí mu bogartovská nadsázka. Soupeřem mu je však skvělý Edward G. Robinson, jehož živelný projev tvoří s MacMurrayovou strnulostí zajímavou chemii schopnout utáhnout celý film. Druhým důvodem jsou perfektně vypointované dialogy. Není tu snad jediná odfláknutá věta, z každé jiskří vtip a zdrcující noirová osudovost. Nemyslím si, že by Double indemnity byl nejlepší noir, ale rozhodně je ukázkou toho nejlepšího, čeho byl tehdejší Holywood schopen. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdina, nejspíš kříženec Humphreyho Bogarta a Lee Marvina, nakonec nedoplatí na chybu ve svém zdánlivě bezchybném plánu a dokonce ho ani nepřechytračí femme fatale, ale srazí ho do kolen kancelářská krysa v podobě Edwarda G. Robinsona (nic ve zlém). Důraz na zdánlivě nepodstatné detaily (ohnutý koberec) a napětí po většinu stopáže, to je to, co jsem u Billyho Wildera zatím nepoznal, ale snad budu mít možnost vidět i další jeho podobně laděné kousky. I přesto pro mě ale vrcholem žánru zůstávají Kubrickovo Zabíjení a Wellesův Dotek zla, natočené o dekádu později. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I couldn't hear my own footsteps. It was the walk of a dead man.“ Když se muži přestěhuje krev z mozku do dolní poloviny těla a jako pojišťovací agent hodlá pokrýt nejen škodu na blatníku, ale i manželku pana majitele, ztrácí schopnost racionálního myšlení. A když pak spolu zosnují vraždu, nemůže to pro ně v takových typech filmů skončit dobře.. Wilder válí prostřednictvím brilantně napsaných kulometných dialogů a na detaily dbajícího stylu vyprávění s důrazem na dějové zvraty a měnící se vztahy postav, v čemž si báječně pomáhá voiceoverem hryzajícího svědomí Waltera Neffa. Závěr s o dvě míle dál posunutým výtahem je pak přesně dle intencí těch nejlepších kousků žánru noir, tzn., že poslední záběr a poslední slova jsou vždy absolutním vrcholem a vše shrnující tečkou. Holt, ne nadarmo se říká, že každá úkladná vražda je dokonalá, dokud se v ní neobjeví chyba.. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (47)

  • Fred MacMurray mal v tom čase povesť herca, ktorý hral skôr kladné filmové úlohy, čiže myslel si, že nie je pripravený hrať zápornú filmovú rolu. Nakoniec MacMurray ale súhlasil a rolu vzal. (westerns)
  • Dom používaný vo filme ako domov postavy Barbary Stanwyck dodnes stojí na ulici 6301 Quebec Drive v Los Angeles. (westerns)
  • Billy Wilder se nikdy zpětně nekochal svými filmy a nedíval se na ně. Tento přesto považoval za svůj oblíbený, a to pro jeho úsečnost, znepokojivost a staccatový způsob vyprávění – stejně jako je tomu ve stejnojmenné knižní předloze Jamese M. Caina. (thestral)

Reklama

Reklama