Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (273)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Chladná, výborně vystavěná krimi romance, je často braná za vzorový noir (x) a skutečně obsahuje všechny hlavní prvky žánru. Zrádná manipulativní krasotinka, úkladná vražda, morální úpadek hlavního hrdiny, noční LA, fatalistický feel a předem jasný závěrečný držkopád... Odškrtnu si další starou must-see klasiku, všeho všudy fajn filmový zážitek. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nebýt noirové stylizace, film díky znamenitě napsaným vedlejším figurkám krásně funguje jako černá komedie. Místy mi vlastně bylo líto, že jí není. Ústřední zločin působí po letech jako parodie „dokonalé vraždy“. Jen pár zločinných nápadů v historii filmových mordů bylo méně prozíravých, než představit tvář vraha celému vlakovému vagonu. Akt vraždy ke štěstí scénáře slouží pouze jako spouštěč pochyb a výčitek, které protagonistu zaženou do kouta. Z postu zručně zrežírovaného noiru bez jediné přebytečné scény povyšuje v mých očích Pojistku smrti do noirové síně slávy především sebevědomě přímočará Barbara Stanwyck. Její femme fatale ztělesňuje snad všechna nebezpečí svůdných stvoření ženského pohlaví. Ona do děje vnáší prvek zločinu a celá vražda se pak „odehraje" v její tváři. Je sice krásná, ale nepraktická (v domácnosti závislá na služebné), nebezpečně samostatná a mazanější než muži, jež jsou pouze jejími nástroji a které svádí se stejnou samozřejmostí, s jakou si zapaluje cigaretu. Nehodí se do rolí, které ženám ve společnosti přísluší, za což musí být potrestána. Zatímco osamocený McMurray chce jen ženskou, ona se chce vymanit z manželství, něco na tom trhnout a dál si jít cestou, kterou si sama zvolí. Muž se domnívá, že si plní svůj sen, zatímco ve skutečnosti pomáhá s realizací snu své partnerky. Možná cynické, snad trochu výstižné, jistě poněkud paranoidní. Finále filmu je definitivním popřením smysluplnosti (a právoplatnosti) ženské emancipaci. Je to začátek a zároveň konec jednoho krásného přátelství. Dojemné vyjádření respektu a soucitu muže muži, který odolal ženě. Jakoby v dané chvíli nemělo nic na světe větší váhu. 90% ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Podle všeho se zdá, že na této pojistce něco smrdí!!! Jo smrdí to průserem pro všechny zúčastněný. Ok já neříkám, že ten film nemá něco do sebe, ale do zdejší top 300 bych ho zase neřadil. Je to ten klasický typ noiru s takzvanou femme fatale která je samozřejmě ta největší mrcha z chlapem kterej je ten největší vocas co se nechá zmanipulovat a pak se potopí do sraček. Ono svým způsobem jsou tyhle filmy jako přes kopírák, stačí vidět jeden a je to jako vidět jich deset. Nemluvě o tom, že z mýho pohledu je tady zase ta frajerka pěkně hnusná (nemůžu si pomoct, ženský z týhle doby a jejich stylizace se mi nelíbí) jo kouká jí z očí, že je pěkná svině, ale to je tak všechno určitě bych kvůli ní nevraždil. Samotná první půle mi přišla mírně naivní, protože musí bejt každýmu jasný, že ač to vymysleli sebedokonaleji, tak prostě tenhle typ zločinu nikdy nikde neprojde. No a v druhý půlce se to snaží tvůrci až moc překombinovaně vypointovat, ale ok není to zlej film má slušnou atmosféru a nijak mě nenudil jenom si myslím, že lepší 3* v tomto případě bohatě postačí.65% ()

Brygmi 

všechny recenze uživatele

"There's a speed limit in this state, Mr. Neff. Forty-five miles an hour." Strhující od úvodních titulků, kdy se k nám přibližuje jakýsi muž o berlích. Kdo to je? Je důležitý? Proč tam je? Zneklidňující... Otázky jsou zde, a to ještě nezačal samotný film. Příběh pracovníka pojišťovny, který rozhodně není typickým kladným hrdinou. A zcela chápu, proč se nechal okouzlit zrovna Phyllis. Temné odstíny noir a vypilované dialogy, kdy to mezi ústřední dvojicí jiskří tak silně, že jsem chvilkami ani nedýchala. A taková malá drobnost – narozdíl od některých zdejších uživatelů jsem si vůbec nevšimla nějaké paruky. Byla jsem ponořena do příběhu a cítila zimolez. Věděli jste, že voní po nebezpečí? ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Noirová kvalita s výborným a výborně zahraným hlavním (anti)hrdinou, napínavá od samého začátku do samého konce a navíc s perfektní Rózsovou hudbou. Ještě více než společné scény Freda MacMurraye a nekompromisní femme fatale Barbary Stanwyck se mi líbily konfrontace s vyšetřovatelským buldokem Keyesem. Zajímala by mě nechandlerovská knižní předloha, kterou bych s velmi chandlerovským filmem rád porovnal. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (47)

  • Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) je už mŕtva, keď sa dej filmu začína. Objavuje sa iba prostredníctvom retrospektívy, keď Walter Neff (Fred MacMurray) zaznamenáva svoj príbeh. Preto sa aj drvivá väčšina filmu pohybuje vo "flashbackoch". (westerns)
  • Jednalo se o první zápornou roli Barbary Stanwyck (Phyllis Dietrichson), velmi zkušené a slavné herečky své doby. Měla pochybnosti, jestli zvládne zahrát chladnokrevnou vražedkyni a prosila Billyho Wildera, aby své rozhodnutí zvážil. Ten jí údajně řekl: „Jsi herečka, nebo zbabělec?“ Načež se zhostila role tak, jak by to asi nezvládl nikdo jiný. (thestral)
  • Dveře v bytě Waltera Neffa (Fred MacMurray) se otevírají na nesprávnou stranu. Ve skutečnosti by se měly v souladu s protipožárními pravidly otevírat dovnitř do bytu a ne ven do chodby. Billy Wilder to samozřejmě věděl, ale kvůli scéně, kdy se Phyllis (Barbara Stanwyck) schovává za dveřmi na chodbě, nemohl zobrazit otevírání dveří správně. (liquido26)

Reklama

Reklama