Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(7)

Biely lotos HBO z dielne vynikajúceho scenáristu, režiséra a showrunnera Mikea Whitea  ponúkla tak prenikavý pohľad pod pozlátko luxusného havajského letoviska, že si nečakane vynútila druhú sériu. Osobití hostia a vskutku zaujímavý personál počas jediného týždňa presvedčil televíznych divákov, že dokonalosť turistov, široký úsmev zamestnancov aj idylickosť prepychového rezortu je úplná ilúzia. Teraz čakajte úplne nové tváre (až na citovú vydieračku Tanyu v podaní vynikajúcej Jennifer Coolidge) a inú destináciu, Sicíliu. Dej sa bude skôr než o dynamiku medzi „pánmi“ a „sluhami“ opierať o mýtus maskulinity a feminity a o motív žiarlivosti. (HBO Max)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (93)

warrenur 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Slabsie stvorhviezdie. Viac-menej cela druha seria ponuka tie moznosti, vabi tym pozlatkom, to vyhadzovanie si z kopytka, cez postupne odhalovanie trhlin a vyuzivania pudov, az po samotny zaverecny diel, ktory mi, jediny, ozaj velmi sadol. Aubrey mi vo svojej postave prisla absolutne autenticka, totiz, takto presne posobi takmer v kadzom rozhovore. :) Celu seriu si vsak takmer pre seba neukradli ani ustredne dva prachate pary, ale parik talianskych sexy kociek v ulohach prostitutok....surprise. :) 70% Vyzdvihujem prekvapenie v zavere a totoznost "telicka", ktore tipujeme a ku ktoremu po prvej serii, spejeme celych predoslych sest epizod. (v skutocnosti este dlhsie, ale nechcem spoilovat. :) ) ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Není vůbec na místě srovnávat, která série byla v čem povedenější, tvoří spolu jediný celek, jenž v závěru druhé série exponenciálně znásobil svou výpovědní hodnotu. Vzájemně se dourčují, rozvíjejí, doplňují, posouvají a vyostřují svá sdělení, důvtipně, hravě i s mrazivou analytickou logikou, přičemž je - formálně velice odlišně budované a odlišně, ale naprosto stejně precizně a zodpovědně pracující s divákovým vnímáním a očekáváním - spíná neúhybný, konzistentní záměr provést diváka různými aspekty nemožnosti bohatých ani chudých (tj. žádných) lidí fungovat v čistotě úmyslů v mezilidské vzájemnosti a péči, důvěře, bezpečí a spolehnutí, v čisté lásce, jestliže se naše vztahy chtě nechtě budují v kapitalistickém světě drsně orientovaném na soutěž, úspěch, zisk, moc, postavení, výhody, úlevy..., tedy ve světě neodmyslitelné zištnosti a závislosti (v jakékoli podobě), v krutém světě, kde se individuální neúspěch, slabost, nemilosrdně trestá přinejmenším ztrátou důstojných podmínek k životu - ale kde nicméně jejich obstaráváním tak či onak ztrácí na důstojnosti život sám, jeho lidská hodnota. ***** Postavy se tak ocitají v modelových životních situacích, v nichž mohou s určitou mírou jistoty buď říci, že byly (případně jsou) podvedeny či podváděny, zneužívány, anebo to s určitou mírou nejistoty nikdy nemohou vyloučit. A před stejnou nejistotu je postaven i divák, nejen ohledně interpretace příběhu a vztahů a životních situací postav (která z nich nebyla využívána nebo někoho nevyužívala?), ale nezbytně i v reflexi vlastního života, hodnot a záměrů, ryzosti svých vlastních vztahů, rozhodnutí, cílů, motivací, konání - svého sebeurčení a své pozice mezi druhými. ***** Protože pokud v dnešním mocensko-finančním soutěžním systému nelze oddělit jejich systémovou výhodnost od jejich jedinečné lidské hodnoty, nikdy si nemůžeme být jisti nejen ryzostí úmyslů druhých lidí vůči nám, ale ani nezištností svých vlastních. ***** Mark White tne opět nelítostně a bez obalu do živého jako snad nikdo před ním a druhá série toliko posouvá závěry té první do ještě univerzálnějšího a krutějšího (ovšem žel i pravdivějšího) konstatování o možnostech a limitech aplikované lidskosti: Ukazuje, že holou pravdou o našem soudobém společenském zřízení je, že pokud lidské vztahy musí být z životní nezbytnosti vždy zároveň i transakční, osobně (resp. vzájemně či vícestranně) výhodné, existenčně zajišťující, nikdy si nebudeme moci být jisti, nakolik jsme ve veškerém našem jednání a rozhodování vedeni vypočítavostí a nakolik lidskostí - nelze od sebe nakonec nijak s jistotou oddělit, co konáme z lásky, soucitu, porozumění či touhy pomáhat a rozvíjet, a co je naše - ať už úspěšná či neúspěšná - strategie přežití na úkor někoho jiného.  (Museli bychom nejprve nastolit úplně jiné, nesoutěžní a pro všechny existenčně bezpečné prostředí skutečně společného společenského zřízení.) ***** A aby toto bylo jasně zviditelněné, volí režisér v druhé sérii určitý odstup od postav a podtrhuje v jejich jednání modelovost, nedovolí nám se do nich a jejich "lidských" slabostí tolik jedinečně vžít jako v první sérii, abychom onen všudypřítomný osobní prospěch a vzájemné nevyloučitelné zneužívání nemohli přehlédnout. Tomu napomáhá i jiná práce se střihem, jistá vyprávěcí zkratovitost, schematičnost apod. To ovšem není nedostatek, ale další přednost tohoto nekompromisního dechberoucího počinu. *~ () (méně) (více)

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mike White scenárista opět v roli potměšilého hostitele. Trestá nesympatické viníky a stejně tak i sympatické oběti nebo jedince, kteří životem ledabyle proplouvají. Nezáleží na zásluhách, nezáleží na proviněních nebo karmě, každý dostane hořkou pilulku a jde jen o to, zda bude jedna nebo jich bude potřeba spolknout celou hrst. Mike White režisér pak překonává první sezónu, mořské vlny halí do ještě neodolatelnějšího hávu a vytahuje z rukávu překvapivější trumfy. K nejvyššímu hodnocení se neuchyluji ani tentokrát, byť je to napodruhé jen těsně. Bolestivé závěry jsou totiž někdy tak palčivé, že je mi i pár týdnů od skončení dovolené až hmatatelně teskno. ()

Katie88 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podobně jako v předchozí sérií dostáváme nahlédnutí do života klientů a zaměstnanců pobočky hotelu White Lotus, tentokrát na Sicílií. Popravdě mi lokalita Havaje přišla ve spoustě věcech lepší (ve smyslu bizarnější), Sicílie už mi osobně tolik nenabídla. Musím nicméně vyzdvihnout skvěle vystižené kulturní stereotypy - američani uchcávajíc z italské architektury, jejich typická přetvářka a naivita v tom, že je všude budou brát s otevřenou náručí i sicilská (a konec konců i evropská z pohledu američanů) počáteční hrubost, která se mění v přátelskost a vřelost, jakmile je poznáte blíže. Přestože je konec mnohem dramatičtější, než v první sérií a oceňuji finální zvrat, tak nějak mi tam něco chybělo... Je taky docela možné, že už jsem po jedničce moc zhýčkaná, ale dvojka byla pro mě už taková trochu "rutina". Jasně, celej tento seriál je o vztazích a k tomu nevyhnutelně patří i sex, ale tak nějak toho už bylo moc. Vlastně o nic jiného, než o sex tam nešlo - sex / manželství / podvádění, všechny tři skupiny řešily to stejné. I tak ale nemám to srdce dát 2. sérií míň jak 4 hvězdy, bravurním finálem si to rozhodně zaslouží. Z postav se mi nejvíc líbila Daphne, čemuž sama nemůžu uvěřit, ale byla to tak drsně realistická a zároveň utěšující postava, že jí prakticky nemůžu mít nic za zlé. Naproti tomu jejího manžílka bych poslala... do moře. ()

Chmur 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Šílenství tě dovede k sebevraždě." Druhá série je určitě o něco slabší než série první, ale i tak se jedná o celkem zábavný počin. První série měla určitě mnohem vypointovanější závěr a silnější herecké obsazení.  Z tří hlavních dějových linií dvojky je jedna opravdu otravná a nudná. Je však silně přebitá dalšíma dvěma, které přinášejí relativně důvtipné zamyšlení nad lidskými vztahy. Postavy procházejí vývojem, který je chvílemi překvapivý ale přesto uvěřitelný. Navíc věta jedné z hlavních hrdinek se mi celkem zaryla pod kůži, což je rozhodně bod k dobru. "Udělej co musíš, aby ses necítil jako oběť života." ()

Galerie (199)

Zajímavosti (8)

  • Druhá série se natáčela ve skutečném hotelu na Sicílii. (raininface)
  • Tanyin (Coolidge) manžel Greg (Jon Gries), ktorý pracuje pre Úrad pre správu pozemkov (BLM), je s najväčšou pravdepodobnosťou "mladý kovboj z Wyomingu", do ktorého sa Quentin (Tom Hollander) priznáva, že sa do nej zamiloval v mladosti v epizóde That's Amore (S02E05). (molcan2)
  • Lucia (Simona Tabasco) používa talianske slovo "Allora" dvoma rôznymi spôsobmi. Najprv ho v rozhovore so svojou priateľkou Miou (Beatrice Granno) používa vo význame "hej", aby vyjadrila netrpezlivosť. Neskôr, v rozhovore s Dominikom (Michael Imperioli), ho použije vo význame "a tak..." Toto všestranné talianske slovo môže znamenať veľa vecí. (molcan2)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama