VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (141)
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Once Upon a Time in Hollywood + Godfather = Offer. Skvelý retro seriál o natáčaní prvého Kmotra behom ktorého nazrieme do fungovania Paramountu na začiatku sedemdesiatych rokov a samozrejme nesmie chýbať ani ostré mafiánske korenie. Čím viac sa človek v kinematografii z tej doby orientuje, tým viac to bude pre neho opojnejšie. Ja som priemerne zorientovaný, aby som si užil kopu odkazov, ale zároveň som u niektorých vecí netušil jak dopadnú. Takže som si to užil tak akurát. Opomeniem skvelú technickú stránku, výpravu a celkovo vydarenú atmosféru. Síce to nie je samozrejmosť, ale je to základ, ktorý tu funguje bezchybne. Hlavné sú postavy a zápletka. Zápletka nie je len sledom odkazov a cameo výstupov, ale samostatne sama o sebe je skvele funkčná po každej stránke a neustále neskutočne graduje až do dojímavého finále. A postavy si ma získali už behom prvého dielu. Charizmatický hlavný hrdina, začínajúci producent, ktorý má gule ale aj rozum, jeho verná sexi sekretárka, všetci tí rôzni šéfovia štúdia, ktorí sa radi miešajú do filmu a samozrejme charizmatický mafián Ribisi, ktorý zo začiatku pôsobil ako vtipná karikatúra, ale postupne sa z neho stal človek z mäsa a kostí. Zmienku si ešte zaslúži komediálne duo Puzo - Coppola. Celý seriál ma akurát sral Colin Hanks ako typický otravný účtovník, ktorý sa snaží obmedziť všetky kreatívne trochu drahšie rozhodnutia, aby ho nakoniec v poslednej časti rehabilitovali do tej miery, že som si ho skoro obľúbil. Zo všetkých tých hercov, ktorý hrajú slávnejšie predobrazy mi nesedela len mladá verzia Ala Pacina, ktorá to s napodobnením Alovho hlasu prehnala natoľko, že komicky šušlal. Na druhej strane Brando bol dokonalý. Celkovo som sa na seriál strašne tešil, ale mal som veľké obavy o kvality a o zmysel tohto seriálu. Ale je to absolútna pecka, ktorú si užije každý, kto má rád filmy o natáčaní filmov a staré dobré gangsterky. P.S: V celom seriály sa absolútne ani raz nerieši gender alebo rasizmus. Ide to aj dnes bez toho. 9/10. ()
Brilantné. Objektívne možno nie bezchybné ale láska ku Kmotrovi u mňa tú piatú * obhají. Vidieť natáčanie obľúbených scén z filmu a ešte k tomu s tak dokonalým kastingom bol zážitok. Zážitok aký som nemal pri seriály veľmi dlho. The Offer je energický, nápaditý a vyrozprávaný s láskou a citom pri detailoch. Herci si to neskutočne užívajú a ajkeď najviac kraľuje Miles Teller a Matthew Goode, tak napríklad stvárnenie Copollu alebo Al Pacina ma v dobrom rozosmialo a žasol som nad tou podobnosťou. Naťahovanie sa s mafiou aj vedením Paramountu, istá súhra náhod aj šťastia, no proste príbeh čo chcete vidieť. Jediné čo mi trochu vadilo bolo že pri väčšine problémov stačilo ísť za najväčším šéfom a zrazu sa všetko vyrieši. Ale presne toto je vec ktorú som odpustil keďže sa jedná o pozadie toho ako vznikol jeden z mojich obľúbených filmov. 9/10 ()
Parádní feel good výlet do Hollywoodu a mafiánského New Yorku přelomu 60. a 70. let. A i když je vyznění pohádkově ultrapozitivní, zdůrazňující lásku k filmu a mezi mnoha potenciálně zápornými figurami je jen jediný ryzí záporák, jako drama to celou dobu šlape na plyn a průser střídá průser (přičemž párkrát jde i o život), až je z toho divák unavený za postavy, které to musí řešit. Ty jsou skvěle napsané, obsazené i zahrané, takže si je člověk rychle zamiluje. Pokud jste ještě neviděli Kmotra, tak to asi zvládnete, ale hodně vám toho unikne. Já měl solidní výhodu v tom, že mou oblíbenou knihou jsou Bezstarostní jezdci, zuřící býci od Biskinda pojednávající právě o téhle hollywoodské éře i o natáčení Kmotra, takže jsem byl nadprůměrně v obraze a věděl, kdo byli Evans a Bluhdorn, které si tu famózně vychutnali Goode a Gorman. Teller to jako ústřední sympaťák dobře táhne, Juno Temple je k sežrání jako vždy a Fogler je funny Coppola, byť zamrzí zredukování téhle výrazné rozporuplné osobnosti na roztomilou karikaturu režiséra. Ale tohle je fakt pohádka ve stylu "padouch nebo hrdina, my jsme jedna filmařsko-bankéřsko-mafiánská rodina" a po nějaké syrovosti, kritičnosti a nepříjemnosti filmových sedmdesátek tu není památky, což ale nijak nevadí. Byť taková verze by mě rozhodně zajímala taky. Za mě zatím nejlepší letošní seroš. ()
Naprosto vynikající seriál. Člověk co má rád Kmotra, ale i obyčejný divák, je nadšen. Dobová stylovka s množstvím faktů, které člověk znal a se spoustou dalších, které jsou novinka. Okolo natáčení byl solidní šrumec a toto zpracování to vystihlo naprosto skvostně. Člověk pak má chuť si Kmotra hned zase pustit, což jsem udělal a vychutnával si v něm ty drobnosti o kterých se v seriálu hovořilo. Skvělé obsazení, úžasní herci. Hned to zapadlo mezi mé nejoblíbenější seriály vůbec. Navíc jsem rád, že je to jednosériová záležitost a nevzniká tak z toho vaření z vody. Skvělé, skvělé, skvělé! ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Al Pacino (Anthony Ippolito) hovorí Albertovi S. Ruddymu (Miles Teller), že keď sa dozvedel, že nebude obsadený do Krstného otca (1972), prijal hlavnú úlohu vo filme Gang, ktorý nevedel poriadne strieľať (1971). Tento film bol založený na živote "Crazy" Joe Galla (Joseph Russo), ktorý sa tiež objaví v tejto epizóde. (Arsenal83)
- Juno Temple (Bettye McCartt) na adresu Janis Joplin povie: "Je smutné zomrieť kvôli nejakej zrušenej švédskej trojke." Je to narážka na informácie, že v dobe svojej smrti, 4. októbra 1970, mala Joplin dvoch partnerov: snúbenca Setha Morgana a milenku Peggy Casertu. Joplin na túto noc pozvala obidvoch k sebe, kde sa mali "zabaviť". Ani jeden z nich sa však nedostavil, a tak si nachystaný veľmi silný heroín (údajne až desaťkrát silnejší než bežne) dala sama a podľahla smrteľnému predávkovaniu. (Arsenal83)
- Když se Carlo Gambino (Anthony Skordi) snaží přesvědčit Joea Colomba (Giovanni Ribisi), aby přestal veřejně podporovat svou organizaci bojující za práva italských Američanů, použije slova „máme naši vlastní věc“. Sicilská mafie často označuje sama sebe jako Cosa Nostra, což v italštině znamená „Naše věc“. (HellFire)
Reklama