Recenze (1 190)
Star Trek: Nová generace (1987) (seriál)
Pro mě osobně velice povedený seriál, ve kterém září Patrick Stewart či Jonathan Frakes a který se může v klidu rovnat originálu. Sci-fi klasika z konce 80. let, kterou jsem v televizi vždy rád sledoval.
Hvězdná brána (1997) (seriál)
Ne tak dobré jako původní film, který celé toto sci-fi dobrodružství (šílenství?) odstartoval, ale přesto zábavné. Tento seriál (alespoň jeho první série) však celkem dobře rozvíjí myšlenku i příběh Emmerichova nedoceněného trháku z roku 1994. Lepší průměr, avšak po letech už spíš jen taková oddychovka.
Zahrada (1974) (seriál)
Nezapomenutelná knížka Jiřího Trnky a stejně zdařilé televizní zpracování Břetislava Pojara. Obojí jsou naprosto zásadní díla mého dětství. P.S. Souhlasím s oficiálním textem distributora - hororové prvky v sobě tajemná ZAHRADA rozhodně ukrývá.
Věřte nevěřte (1997) (seriál)
Kdysi jsem se u Věřte-nevěřte snažil uhodnout, který z tajemných příběhů se mohl stát a který si vymysleli scénáristé. Později už jsem toto dilema neřešil a tento zábavný mysteriózní seriál si užíval plnými doušky. Některé (ať už skutečné či smyšlené, o to nejde) epizody totiž byly opravdu skvělé, mrazivé, děsivé. Plus přidejme legendární znělku, dvojici elegantních moderátorů Jonathan Frakes/James Brolin a je o zábavu postaráno. Seriál mého dospívání, takže o hodnocení není nejmenších pochyb. Těžko se dá zapomenout na příběhy jako Pusinka, Děsivý komiks, Příšera ve skříni, Graffiti, Napoleonovo křeslo, Titan či Charlie. Chtěl bych Věřte-nevěřte někdy zase vidět.
Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka (2012)
Co je? Chceš prcat? - Nevim. Ne tak dobrý film, jako do detailu vypilovaný a vypointovaný seriál, ale přesto nadprůměrná komediální podívaná (tedy na dnešní dobu, kde aby člověk kvalitní českou komedii pohledal). Hnátek mě moc nebral, protože Krobota vůbec nemusím, takže jsem se hlavně zasmál u svých oblíbených jistot, starých známých ze seriálu (Sobota, Vetchý, Noha, Novotný, Kikinčuk, Kohák). Pobaví i trošku drsný závěr a též titulkový dovětek. Filmu určitě prospěje vícero zhlédnutí, ale je to slušný prequel k mimořádně povedenému seriálu.
Dívka na koštěti (1971)
Krásná Petra Černocká ve skvělé komediální fantasy, kde se nádherně prolíná reálný a pohádkový svět. Zlidovělá je dnes již dávno titulní skladba, ale i některé repliky nejen hlavní hrdinky, včetně originálních zaklínadel. Jeden z nejlepších filmů Václava Vorlíčka.
Válka o planetu opic (2017)
V některých pasážích trošku delší (zdlouhavá), avšak luxusně natočená podívaná. Je s podivem, jak během několika pár let, vypadají filmové opice opět o něco živěji. Snímek má krásnou výpravu a i když o nějaké válce, na kterou název láká, nemůže být řeč - v závěru se trošku zakční a přiostří. Kromě hereckého výkonu Woody Harrelsona bych vyzdvihl zajímavé charaktery a motivace opic (ale to platí pro celou trilogii). O něco slabší film, než první dva díly, ale i tak dobrá zábava.
Úsvit planety opic (2014)
Post-apokalyptická sci-fi, ve které se vlády na Zemi už pomalu, ale jistě - ujímají digitální opice. Matt Reeves převzal štafetu po Rupertu Wyattovi a navázal na jeho práci doslova ukázkově. Výborně natočený snímek s myšlenkou, přesahem a v závěru opět s kvalitní akcí. Koba je hustý záporák a Caesar je ten nejsympatičtější filmový zvířecí hrdina posledních let. Můj nejoblíbenější díl z nově natočené trilogie.
Hej-rup! (1934)
Spousta bláznivých scén, vtipů, průšvihů hlavních hrdinů i originálních nápadů a můj nejoblíbenější film dvojice Voskovec - Werich.
Revizor (1933)
Stejně, jako např. u Funésova (Moliérova) Lakomce, se mi i tady ohromně líbí to divadelní pojetí, které je skvěle přeneseno na filmový pás. No a Vlasta Burian je úžasný, jako vždy (plus spousta dalších velkých herců ve vedlejších rolích). Film má na svou dobu velice kvalitní a originální režii.