Poslední recenze (4)
Lesní duch (1981)
Absolutní kult. Pro mě nesmazatelná vzpomínka na první seznámení se s opravdovým horrorem při skupinových videoseancích, hltajíce patnácté kopie zahraničních filmů, v kvalitě připomínající zadělané akvárko. Triky jsou poplatné dané době a mohou dnes působit úsměvně, avšak děsivé atmosféře se nic vytknout nedá. Trochu nelogicky může působit velikost prostor uvnitř chaty oproti záběrům zvenčí, ale to už bych byl opravdu hnidopich. Top scéna: no přece ta s hodinami.
Gangy z Birminghamu (2013) (seriál)
Luxusní záležitost s dokonale vymazleným vizuálem. Zpomalovačky fungují skvěle, nedobový soundtrack nepůsobí vůbec rušivě, naopak parádně podkresluje atmosféru. Druhá série okořeněná hereckým koncertem Toma Hardyho. Do plných naprosto bez váhání.
Kmeny (2015) (seriál)
Seriál o subkulturách, který snad osloví pouze členy těch či oněch subkultur. Jakési hledání undergroundu v undergroundu. Objektivní obraz nezasvěcenému rozhodně nepřináší. Koukatelný je snad jen díl o punku, který spíše připomíná 13.komnatu Petra Hoška (Plexis), ale zaujme asi nejvíc.
Poslední deníček (1)
Maratón horrorových filmů
Tak mám za sebou prví maraton. Úkol týdne (4.1.-10.1.2016) byl shlédnout nějakou duchařinu. Co se týče počtu filmů, moc jsem se nepředved, příště toho bude víc. Podmínkou byly sice tři kousky, ale mohlo toho být víc :).
Záměrně jsem se vyhýbal hitům z posledních let jako V zajetí démonů, Insidious..atd..
Ne vždy to byl vyloženě duchařský horror, ale snad jsem to alespoň některým filmem splnil.
1. Crimson Peak
Po shlédnutí traileru kdysi v kině jsem čekal o něco strašidelnější film, ale natočené to bylo hezky a přiznám se , že mě to docela bavilo.
Hodnocení: ***
2.
Starší kousek, který jsem dosud opomíjel.
***
3. Oculus
Prolínání dvou časových rovin činí snímek možná zajímavější, než spousty dalších s podobným scénářem.
***
4.It Follows(Neutečeš)
Na nízkorozpočtový film to není tak hrozné, ale v půlce už začíná docela nudit. Pokud bych měl něco vyzdvihnout tak místy opravdu elektrizující hudbu.
**
Asi nejslabší kousek z mého seznamu. Mám nachystanou i "dvojku", ale nevím jestli na ni vůbec dojde. Po Paranormal aktivitách a tomto filmu mám asi vybráno, co se týče tohoto stylu.
6. Chained
Film, který s duchařinou nesouvisí vůbec.
trochu spoiler:
Hodně ujetý fotr postupně předává svou vraždící libůstku nedobrovolně "adoptovanému" synkovi.
**
Spíš drama, než horror, ale místy docela tajemné a temné.
***