Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 5
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 5

Recenze (1 053)

Satan 

všechny recenze uživatele

Nemůžu se ubránit pocitu, že každý podzim odteď budeme mít uhlazené retro pro masy. Styčných bodů Le Mans s Bohemian Rhapsody je totiž docela dost - uhlazené retro s vhodně doplněnými digitálními triky, životopisný příběh dle skutečné události, poměrně velkorysý rozpočet a finální tah na branku. Je to přesně tak krotké, návodné a uhlazené jako Bohemian Rhapsody, ale přesto Baleovi i Damonovi budete fandit a tu chlapskou jízdu řvoucích motorů si řádně užijete, protože je to prostě poctivě natočené. Jen jsem měl problém s dodatkem, protože posledních 15 minut šlo shrnout pár větami v závěrečných titulcích. I tak ovšem spokojenost. [Přesná stopáž: 153 min] ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film na první dobrou působí nenápadně, ani žádné velkolepé blockbusterové haló ho neprovází, ale to je dobře, protože on si totiž tu filmařskou nádheru nechává až na plátno. Absolutně přesně trefený casting hlavních i vedlejších postav rozehrává příběh na závodišti i mimo závodiště, který mě tak pohltil, že směle můžu říct, jooo já si zazávodil Le Mans, když tvůrci chtěli abych si připadal jako závodnik byl jsem závodnik, (kamera z pozice řidiče je dokonalost ), když chtěli abych byl součástí konstruktérského týmu Fordu, tak jsem prostě byl součástí konstruktérského týmu Fordu. Ano, postavy i příběh působí opravdově a věrohodně což dává filmu neskutečnou vyprávěcí sílu. Le Mans 66 není ale o závodění, i když neboj se, závodí se ve filmu a hodně a moc pěkně, je především o lidech, o jejich snech, o jejich lásce k autům, motorům, k závodění, ale i o pestrosti lidských povah, kladnějších i zápornějších. Chlapácká nádhera s oscarovým výkonem Christiana B. velmi výraznou vedlejší rolí Tracy Lettse, sympaticky působícím Jon Bernthalem, ale i až překvapivě jistým výkonem Matta D. Ze stříbrného plátna na mě vypadl další zlatý filmový poklad s jednou roztomile povedenou chlapskou rvačkou navrch. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak takhle by měl vypadat film o závodních autech. Nechybělo nic. Šedesátky a sedmdesátky byly zlatým věkem automobilismu, nejen na závodních okruzích. Dnes by asi jednu přiblblou švédskou holčičku kleplo kdyby viděla co se propálilo paliva a pneumatik na okruzích všelikých to závodišť své doby. Různérychlostní, vytrvalostní a rallye závody byly v těch časech nesmírně populární. Samozřejmě, že značky soutěžily mezi sebou. Výhra v závodech znamenala zvýšení prodeje aut mezi běžnými spotřebiteli. Neznám podobrnosti ohledně Shelbyho, Forda a Ferrariho a tak spoléhím na pravdivost filmu. Zdá se, že pan Ford byl dost sketa. Předpokládám, že ti starší v panu Ferrarim poznali Rema Girone z mafiánské Chobotnice. Ať si kdo chce co chce říká, Ford GT 40 byl nádherná kára! Dávám za 5 rychlostních stupňů. * * * * * ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Povedené upoutávky slibovaly chlapské a hutné drama, které bude zároveň starosvětsky atmosférické a přitom moderně natočené. A to jsme v kinech dostali. Le Mans '66 má sice skoro dvě a půl hodiny, ale neskutečně šlape a finálový závod je jedna z nejvíc strhujících scén letošního roku. I když ono to piplání se s autem v dílně, rázné výměny názorů mezi hlavními hrdiny a kravaťáky od Fordu, i divoké testování, co všechno snese auto i jeho řidič, není o nic méně zábavné. Mangoldův film má skvělé hrdiny, jimž to kamarádství (které občas opepří nějaká vzájemná bitka) věříte, Bale i Damon jsou vynikající a souboj s italskými protivníky, který trvá snad třicet minut, je doslova narvaný zvraty a napínavými momenty. Ať už se v nich Bale řítí rychlosti 250 kilometrů za hodinu po silnici, nebo Damon vymýšlí, jak v boxech vybojovat pár vteřin navíc. Až na pár detailů, jako jsou až příliš jednorozměrní záporáci, vlastně moc nevím, co Le Mans '66 vytknout. Extrémně poctivá filmařina. A jeden z adeptů na film roku. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Po dietní jednohubce nepříliš valné chuti, s názvem Terminátor - Temný osud, přišel čas na nějaký pořádný hlavní chod, v podobě pikantní kalorické pecky. A Le Mans '66, dostál všem mým očekáváním. Servíruje James Mangold, hlavní ingredience obstarávají Matt Damon či naprosto vynikající Christian Bale (kde je sakra nominace na Oscara?!) a kořením jsou benzín, spálená guma a pomačkaný plech. Dezertem je pro mě ta nejvtipnější filmová rvačka, kterou jsem dosud viděl a těžký (dvojnásobný) závěr dodává Le Mans lidské poselství, jenž ho posouvá ještě výš. Rivalové mají velikou konkurenci, tohle je opravdu skvělý a silný film! ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Menšie cameo si vo filme zahral aj Josh Brolin, no jeho účinkovanie bolo nakoniec z filmu vystrihnuté. (MikaelSVK)
  • Natáčení neméně slavného vytrvalostního závodu 24 hodin v Daytoně probíhalo na kalifornské Auto Club Speedway, která v roce 1966 ještě neexistovala. Také je ve filmu vidět, že na rok 1966 používá „filmová Daytona“ moderní ochrannou SAFER bariéru v modré barvě a moderní boxovou uličku. (Mannoroth81)
  • Zápletka, kdy manažer Fordu Leo Beebe (Josh Lucas) jde po Kenu Milesovi (Christian Bale), je převzatá scenáristy naopak od stáje Ferrari. V roce 1966 má původně za Ferrari jet tehdy nejlepší jezdec John Surtees. Manažer Ferrari ovšem hraje svou politickou hru a Surteese nedosadí za volant ani jednoho vozu Ferrari P3. (Tony.cs)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama