Reklama

Reklama

Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu

Recenze (442)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Velice dobrá součást bondovské série, Brosnan prostě vrátil postavě agenta Jejího Veličenstva to, co jí sebral tragický Timothy Dalton. Ale Connery je zkrátka Connery, i když, ruku na srdce, staré bondovky jsou už přece jen trochu přešlé dobou, a tak je nám třeba "moderního" Bonda, nové krve. A tu představují především čím dál rovnocennější partnerky, ať už na té správné či špatné straně. Tou nejemancipovanější, nepočítám-li Jinx z Die Another Day, je bezpochyby Wai Lin, kterou hraje skvělá Michelle Yeoh. Jonathan Pryce jako Eliott Carver je ve své roli megalomanského mediálního magnáta přímo mistrovský, dočkáme se samozřejmě i super vychytaného BMW a konečně po půl století James Bond vymění věrného Walthera PPK za "zbraň 21. století" (jak tvrdí její výrobce) - Walther P99. A pokud nevíte jak se dá jet na motocyklu s partnerkou, se kterou vás spojuje opravdu silné pouto, mrkněte se na Tomorrow Never Dies. Nebudete litovat. A málem bych zapomněl - titulní píseň, která bohužel poněkud propadla, nazpívala Sheryl Crow. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jakmile se Pierce Brosnan výtečně jako James Bond uvedl ve Zlatém oku, bylo jasné, že se v roli ještě pár let zdrží. V roce 1997, 2 roky po Zlatém oku se tedy Brosnan vrátil v bondovce Zítřek nikdy neumírá, které se ujmul režisér Roger Spottiswoode, který víceméně navázal na styl Martina Campbella z předchozího dílu a definitivně bondovky začínají využívat v této době už dostatečně pokročilé počítačové efekty, které dopomáhají k velkolepější akci a dobrodružství Jamese Bonda se tak v té době daří posouvat ještě o kus dál. A to velmi funkčním způsobem. Brosnan je jako James Bond ve své druhé bondovce nadále přirozený a šarmantní. Tahle bondovka se vrací do časů, kdy měli záporáci v bondovkách megalomanské plány a hlavní záporák Elliot Carver v podání Jonathana Pryce chce rovnou rozpoutat 3. světovou válku. Pryceův Carver je velmi zajímavým protivníkem a Pryce je v téhle roli neskutečně super. A pak jsou tu též dvě parádní Bond girl (Michelle Yeoh a Teri Hatcher), nadále výtečná Judi Dench jako M a nadále skvělý Desmond Llelwelyn jako Q. Síla je už v samotném castingu a tím se nekončí. Po vzoru Zlatého oka se daří Spottiswoodeovy opět natočit do jisté míry vrcholnou blockbusterovou bondovku, které ovšem též nechybí důraz na emoce. Bonda totiž ve finále pojí s hlavním záporákem víc než pouhá snaha o zastavení jeho plánů a James Bond se tedy ve finále opět vrhá na cestu pomsty. Brosnan v téhle póze nadále dokazuje, že mu nedělá problém být elegantní, stylový a zároveň se mu skutečně daří dát Jamesi Bondovi duši. Akce v téhle bondovce je na vrcholné úrovni, kdy už úvodní scéna bravurně naláká na další akční jízdu. Spottiswoode možná nepřináší do akce takovou eleganci jako právě Campbell, přesto je ovšem i Zítřek nikdy neumírá sbírkou parádních akčních sekvencí, které fungují díky Brosnanově přesvědčivosti, bravurnímu tvůrčímu uchopení a především očividné kreativitě. V tomhle ohledu právě tolik dopomáhají digitální efekty, které sice v rámci testu času trochu skřípou, kdovíjak ale samotný zážitek rozhodně nekazí. A i té fyzické akce s využitím praktických efektů je tu pořád dostatek. Momenty jako honička na motorkách jsou ovšem důkazem toho, že se za akční scény tahle bondovka prostě stydět opravdu nemusí. Je tu velmi dobrá Michelle Yeoh, která dokazuje, že se Bond girl od 90. let stávají více silnými ženskými hrdinkami i Teri Hatcher, která má na poměry ostatních Bond girl silnou linku. Právě zde bondovky dokazují sílu v tom, jak jsou aktuální a jak už tehdy menší volání po silných ženských hrdinkách vzalo za výsledek. Michelle Yeoh se stává nejen Bond girl, ale vyloženě rovnoprávným Bondovým parťákem. A to je pokrok, který tato série nevyhnutelně potřebovala. Zítřek nikdy neumírá není tak výtečnou bondovkou jako Zlaté oko. Jenomže šlo o důstojného nástupce, který má též velice kvalitní řemeslnou stránku, kreativní akční sekvence, výtečné obsazení a opět se tu k Jamesi Bondovi přistupuje trošku jiným způsobem, přičemž tu klíčovou roli hrají i (tehdy) moderní technologie a Bondova konfrontace s nimi. Bravurní bondovka, která má jen smůlu ve srovnávání s ostatními filmy z Brosnanovy éry. () (méně) (více)

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Brosnan je tradične kritizovaný za nedostatočného Bonda, ale mne sa tie príbehy s ním páčili, vrátane tohto, kde tie Bond girls nestále podľa mňa za veľa. Karate Malajčanka a Teri "vyžla" Hatcher, no nič, bolo už aj lepšie. Film ale nemá hluché miesta, je to akčne nadupaný, záporák ako má byť. Bond má hlavne zabaviť a to sa mu podarilo aj v tejto verzii. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vida, když jsem Zítřek komentoval poprvé, nebyl jsem zrovna příliš "sečtělý" bondovský fanda, čili jsem ho docela slušně utřel. Dnes však není včera, čili opravuji. Roger Spottiswoode natočil opravdu perfektního Bonda s aktuálním přesahem k manipulativní moci médií, ale jinak s typicky bezstarostným (v Brosnanově podání až klukovským) šarmem a stylem, který se v mnohém (hudební doprovod, starý dobrý Aston Martin, citace starších bondovek) dovolává 007 klasik. Jonathan Pryce je jako záporák opravdu výtečný, má v sobě ten typický mix prohnanosti, nebezpečnosti a slizké zbabělosti. Götz Otto alias Mr. Stamper není sice nic extra, ale pár světlejších chvilek má. Zcela ho však svým štěkem zastínil výtečný Vincent Schiavelli vulgo Dr. Kaufmann. Jinak je to Bond se vším všudy – vynálezů víc než kdy jindy, akční scény velkolepé přesně dle modelu Brosnan pro konec 20. století, ženy krásné, martini s vodkou protřepané, nemíchané. Jen dvě věci mi kazí radost – velmi nevtipný konec (kde jsou geniální štěky Rogera Moorea?) a titulní píseň Sheryl Crow, která se absolutně nemůže měřit se závěrečnou Surrender. Edit 2012: I v kontextu rapidně stárnoucího GoldenEye tahle bondovka pořád působí velmi svěže. Má mnohem vyváženější tempo, které sice některými postupy (rychlé jízdy kamer, obracení perspektivy) připomene módu 90. let, ale v zásadě se svým přehledným a od detailů oproštěným stylem odvolává ke klasickým filmům z počátku série. Konec je ale přeci jen slabší, statičtější a prkennější. Mimochodem, dobře, že Brosnan vzdal pokusy Bonda polidštit emocemi (romantická selanka s Teri Hatcher se skutečně do této kategorie nedá počítat) a vede ho před tím zpochybňovanou cestou "boy with toy". Přesně tady se mu celkem daří být přesvědčivý. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Výborný ústřední motiv o mediálním magnátovi, který vyrábí kauzy na zakázku, aby bylo o čem psát a vysílat - v mnohém je to aktuální dodnes! „Software obsahuje řadu děr, aby bylo nutné pořád aktualizovat, jak jste si přál.“ Opět výborná úvodní písnička (plus remix variace na konci), opět spousta hlášek, vtipů, dobrých a dobře natočených akčních scén včetně asijského bojového umění („vždyť je to směšné!“), z těch, co se nezapomenou jsou sjezd po plakátu z mrakodrapu, Kaufman, auto v garážích nebo honička na motorce ulicemi čínského města. A vynikající záporák, kterému člověk jeho šílenost věří a jež navíc dává určité opodstatnění jeho snahám. Jen ten konec moc originální není, podobných bitek na lodi / ponorce na moři v Bondovi už pár bylo. ()

Galerie (170)

Zajímavosti (60)

  • V úvodní scéně vidíme (těsně před začátkem titulků), jak odlétajícímu letounu L-39 Albatros, pilotovanému Bondem (Pierce Brosnan), vytryskne proti kameře z trysky plamen forsáže. Jenže tento podzvukový letoun přídavné spalování nemá. (Stejšn)
  • V této bondovce měl poprvé agent 007 (Pierce Brosnan) mobilní telefon. Byl to fiktivní Ericsson JB988. Jeho dotykový displej vycházel z modelu R380. (Pumiiix)
  • Mezi product placement (tedy reklamu, umístěnou do filmu) patří BMW, L'Oréal Cosmetics, Heineken Beer, Dunhill, Ericsson Phones, Omega Watches, Smirnoff a Avis Rental Car Hire. Šlo o první film, jehož celý rozpočet - zhruba 110 milionů amerických dolarů - pokryly právě příjmy z propagace zmíněných firem. (becki_tu)

Související novinky

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama