Maigret - Season 2 (2017) (série)
Režie:
Sarah HardingScénář:
Stewart HarcourtKamera:
Dirk NelHudba:
Samuel SimHrají:
Rowan Atkinson, Ben Caplan, Tom Wlaschiha, Mia Jexen, Aidan McArdle, Shaun Dingwall, Leo Staar, Kevin McNally, Stephen Wight, Mark Heap, Paul Chahidi, Joplin Sibtain, Lucy Cohu, Dorothy Atkinson (více)Obsahy(1)
Komisař Maigret několik hodin vyslýchal záhadného Dána jménem Carl Andersen, ale ani navzdory hromadě usvědčujících důkazů se mu z něj nepodařilo vypáčit přiznání. Co dělá mrtvola obchodníka s diamanty v kufru Andersenova auta zaparkovaného u jeho usedlosti na samotě? Buď je nevinný, nebo opravdu dobrý lhář! Co tom může vědět jeho krásná a křehká sestra? A proč se všichni z okolí chovají tak strašně tajuplně? Maigret se rozhodne najít pachatele, ať to stojí, co to stojí… a ve vzrušujícím, napínavém detektivním příběhu se sám ocitá v pokušení. (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Teda myslel jsem si, že Rowan roli věhlasného detektiva nedá, ale opak je pravdou,byl dobrej, uznávám. I když měl docela ulehčenou roli, protože komisař Maigret kdyby čuměl na nahýho Miloše Zemana a nebo majetek Bill Gatese pořád by měl výraz ala "objevuju Ameriku". Jinak dílo bych nazval ryze anglický, tak moc nějaký až to bylo zajímavý. ()
Teda tejto časti dám plný počet. Treba povedať, že o dejové zvraty nebola núdza, rovnako tak o mŕtvoly a trochu to už začalo pripomínať nejakú detektívku od Agathy Christie, kde som už len čakal, kedy sa objaví scéna v knižnici, kde Maigret ukáže na viníka a povie J´accuse. Ale nič také, postupne rozplieta celkom zamotanú záhadu a vinníkov je teda požehnane. Zaujímavý koniec, škoda, že nebolo viac častí. Asi najlepšia časť z tejto inkarnácie Maigreta. ()
Oproti Případu mrtvého muže zpátečka ke klasické whodunitce, takže to není tak drsné a emotivní. Tenhle díl je spíš melancholický, Maigret je tu tichý a zadumaný a ostatně má proč – záhada je totiž ze seriálu prozatím nejkomplexnější a klobouk dolů, jestli jste ji rozluštili před policisty. Zeitgeist stále perfektní. Těším se na Vánoce. ()
Kde som bol to neviem, ale som rád že sme sa našli s Maigretom. Doba bola zlá, nevľúdna, plná obmedzení, zásahov bez štipky proporcionality. Úzkostné stavy na posteli, ktorá nezažila vášeň, sa zrazu zadívali do Mr. Beana ? isto ? Isto je to on ? Nevychádza z neho nejaká tá človečina ? Atkinson a tvorcovia dali týmto štyrom detektívnym príbehom neuveriteľný pokoj, dobráctvo, poctivé pozorovanie, rozprávanie a mužský prístup k práci. Nič tu nelieta, nestrieľa, nehýbe sa, neskáče vo väčšej miere než treba. Nepoznám žiadne minulé predlohy, knihy a je mi jedno na základe čoho čo vzniklo. Tak vehementne ľudsky a civilne prebieha dej na plátne, že vy síce odhaľujete páchateľa s ním, ale cítite pokoj, nadšenie. Kulisy sú prvotriedne a ustarostení chlapi priam vynikajúci. NIe je to Millerova križovatka, ale aj tu sa budú diať čudné prečudesné veci, kde aj keď všetko do seba zapadá, smer vetra a dym z kúzelnej fajky ide inam. A spolu aj my, v tak poprepájanom svete, že na to musel prísť len Maigret. A scenárista. Plný ťah na bránu spolu s opojnými pocitmi starožitne nechvejúcou sa kamerou a výsostne istou réžiou. (videné december 2020, CT1 Archív) ()
Tenhle díl mne tolik nechytil, protože mi přišel až moc přeslazený. Možná je to dané i tím, že to režírovala ženská, a tak sledujeme spíše ženské problémy ženských postav včetně dvou manželek kriminalistů, je tomu věnována neměrná stopáž a zcela to rozmělňuje samotný případ, který mi pak přijde podaný zkratkovitě - třeba o té loupeži a osudu Goldbergů bych se rád dozvěděl víc, než o Carlovi a jeho "sestře". I takové to - hleďme, Maigreta kdejaká neuloví, je to vzorný manžel, byť policista - se mi nepozdávalo. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Ve filmu je několikrát záběr na telefonní budku, kde je automat s kroucenou telefonní šňurou. To však v době, kdy se film odehrává (konec padesátých let), nebylo možné - kroucená telefonní šňura byla zavedena až začátkem let šedesátých. (tommicek)
- Střelná zbraň, která je nalezena u Carla Andersena (Tom Wlaschiha), je malá kapesní zbraň značky Derringer. (ArthasKarfa)
- Fotoaparát, kerým je na policejní stanici fotografován Carl Anderson (Tom Wlaschiha), je Flexaret, model IV, vyráběný v letech 1955-1959 podnikem Meopta Přerov. Tyto fotoaparáty byly vybaveny hledáčkovým objektivem Anastigmat 80mm f/3 a snímacím objektivem Belar 80mm f/3,5. Tento model Flexaret jako první umožňoval fotografovat nejen na střední formát 6x6 (60x60mm), ale i na kinofilm 35mm. (Vikta)
Reklama