Reklama

Reklama

Kaskadér Colt Seavers (Ryan Gosling) býval hvězdou svého oboru, dokud se při jedné obzvlášť náročné akční scéně cosi nepokazilo. Následkem nekontrolovaného pádu z velké výšky skončil Colt s pošramoceným tělem i egem. Rozhodl se dát filmovému průmyslu definitivní sbohem, a dokonce kvůli tomu dal kopačky krásné a nadějné režisérce Jody (Emily Blunt). Po roce poflakování mu ale otrne, a tak celkem vděčně přijme nabídku ambiciózní producentky na roli dubléra akční hvězdy Toma Rydera (Aaron Taylor-Johnson) v připravovaném ambiciózním sci-fi filmu. Když se ale dozvěděl, že ten film točí jeho bývalá láska Jody, určitě si řekl: „Kdybych to býval věděl, tak bych sem býval nechodil.“ A to není jediný malér. Celé natáčení míří do kytek, protože klíčový herec Tom Ryder se vypařil neznámo kam. A Colta pověří jeho nalezením, protože umí rány rozdávat i přijímat a nikomu nebude chybět, když i on náhodou zmizí. To vše rázem postaví Coltovy životní priority na hlavu. Uvědomí si, že mu svět filmu strašně chyběl, že režisérka Jody je jeho životní láska a že když nenajde hvězdu jejího filmu živou a práceschopnou, možná jí to zničí kariéru. Na jednoho obyčejného kaskadéra je to hodně slušná nálož. Protože jak sám říká: „Nejsem hrdina, jsem jen dublér.“ (Cinemart)

(více)

Videa (17)

Trailer 8

Recenze (364)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ryan Gosling je akční hrdina, kterého moderní maskulinita potřebuje, a tento film je skvostným vyústěním jeho dosavadních rolí a image. Namísto nabubřelých macho borců tu máme chlápka, který dokáže ustát divoké fyzické výzvy, ale současně se umí poprat se svou emocionalitou (i když třeba jen posloucháním plačtivých songů v autě), dokáže být vůči druhým vnímavý, podporující a kolegiální, zatímco sebe bere s nadhledem. A navíc je současně hot i ňufí. Krom toho přináší "Kaskadér" bombastickou poctu kaskadérské práci, která představuje velkolepou kulminaci dosavadní tvorby kaskadérské a choreografické skupiny 87eleven, respektive její produkční divize 87North. Vedle svého trademarkového stylu kontaktní bitkové choreografie se tvůrci naštěstí zaměřili především na logisticky náročnější aspekty kaskadérství v čele s automobily, explozemi a kolizemi či pády všemožného typu, které skvěle prodávají nejen pro kameru, ale také ve vyprávění. To vše v prvé řadě s cílem lobovat za napravení nesmyslného přehlížení kaskadérů Americkou filmovou akademií. (Byť se spíš nabízí si přiznat, že Oscaři nepřehlížejí kaskadéry proto, že by chtěli nějak odvádět pozornost od zákulisí filmové magie, ale čistě proto, že tomuto odvětví většina členů akademie nerozumí a výsledky hlasování by tomu odpovídaly - stejně jako je tomu v případě animační kategorie.) A při tom všem navíc "Kaskadér" funguje jako svěže nadsazená romantická komedie, která více sleduje ženský pohled, než obvyklý mužský. Je sice pravda, že trochu filmu podkopává nohy kostrbatý scénář a příliš okatá účelovost jednotlivých peripetií, které slouží jako záminka k inscenování konkrétní choreografie, ale na druhou stranu to kompenzuje fakt, že tvůrci tady vědí, jak vše natočit s maximální efektivitou a zábavností. Což třeba o duchovním předchůdci "Hooper" (1976) od prvního režírujícího kaskadéra Hala Needhama bohužel vůbec neplatí. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Lejčo moc chtěl vystřihnout poctu své původní profesi otloukacího panáka. Satanžel těch pár krásně natočených a pečlivě vypiplaných kaskadérských scén mu ta Žena a život, Růžokunda Pilcherová, nebo která pologramotná otylá chovatelka koček za zenitem k tomu vlastně spatlala „scénář“, zaobalila do peklotyčně nudného žluklého poševního šlemu s mentálně postiženým dějem, plného lobotomizovaných dialogů, kreativní bezradnosti a ukrutných trapáren, z čehož místy až mrazilo. Po děsivé matelácké pičočalamádě se Gájen Goslink patrně rozhodl promr(d/h)at svůj dřívější talent v rolích pózujících prkenně metrozbuznělých Kenů a análních dild s očima, tudíž i tato jeho kreace jakože přenádherného kaskadérského tvrďáka a mámtovpičisty byla ultrakrutopřísně drsná! Asi jako růžové sametové boa rovnou z pekla. Děsivá Emilka, můj dřívější idol, satanžel stárne do hnusu a jejímu chřadnoucímu seksapelování dvakrát neprospívá ani to, že přijímá druhořadé statické role nesympatických labilních pičí v dělnických spektáklech psaných masitou rukou, ulepenou od kočičích chlupů, bobřích kudrlin a zkaženého rybího tuku. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

The Fall Guy je čistá filmová zábava. Koncept vychází ze stejnojmenného osmdesátkového seriálu, proto i dnešní film pomrkává nostalgicky po té tehdejší estetice. Film ve filmu, který tu štáb točí, jakoby z oka vypadl dobové sci-fi Metalstorm: The Destruction of Jared-Syn. Každopádně dnešní zážitek bohatě vytěžil z celé té směsi laskavého pohledu do zákulisí, současně vyhajpovaného charismatu Ryana Goslinga (schválně, kdo má dneska větší sexy kredit, Ryan nebo Jason Momoa?) a insajderského pohledu na formální vtípky, kdy i střih, montáž a celá mizanscéna reaguje na popkulturní odkazy v dialozích. Pro cinefily je to plnohodnotný zážitek, ale ani ti diváci, kteří si půlky referencí nevšimnou, si to v klidu můžou užít. #čsfdprojekce ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Láskyplná pocta nedoceněnému řemeslu, která možná není tak vtipná, jak by si (asi) přála (v tomhle mám s Leitchem dlouhodobě trochu problém), ale potřebného nadhledu a kreativních akčních scén má na rozdávání. Gosling je sekáč a po Kenovi si tady připisuje další parádní roli, která se bude v jeho filmografii náramně vyjímat. Srdcem filmu je pak romantická linie s rovněž báječnou Emily Blunt. Ti dva spolu mají výbornou chemii, podobnou jako měli třeba Michael Douglas s Kathleen Turner v Honbě za diamantem (a jejím pokračování) nebo některé páry klasického Hollywoodu (např. Cary Grant a Katharine Hepburn). Pravděpodobně nejlepší "film na rande" za poslední měsíce. 75 % ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Love letter filmům a hlavně samozřejmě kaskadérům, kterej je zároveň vynikající love story a taky velice milou akční krimi nenápadně (a nevědomky) kráčející ve šlépějích mnou milovaných Správných chlapů. Dojímal jsem se celou dobu, ale při najetí závěrečných titulků už přišly na řadu i slzy štěstí, že ty blockbustery pořád ještě můžou mít takovýhle obří srdíčko. A přísahám, že fakt, že viděno na největším plátně ve Velké Británii, u toho hrál jen pramalou roli. Tohle je prostě čirá nádhera a běžte na to do kina, protože koukat na filmy doma je nuda a hlavně cesta ke smrti tohohle úžasnýho odvětví. 9/10 ()

Galerie (37)

Zajímavosti (22)

  • Těsně před vrcholným skokem 250 stop je v autě na tachometru vidět „88“ mph, což je rychlost, při které DeLorean aktivuje své zařízení pro cestování časem ve filmu Návrat do budoucnosti (1985). (catnipped)
  • Ryan Gosling má strach z výšok, no napriek tomu súhlasil s tým, že v úvode filmu natočí pád z výšky 45 m. (Arsenal83)

Související novinky

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

29.05.2024

Pohled na celosvětové tržby kinařů je tento rok týden od týdne smutnější. O potenciální blížící se krizi kin i velkých filmových studií se mluví už poměrně dlouho a důvody jsou nasnadě. Vzestup… (více)

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

06.05.2024

Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Další Jurský svět natočí David Leitch

Další Jurský svět natočí David Leitch

06.02.2024

Deset let uplyne letos od té chvíle, co původem kaskadéři Chad Stahelski a David Leitch udělali obří díru do akčního světa snímkem John Wick. Ukázali, že s jednoduchým scénářem, nikterak obřím… (více)

Reklama

Reklama