Reklama

Reklama

Osamělý mstitel Paul Kersey (Charles Bronson), vybavený jen svojí zbraní Magnum, se vydává do ulic New Yorku, aby vykonal spravedlnost na lidech, na které policie nestačí. (Bontonfilm)

Videa (1)

Trailer

Recenze (221)

lamps 

všechny recenze uživatele

Průměrný americký občan se krvavě mstí v průměrném příběhu s průměrnou režií i scénářem, jehož různé variace se s velmi rozdílnou kvalitou točí až dodnes. Jediné, co je na filmu nadprůměrné, je snaha o psychologii hlavní postavy a výkon Charlese Bronsona, který ještě na vrcholu své kariéry uměl být zároveň drsný i charakterní. Na jedno zhlédnutí to špatné není a Bronsonovi při jeho vražedném počínání fandíte, ovšem filmy s podobným námětem mi jdou od přírody proti srsti a zálibu v nich opravdu nikdy nenaleznu. 65% ()

Madsbender odpad!

všechny recenze uživatele

La Divina commedia: Inferno. Pohrávam sa s myšlienkou pripodobniť Winnerovu klasiku Božskej komédii Dante Alighieriho, pretože to jednak vyhovuje mojim účelom a jednak je to prirovnanie veľmi zábavné (čo nemôžem povedať o filme). Charles Bronson ako Dante alias Paul Kersey (veterán z vojny v Kórei) a Hope Lange ako jeho sladká Beatrice alias Joanna, ktorej smrť (následkami kopnutia do hlavy) ho privádza na cestu krvavej odplaty a diváka prevádza deviatimi kruhmi pekla. Po tragických úvodných titulkoch vo forme dramaturgicky nezvládnutej idylickej obrazovej koláže so záverečným gýčovým odchodom do západu slnka sa začína prehliadka košatého stromu neschopnej réžie a autorských rozhodnutí, ktoré ma neprestávajú udivovať. Tézovitá myšlienková koncepcia námetu je, naproti tomu, že sa nás Winner snaží presviedčať moralizujúcimi dialógmi s extrémnym nadbytkom nepríťažlivej demencie o opaku, využitá len na budovanie lineárnej cesty k diletantsky odbitej akcii, v ktorej Bronson strieľa po všetkom, čo sa pohne a javí jasné známky zločinnosti (tj. drží v rukách nôž, úlisne sa usmieva alebo je černoch). Najprv však musíme pretrpieť spoločne s hrdinom, nasadzujúcim kamenný výraz (ktorý statočne drží po celú stopáž - je jasné, u koho sa Steven Seagal učil) informáciu o manželkinej smrti, cestu na vidiek, kde sa z pacifistického architekta pod vplyvom rekonštrukcie westernovej prestrelky vykľuje vražedný ostrostrelec (čo sprevádza ďalší dementný dialóg, ktorý si navyše odporuje s tým, čo sa hovorí v predchádzajúcich scénach), aby sa napokon po uzavretí dohody s klientom a dokončení prác na stavbe vrátil do New Yorku. Naďalej ide po presne nalinkovanej ceste, lemovanej telami bezhlavo zabíjaných mladíkov, aby sa nudne a obzvlášť nezaujímavo dostal až do finále, ktoré len tak mimochodom presviedča diváka o tom, že môže beztrestne vraždiť a nič sa mu nestane. Zaujímavá antitéza Hitchockovho The Rope a z hľadiska žánrového vývinu i príbehoch budujúcich legendy o tajomných mestských hrdinoch z našich radov istotne objekt hodný preskúmania, z môjho pohľadu dno mainstreamovej produkcie 70. rokov, ktoré len tak niečo nepredčí. A nepomáhajú ani trápne pokusy o humor, obdivuhodne príšerne zakomponová (sama o sebe však vynikajúca) hudba Herbie Hancocka a zvyšok obsadenia, ktorý pôsobí ako náhodný komparz nahnaný na pľac priamo z ulice (trojica výtržníkov vedená mladým Jeffom Goldblumom i bez make-upu desivejším než v Cronenbergovej Muche, ktorých vrcholným aktom anarchie je sprejovanie hákových krížov a občasné znásilňovanie, jasne kraľuje). Nemám síl hľadať pozitíva (ktoré by som zrejme i tak nenašiel). Možno som len už z takýchto filmov vyrástol. 0% ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Brutální scéna s přepadením v bytě na začátku mě hodně navnadila. Pak film trochu ztrácí tempo a spíš se tam kecá. Krátká pasáž, kdy se Charles Bronson přesune kamsi do Arizony a rýsuje tam nějaký územní plány, je naprostá nuda a já už jsem se začal bát, co z toho nakonec vyleze. Naštěstí se brzy vrátí zpět do NY a začne bez servítek čistit špinavý ulice od feťáků a zlodějů a surovost a syrovost 70. let se rozjede opět v plný parádě. Bronson si v pro něj hodně typický roli odehrál ten svůj standard, ostatní herci spíš byli do počtu. Za zmínku ještě stojí mladej Jeff Goldblum v menší roli, protože ten tady opravdu vypadal jako regulérní vyfetlej psychopat. 75% ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Klasický snímek ze 70. let, s legendou Charlesem Bronsonem v roli architekta Kerseyho. Poté, co je zavražděna jeho žena, a znásilněna dcera - rozhodne se Paul Kersey vzít zákon do vlastních rukou. Každý večer se vydává do ulic velkoměsta a kosí nebezpečné zločince, zloděje a pasáky, kteří se mu připletou do cesty. Přezdívá se mu Domobranec a lidé se za chvíli nechávají inspirovat jeho jednáním, což velice popudí policii i vládu. Tajemný hrdina je vyzván, aby se vzdal. Povedený snímek, který patří ke klasice žánru a je ozdobou filmografie Charlese Bronsona. ()

classic odpad!

všechny recenze uživatele

Zbytočný a otrasný film - Michaela Winnera, ktorý mi dal zabrať, aby som ho v plnom zdraví dopozeral do konca ! Od tohoto - debilného režiséra už nikdy v živote nechcem nič vidieť !!! Už úvodná scéna evokuje, čoho som sa obával, inšpirácia zo slávneho snímku Stanleyho Kubricka - Mechanický Pomaranč, scéna z prepadnutia manželského páru, len tam mi dáva celý film zmysel, ale v tomto prípade, je to na smiech, Líder - Jeff Goldblum, ani nie je uvedený v začiatočných titulkoch, akoby sa za to hanbil ? Charles Bronson, je taktiež tak príšerný, ako sa len dá, už ani viac byť nemôže, totálne neprirodzený, sám nedokáže utiahnuť film, a tak sa motá stále v začarovanom kruhu, a ani ostatní herci - nestoja ani za fajku dymu ! Totálna katastrofa ! Strih a réžia - odpad ! Krv vyzerá ako farba ! Toľko nezmyslov a klišé, sa len tak nevidí... Tak napríklad, po smrti manželky - vyzerá, ako by sa ani nechumelilo, je mu to jedno ! Alebo - na konci ho pustia, lebo aj tak konal v sebeobrane ! Či skôr vyhľadával vo večernom New Yorku - nebezpečné kriminálne živly, čím si koledoval o prepadnutie od grázlov, mal schovanú zbraň, potom vytasil a baf ! Pomsta za nič - nerobenie zo strany polície, ktorá nevyšetrila tento ohavný čin, keď mu zvláštne zavraždili manželku, znásilnili dcéru, a teraz mu neostáva nič iné, ako konať na vlastnú päsť ! Zobrať spravodlivosť do vlastných rúk. S tým všetkým súhlasím, ale Preboha, prečo to nakrútili takto kokotsky ? Nepamätám si, kedy som videl takto nezáživný film, ktorý ma doslova ubíjal svojou sprostosťou ? Čo už narobím, aj takéto veci sa stávajú... ()

Galerie (73)

Zajímavosti (28)

  • V původní novele byl Paul Kersey účetním, ve filmu je architektem. (-bad-mad-wolf-)
  • Když režisér filmu Michael Winner oslovil s nabídkou hlavní role Bronsona, herec mu řekl: „Rád bych to udělal.“ „Ten film?“, zeptal se Winner. „Ne, střílel zloděje,“ odpověděl Bronson. (AlDelon)

Související novinky

Jak by vypadal Batman od Aronofskyho?

Jak by vypadal Batman od Aronofskyho?

18.04.2020

Poté, co Batmana na pár let pohřbil Joel Schumacher a předtím, než ho znovu vzkřísil Christopher Nolan, koketovalo studio Warner Bros. s myšlenkou, že by netopýřího hrdinu mohlo na velké plátno… (více)

Eli Roth natočí remake Přání smrti

Eli Roth natočí remake Přání smrti

20.06.2016

Dávno předtím, než vzal do ruky bouchačku Liam Neeson, tu byl Charles Bronson. Jeho Přání smrti téměř vynalezlo "taťkovské" filmy o pomstě, takže není divu, že se Hollywood už dlouho snaží o remake.… (více)

Cruise nepovede nových Sedm statečných

Cruise nepovede nových Sedm statečných

05.01.2014

Nejspíš dobře víte, že je současný Hollywood semeništěm nepřeberného množství remakeů a rebootů. Zvláštní zálibu v nich má studio MGM, které spoluprodukuje Hobity nebo Bondovky a i jinde se snaží… (více)

Bruce Willis a Přání smrti?

Bruce Willis a Přání smrti?

27.03.2013

Remake akční klasiky Přání smrti z roku 1974 měl původně pod palcem Sylvester Stallone, pak na něm víc jak rok pracoval Joe Carnahan. Ten ale minulý měsíc odstoupil kvůli obvyklým „tvůrčím neshodám".… (více)

Reklama

Reklama