Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvě velké hvězdy současnosti Adrien Brody (Oscar za Pianistu) a Keira Knightley (Piráti z Karibiku, Láska nebeská, Král Artuš) se potkají v thrilleru, pod kterým jsou producentsky podepsaní Georgie Clooney a Steven Soderbergh. Hlavní hrdina Jack Stars (Brody), veterán z války v Perském zálivu, je neprávem obviněn z vraždy. Sled událostí uvrhne Jacka do péče psychiatrů v rodném Vermontu. Pod vlivem experimentálních léků a moderní psychiatrie uvidí, že může cestovat v prostoru a čase. Na jedné ze svých výprav do budoucnosti odhalí svou nadcházející smrt (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (627)

Arx 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem se zdráhal pustit si tenhle film s podivným názvem Svěrací kazajka. Čekal jsem pořádný psycho, kde Adrien Brody bude pořád křičet, že už nechce, aby ho poutali do kazajky. O to víc jsem byl překvapen po shlédnutí s jakým citem, kouzlem a výbornou atmosférou se tenhle film nese. Do toho výborná hudba a excelentní herci v hlavních rolích. Konečně film u kterého jsem zapnul mozek a přemýšlel nad závěrečným rozuzlením. Film se mi líbil a hlavně mě moc bavil. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Ukázkový případ, kterak se dá nevhodně zvoleným závěrem otočit vyznění filmu o desítky stupňů filmu jinam, sice ne v ději samotném, ale v náladě, kterou jsem z filmu měl, většinu snímku se mi všechno líbilo, od herecké skvadry (šílený Craig? Ó ano! Výborný Brody? Stejně skvělý, jako ve Vesnici. A kdo tvrdí, že ve Vesnici hrál špatně, nechť ho stihne plíseň nohou), po příjemnou civilnost a komornost, jenže... Jenže ten konec šel až moc po doslovnosti, takový snímek si zaslouží konec otevřenější i jinému vyznění. Mimochodem, podobným problémem podle mého "trpí" i o pár let novější a tématem tróchen podobný Zdrojový kód. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Kleopatra ve svém komentáři pěje oslavné ódy na Adriena Brodyho, a já, byť mám tohoto herce také velmi rád, se zas opřu o herecký výkon jeho sekundantky Keiry Knightley. Přiznávám, nejedná se o kdovíjaký herecký koncert, neprošla si takovou psychickou degradací mysli, jako právě Adrien, ale prostě z jejího hereckého projevu číší úplná radost a zápal pro věc. A je povznášející vidět ji zase jako dívku, která za sebou netahá kilometrový závoj v dobových filmech či jako nervově ztrápenou ženu, jejíž milý odešel do války. Byťi v těchto filmech měla něco do sebe. Jenže její Jackie milující punk, nosící černě nalakované nehty + by ze všeho nejraději podpalovala vánoční věnce, poněvadž tento svátek ji přivádí stavy deprese, je úplně jiná. A neberu to jenom z pohledu Keiry filmografie. Prostě u mě doma má dvěře dokořán a budu rád, když bude v jedné ruce držet cígo a v druhé skleničku kořalky. Protože právě tyto dvě věcičky ukázali, že zmiňovaná slečna...pardon- dáma, rozhodně nepatří ke svým hollywoodským kámoškám. Ona narozdíl od nich, ví, co znamená věta: hrát až do úplného vyčerpání..... ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Svojím výsledným pôsobením v intenciách kvality mi to silno pripomenulo The Machinist. Slušný rozjazd, dobré herecké výkony, zaujímavá zápletka - v rámci ktorej funguje vnútorná logika príbehu bez výrazných logických dier, ale žiaľ slabý záver, ktorý podlieha konvenciám hollywoodského mainstreamu a to na úkor orginality smerom k "bezproblémovému uhladeniu" a čo je ešte horšie - ide proti samotným princípom predtým vystavaného "vesmíru", v ktorom sa hlavný hrdina pohybuje. 3,5* ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Cestujete ve své paměti rádi do minulosti? A chtěli byste někdy cestovat i do budoucnosti? Mnozí filmaři předpokládají že ano, těžko si jinak vysvětlit jejich téměř obsesivní posedlost komplikovanými sci-fi o cestování časem bez použití složitého perpetuum mobile. Svěrací kazajka kopíruje prvky z mnoha svých předchůdců, ale zároveň chce být natolik odlišná, až si sama škodí. V příběhu o vojákovi z Perského zálivu, který přijde o paměť i o svobodu, aby následně podnikal zprvu nedobrovolné výlety za hranice vlastního vnímání nebo něco v tom smyslu, lze vysledovat inspiraci filmy 12 opic, Donnie Darko, Osudový dotek, Frekvence, Přelet nad kukaččím hnízdem (odkud si pochopitelně nevypůjčil prvky týkající se časových paradoxů). Abych to konkretizoval: Adrien Brody neboli Jack Starks zemře hned na začátku filmu (který možná není začátkem filmu), jenže pak nečekaně obživne, stejně nečekaně je obviněn z vraždy a poslán do psychiatrické léčebny. Zde se jej ujímá doktor mendelovského ražení (Kris Kristofferson) usilující nejspíš o cenu „Nejnesmyslnější experiment na lidech“ – své obzvlášť oblíbené pacienty navleče do svěrací kazajky, nadopuje jakýmsi svinstvem a šoupne do boxu na mrtvoly, z čehož nevyvozuje žádné závěry, pacientů se neptá na jejich pocity během uvěznění a ani je nijak nepozoruje – že by rád mučil lidi jen tak, pro radost? Jacku Starksovi je toto „potěšeníčko“ dopřáno hned několikrát, přičemž hned napodruhé zjistí, že vně boxu dokáže cestovat do budoucnosti. Jenže cestuje jeho tělo, jeho duše, cestuje vůbec něco? Co když je Jack jenom schizofrenik? U filmů typu Svěrací kazajky čekáte všesjednocující, lehce šokující, pointu, takovou jakou měl Donnie Darko, nebo i horší, ale rozhodně nečekáte, že se ničeho nedočkáte. Což je svým způsobem šokující až až. Film ke konci inklinuje spíše k sentimentálnímu rodinnému dramatu a můj prvotní dojem z poslední minuty byl: „vida, happy end“ (scénář napsala žena, ale to zde nehraje roli). Jenže podobné filmy zpravidla happy endem nekončí, v něčem musí být zádrhel, ve skutečnosti jich byla spousta. Není snadné a snad ani možné orientovat se ve všech čtyřech časových rovinách, z nichž možná všechny a možná žádné, zobrazují realitu, nikoliv výplod Starksovi fantazie. Jak jsem si postupně začal klást stále více a více otázek, stále více a více jsem se blížil k závěru, že u takového filmu nemá smysl hledat vůbec žádné odpovědi, neboť se vždy najde někdo, kdo vám je s chutí zpochybní. Ale má vůbec smysl Svěrací kazajku vidět, je dobrým filmem? Ano i ne. Režie krom samotných scén uvnitř Brodyho hlavy, nenabízí zdaleka tak psychedelickou podívanou jako například Rekviem za sen nebo Domino, ač John Maybury začínal na klipech (a skončil na tripech :). Dokončení zde. 70% Zajímavé komentáře: Isherwood, anais, cineman, petero, Gardenboy ()

Galerie (45)

Zajímavosti (6)

  • Záběry s vyšilujícím Adrienem Brodym (Jack Starks) uzavřeném v boxu byly skutečné. Herec požádal režiséra Johna Mayburyho, zda by ho tam nechal zavřeného, i když se zrovna nenatáčí, aby tak mohl procítit zoufalství své postavy. (hot_spot)
  • Anne Lambton mala pôvodne hrať postavu sestry Hardingovej (Mackenzie Phillips). Počas natáčania však dostala pankreatitídu a nebola schopná pokračovať v natáčaní. (misterz)
  • Severoamerické tržby byly 6,3 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 21,7 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama