Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
Robert RodriguezHrají:
Uma Thurman, David Carradine, Michael Madsen, Daryl Hannah, Gordon Liu, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Michael Parks, Bo Svenson, Jeannie Epper, Samuel L. Jackson (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Černá mamba alias Nevěsta už má na svém kontě několik mrtvých a pomalu se blíží ke konečnému zúčtování. Je třeba ještě zabít Billa, bývalého milence, mistra a také otce dítěte, o němž se domnívá, že je mrtvé. Vzpomíná přitom, jak Billa nečekaně po několika měsících spatřila před kostelem v El Pasu, kde probíhala zkouška její svatby. Utekla od Billa, když zjistila, že je těhotná a že už kvůli němu nechce zabíjet a vést život profesionální vražedkyně. Po pouhých třech měsících ji ale Bill našel. Přestože se zprvu tvářil, že ji chce nechat na pokoji, do kostela vzápětí vtrhlo jeho komando a všechny postřílelo. Navzdory Billově střele do hlavy ale Beatrix nezemřela, jen zůstala čtyři roky v kómatu… Nyní se chystá na Billova bratra Budda, který žije na poušti v karavanu. Skryje se pod schody a čeká, až bude moci zaútočit. Budd ji ale předejde a postřelí dávkou soli. Pak jí píchne injekci, po které Nevěsta usne. Odveze ji na hřbitov, vykope hrob a ještě živou ji tam v rakvi uloží. Sebere jí meč, který jí vyrobil Hattori Hanza, a chce ho prodat další člence zabijáckého komanda Elle. Ta slíbí milion dolarů. Přijede za Buddem do jeho karavanu, a když on otevře kufřík s penězi, kousne ho černá mamba, která tam byla schovaná. Následkem prudkého jedu Budd zanedlouho umírá… Nevěsta, uvězněná v rakvi pod vrstvou země, si vzpomene, co ji naučil mistr Pai Mei. Tvrdý výcvik, jehož se jí od starého Číňana dostalo, teď přinesl své ovoce: podaří se jí vymanit z pout a prorazit holou pěstí dřevo rakve. Dostane se ven a jede do Buddova karavanu. Tam už se ale setká jen s Elle. Dojde k dlouhému zápasu, při němž se jí podaří dívku oslepit… Nyní už skutečně zbývá jen Bill. Nevěsta přemýšlí, kde ho má hledat. Navštíví proto starého Estebana, který byl pro Billa v dětství něco jako otec. Byl přítelem jeho matky a znal Billa jako malého chlapce. Protože má slabost pro hezké blondýny, prozradí jí, kde má Billa hledat... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 019)
Je zde všechno, co chybělo přeplácané jedničce: prokreslení postav, psychologicky motivované jednání, hutná atmosféra, komplexnější kontextualizace násilí, které nevyvolává jenom úžas a pobavení, ale i ambivalentnější pocity. Dvouhodinová katarze a moderní westernová klasika. 90% Zajímavé komentáře: Douglas, ScreamJay, Jeanne, mm, GREGOIRE, plagjoklas ()
Vol. 2 je o dost lepší a řekl bych o dost "jiný", než Vol. 1. Dalo by se říct, že kdyby neexistovala jednička, vůbec by mi to nevadilo :) Je tu ale spousta hluchých míst, ve kterých se přímo nabízí úvahy o sestříhání obou částí v jediný celek o snesitelné délce. Přelepit hluchá místa tím nejlepším z Vol.1, pak by se asi dalo hovořit o "nejlepším Tarantinovi", možná i o jednom z nejlepších filmů s touhle tématikou vůbec (prachy jsou dnes bohužel jediným určujícím faktorem, takže "KillBilly" beru jako promarněnou příležitost) ..... Na filmu mě osobně nadchly všechny scény točící se kolem Buddovy maringotky, s vrcholem - soubojem Bride a Elle. ()
Kill Bill: Vol. 2 se zdá být úplně jiným filmem než jeho první část, nejen že na sebe nenavazují, ale také se soustředí každý na jinou rovinu příběhu a ukazují nám charaktery postav tak jak je neznáme, což naštěstí díky nechronologickému seskupení filmu nijak neškodí. Černá Mamba pokračuje ve své pouti za pomstou, ale tentokrát nás nečeká krvavá řež, ale mnohem prokreslenější příbeh s tučnější dějovou linkou, dozvíme se mnohem více z Nevěstiny minulosti a hlavně se seznámíme s postavou, jejiž tvář nám byla v původní části přísně tajena, Billem. Je zvláštní, že čím více toho o jednotlivých postavách víme, tím více nás Quentin Tarantino, jenž tentokrát vsadil spíše na douhé dialogy a svůj oblíbený humor, překvapuje. V ten moment, kdy se zdá, že je dobojováno si nelze povšimnout, že ještě nenadešel čas na konec příběhu, ale režisér jej jinak nenatahuje, naopak nechává film žít svůj vlastní život a úrvky z něj nám předkládá, přičemž nezapomíná vytahovat esa z rukávu a dokazovat nám, že co se koncem zdá být jím rozhodně není. Mamba totiž dokončí svou pomstu až když dořeší své vnitřní problémy a je osvobozena, její život pak začne dávat smysl a my pochopíme, jak blízká si je v současnosti a minulosti a zároveň začne dávat smysl i její dlouhá cesta, jenž se na konci může někomu zdát přehnaná a nedůležitá, jen jako linka, díky které režisér vyprávěl příběh a nakonec ji nechal zaniknout, protože se stejně ukázala jako věc, které Mamba nakonec lituje, protože putovala z důvodu, který nebyl opodstatněný - což ovšem sama neví - i když jeho část nejspíše ano, a někomu jako nejpodstatnější část příběhu, jež na konci buď vyvrcholí nebo padá spolu s ním. Ať příběh pochopil jakkoli, jistě dokázal ocenit režisérovu zručnost a rozhodně nezalitoval času který s Nevěstou ztrávil, protože rozhodně nebyl promrhaný. ()
„Snažil sem se vypátrat ty, který sem podezíral, že tě zabili. Takže najdu tebe, a co nezjistím? Nejen že nejsi mrtvá, ale navíc si bereš nějakýho blba. A jsi těhotná. Zareagoval sem nepřiměřeně.“ Ano, Bill prostě jen zareagoval poněkud nepřiměřeně…Už od úvodní promluvy k divákům jsem podvědomě začal cítit, že druhý díl bude v něčem jiný. A byl. Dvojka je víc vysvětlovací, divák se dozví, co se vlastně stalo mezi Beatrix a Billem, kde Kiddo přišla k určitým schopnostem a vůbec jejich společnou historii. Oproti prvnímu dílu je míň akce a přímočarosti, ale zas přibylo na (povedených) dialozích, překvapeních a „příběhovosti“. Technická stránka je znovu parádní, soundtrack ještě „vymazlenější“ (a to jsem myslel, že už to po jedničce ani nejde). Ale znovu mi několik míst (např. trapné nachytání, hrabání hlínou, těhotenský test či podivné fungování séra) brání k udělení plného počtu, což je škoda, protože některé pasáže (suverénně vede stylový Pai Mei a celé setkání s ním) se opravdu povedly, a třeba David Carradine byl naprosto přesný. ()
Sice jsou oba díly hlavně výrazovými prostředky rozdílné jako den a noc, ale přesto je Kill Bill jedinečným a jednolitým filmovým dílem, které funguje ve všech ohledech. Zkombinovat neowestern se samurajskými meči je natolik výstřední nápad, že mohl dopadnout jenom průšvihem nebo nezapomenutelným zážitkem. Tarantinovi tak ke cti může sloužit to, že se mu povedlo to druhé a jeho počin zraje nečekaně rychlým tempem. ()
Galerie (129)
Photo © 2004 Miramax films
Zajímavosti (95)
- Quentin Tarantino je veľký fanúšik režiséra brutálnych talianskych horor Lucia Fulciho. Scéna pochovania zaživa bola inšpirovaná jeho filmom Páter Thomas (1980). (Michal123)
- Premiéra měla nakonec od prvního Kill Bill (2003) podstatně větší odstup, než bylo původně plánováno. Tarantino k tomu řekl: „Podle toho, jak nám šla postprodukce prvního dílu, jsme odhadli,jak dlouho nám asi zabere dvojka, a podle toho stanovili původní datum premiéry. A pak jsem zažil něco dost podivného. Než jsem dodělal jedničku, na dvojku jsem ani nesáhl. A pak jsme měli premiéru a já musel první díl propagovat, dávat rozhovory a chodit na tiskové konference. Takže jsem o filmu mluvil a mluvil a rozebíral ho ze všech možných i nemožných úhlů. A když jsem to všechno měl za sebou, měl jsem takový ten pocit dokončené práce. Jenže s tímhle pocitem jsem před sebou měl ještě práci na celém dalším filmu! Právě jsem projel celý svět a najednou jsem zase v té samé střižně s těmi samými lidmi. Trvalo mi skoro měsíc, než jsem se dokázal vrátit do normálních pracovních kolejí. Takže bylo jasné, že musíme premiéru odsunout.“ (NIRO)
- Na konci záverečných titulkov je ešte jedna krátka scéna. (MetalMesiah)
Reklama