Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (103)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% — Poslední z trojice filmů s Tůmou a Líbalem. Začátek je poněkud neurovnaný a nepřehledný, chvílemi nevíte, co je skutečnost a co aranžmá, ale to bylo záměrem autorů, aby diváka trochu zmátli. Poté, co dojde ke skutečnému zločinu, se rozjede běžné vyšetřování a film zase zapadne do očekávané škatulky. Právě z důvodu určité falešné „rozšafnosti“ se mi tento příběh líbí asi nejméně z celé trojice. Způsob určení pachatele je však poměrně originální (na svou dobu). Úplný závěr s „partou chuligánů vedenou dvěma dospělými příživníky“ už je úplně zbytečný. Vlastně nechápu, co tyto vsuvky v jednotlivých filmech měly znamenat. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jistěže jste měl výhrady. Jste odborník. A odborník musí mít výhrady aby dokázal, že je odborník. Vyvrcholení trilogie v duchu stupňování nadsázky až na samou hranici únosnosti žánru. Jestliže série začínala jako celkem solidní, vtipná detektivka (105% alibi), pokračovala neobvykle přímým mrkáním na kameru (Kde alibi nestačí), končí jako cosi, co jsem shodou okolností viděl celkem nedávno, Truffautova Americká noc, jakýsi nepřiznaný pseudo-dokument o natáčení filmu, jímž náhodou probíhají esembáci s tvářemi Josefa Beka a Karla Högera. Posun se projevuje opakovaným angažmá stejných herců ve nových vedlejších rolích [Menšík, Nový], ideologicky uvědomělým laškováním na téma cinema verité v detektivním žánru - film je filmem o případu, který vzešel ze záměru natočit pravdivý film, a jakýmsi odpolicajtěním ústřední dvojice vyšetřovatelů. Chápate, jaká je škoda, že se právě tento výslech nenatáčí?! Leccos z toho, co dělá dodnes tuto sérii divácky atraktivní, přetrvává. I nadále jde o amalgám dobově poplatné satiry, zločiny samozřejmě vyvěrají z buržoazních nešvarů, ústících až k vraždění, s překvapivě drzými výpady proti témuž: Pánové, dnes je riskantnější fotografovat oblečené laureáty než svlečené ženské... Buddy jiskření mezi oběma hlavními představiteli je nevyčerpatelné. Jasné nicméně je, proč už další díl nevznikl - vytyčeným směrem to dál jít nemohlo. Jak jste strávil včerejší odpoledne? / Blbě. V kinu. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Lepší tři hvězdičky, jde o nejslabší snímek celé trilogie s kriminalisty Tůmou a Líbalem. Především ho snižuje ta nesmyslná zápletka s natáčením filmu, která je sama o sobě nesmyslná a s dějem víceméně nemá co do činění. I použití nenastříhaného dokumentu televize ze schůzky filmových tvůrců je hodně diskutabilní. Samotný detektivní příběh už je přece jen o mnoho lepší, protože skutečně diváka vtáhne do toho, aby hádal, kdo je skutečným vrahem. No, dneska by už karty s nahatinkami nikoho nevzrušovaly a asi by moc nevydělávaly... ()

Deverant 

všechny recenze uživatele

Nestačil jsem se divit, kolik ironie, zamířené ne ani tak na dobové detektivky, jako na dobu jako takovou Alibi na vodě skrývá. Věty jako "Obléká jen západní zboží a posmívá se našim skvělým výrobkům.", stylizace do amerických detektivek (Tůma s Líbalem popíjejí Johnie Walkera, za oknem poblikává neon), komentáře doby z úst čachráře s valutami. Vrcholně výsměšný je pak závěr a hlášení příslušníka do vysílačky:"Skupina dětských chuligánů zautočila na náš vůz...Je vedena dvěma dospělými příživníky...". ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Kladete otázky tak rafinovaně, že se asi v příštím okamžiku přiznám." Tak se přiznej režisére, že ty jsi chtěl ze dvou soudruhů kriminalistů udělat šašky před skrytou kamerou. Chtěl, já to viděl, ale zatím je hausbót na dně, milenka tuhá a pornokarty v oběhu. To je zase zapeklitej případ a já bych dopředu nevylučoval špionáž. Taky musím soudruha majora Tůmu opětovně poučit o tom, že muž, kterej mluví, obvykle není hluchoněmej. Pan Lebeda je tedy pouze hluchej a báječně odezírá, což je největší pozitivum snímku. A pak mě bavila moudra o tom, že ženy raději žárlí než vaří, avšak tuto hypotézu nemám odvahu potvrdit. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Keď si kriminalisti Tůma s Líbalom na hausbóte idú zrekapitulovať, čo sa asi v deň vraždy skutočne stalo, rozložia si lehátko a zapnú magnetofón. Magnetofón a páska bez problémov fungujú, hoci predtým boli potopené vo vode spolu s hausbótom na dno priehrady. (Gareth_Jones)
  • Závěrečná scéna je natáčena na Loretánském náměstí v Praze; dvojice kriminalistů s chlapci se skryje přímo v Loretě. Následující popis, který poskytuje příslušník „Sedmík“ (Václav Sloup), pochopitelně neodpovídá realitě. Mečislavova ulice se nachází v Nuslích (Praha 4) a v okolí výskytu „bandy dětských chuligánů vedené dvěma dvěma dospělými příživníky, kteří prchají přes park směrem k nádraží“ žádné nádraží není – to nejbližší je pěkný kus cesty v Dejvicích. (Robbi)

Reklama

Reklama