Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (103)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Jedna se serie detektivek "o alibi" s vynikajícím KARLEM HÖGREM a JOSEFEM BEKEM. Tentokrát se mi zdál scénář trochu překombinovaný, ale vzhledem k tomu, že český divák byl lačný po dobrodružných filmech (psal se rok 1966) a měl už "plné kecky" angažovaných filmu s pracovní, vojenskou a politickou tématikou, zdálo se, že tento film byl kasovním trhákem. Nestály se sice na něj dlouhé fronty u pokladen, ale bylo vždy téměř vyprodáno. Nebo že by to bylo kvůli panu Högerovi ? ()

Deverant 

všechny recenze uživatele

Nestačil jsem se divit, kolik ironie, zamířené ne ani tak na dobové detektivky, jako na dobu jako takovou Alibi na vodě skrývá. Věty jako "Obléká jen západní zboží a posmívá se našim skvělým výrobkům.", stylizace do amerických detektivek (Tůma s Líbalem popíjejí Johnie Walkera, za oknem poblikává neon), komentáře doby z úst čachráře s valutami. Vrcholně výsměšný je pak závěr a hlášení příslušníka do vysílačky:"Skupina dětských chuligánů zautočila na náš vůz...Je vedena dvěma dospělými příživníky...". ()

Reklama

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Zpočátku se to tváří jako nudný starší film, kdy se režisér rozhodl natočit práci policie při hledání začínající herečky. Ovšem jakmile se právě ta herečka ztratí a rozjede se pátrání po ní, začne to být zajímavé. Především mě zaujaly záběry ze člunu, který jezdil po Vltavě a nad ní se tyčil hrad Zvíkov. To bylo nejhezčí na celém filmu. Pak i to, jak hausbót vytáhli z Vltavy. A zajímavou roli měl hluchý dědek (Jaroslav Vojta), který uměl odezírat ze rtů každé slovo. Co ale kazí dojem filmu, tak je to samozřejmě jeho stáří a černobílé provedení. [1836. hodnocení, 71. komentář, 67%] ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Tretí diel detektívky s Högerom už zaostáva za kvalitou prvých 2 filmov. Hlavne kvôli slabšiemu scenáru a snahou príliš komplikovať to, čo je už dostatočne komplikované a tiež snahou o prílišnú modernosť či až avangardu. Napriek zmieneným 'nedostatkom' kvalita spracovania ostáva na štandartnej vyššej úrovni, rovnako tak satira a cit pre detaily, kvôli ktorým radím túto högerovskú krimi trilógiu vyššie ako tú s Hrušinským. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Není to tak dobré jako předchozí film, ale pořád je to nadprůměrná detektivka se spoustou podezřelých, spoustou zajímavých nápadů a také humorem. Ten tentokrát není tak zjevný, ale pod povrchem je přítomen až překvapivě často. Ať v obsahu nebo ve formě. A častěji než by se mohlo zdát si v nenápadné ironii utahuje dokonce i ze socíku a doby, ve které se odehrává. Höger s Bekem už jsou dokonale sehraní a jejich vzájermné špičkování je stejně zábavné jako jejich rozplétání složitého propletence vztahů a zdánlivě neprůstřelných alibi. Zatímco Krejča si drží styl až do závěrečné klonfrontace, Olřich Nový, po celý film výborný, se tím posledním přehnaným výstupem poněkud shodil. Nic to však nemění na tom, že z českých filmových krimi "sérií" patří 3x Alibi k těm nejlepším. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe, konkrétne v častiach Staré Mesto a Hradčany, v Národnom technickom múzeu, na priehrade Orlík a pri hrade Zvíkov. (dyfur)
  • Přibližně v 54. minutě, kdy je kapitán Tůma (Karel Höger) v holičství, se v jednotlivých záběrech mění množství pěny na jeho tvářích. (Pepy)
  • Když se vyšetřovatelé pokouší najít zmizelý hausbót, vyrazí na člunu od zámku Orlík směrem na jih, tj. proti proudu Vltavy – lze to poznat např. podle Žďákovského mostu, který podplouvají a za chvíli je vidět v pozadí. Navíc každá další zátoka, do které nahlédnou, je dál k jihu než předchozí. Podle hradu Zvíkov vplují až do Vltavy, kde potkají protijedoucí policejní člun, přičemž stále jedou proti proudu Vltavy, ale v dalším záběru náhle připlouvají k hrázi, která se nachází od zámku Orlík na sever, tj. opačným směrem. (Jarek572)

Reklama

Reklama