Reklama

Reklama

VOD (1)

Paul Newman v hlavní roli slušného policajta, jenž hlídkuje ve čtvrti zdecimované drogami, násilím a gangy. Tahle část města je na mapách známá jako Bronx, ovšem její obyvatelé jí říkají Pevnost Apačů. Newman se snaží udržet podstatu své lidskosti a nakládat i s těmi největšími chudáky důstojně. Snaží se také přesvědčit své nadřízené, že slepá brutalita rozhodně není odpovědí, avšak marně. Když je svědkem, jak jeho kolega Danny Aiello chladnokrevně zavraždí podezřelého, je Newmanovi doporučeno, aby na celou záležitost zapomněl. On však odmítne a stane se tak pro své kolegy "persona non grata". Ed Asner si po boku Newmana zahrál kapitána, který už dávno vzdal jakékoli zacházení v rukavičkách a svou práci považuje za nutné zlo. A nechybí ani láska, Newmanovou vyvolenou je tentokrát Rachel Ticotin. (HBO GO)

(více)

Recenze (150)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tímto filmem jsem si uvědomil, jakou Paul Newman musel být v té době postavou v Hollywoodu. Dobrému hodnocení také přispívá fakt, že film jsem viděl v tehdá ještě vělice kvalitním dabingu a nemohl jsem si na samotné herce postěžovat. Nejvíce se mi ale líbí to, že film vlastně žádný zásadní příběh nemá. Obsahuje jen pár velkých herců, kteří hrají velké herecké role a hrají je s grácií sobě vlastní. To mě vlastně k radosti naprosto stačí. A fakt, že je film vlastně takovým výtahem do života policejní stanice v Bronxu mě už tolik nezajímá. Užívám si dvě hodiny tak, jako kdyby to byly moje poslední dvě hodiny a přemýšlím, jestli se někdy ještě takovéhle krimi gangsterky natočí, ale po chvíli přemýšlení pochybuju, protože v dnešní době lidi dávají především na akci a dialogy jdou stranou. Kde jsou tak ty časy, kdy se divák díval na film a řikal si, ty bláho tahle scéna je drsná, Paul Newman mluví tak drsně, že z toho mám zimnici. Přiznám se, že se mi to za poslední tak dva roky stalo jednou jedinkrát. A to když si Leonardo diCaprio užíval svojí poslední scénu v Prokletém ostrově. Nikde jinde jsem se s tím nesetkal. Tady to máte vše jako na stříbrném podnose. Dialogy geniální, kombinují humor s vážností a i ve chvílích kde byste to nečekali dokážou překvapit. Tak to má být. Jenže komu to člověk v dnešní době má ještě cpát. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rázovitost Bohem zapomenutého sedmdesátkového (jakkoli to vzniklo až počátkem osmdesátek) Bronxu, jehož značně svébytné genius loci je tu tím hlavním protagonistou, servírovaná skrze nepřikrášlenou každodenní rutinu pochůzkářů tělem i duší, kteří chtějí jen dělat svou práci; bez pruzení ze strany vedení i od chátry na ulicích. I po několika dekádách jde o film, ze kterého vycházejí veškeré filmy a seriály, které pracují s drsnou a špinavou poetikou práce i osobního života řadových policistů. A i proto (ovšem zdaleka nejen proto) jde o žánrovou klasiku, která si svůj status plně zaslouží a která svými kvalitami bezezbytku dostojí dobrému jménu, které si vybudovala. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Bezútěšností a kritikou společnosti se Pevnost Apačů v Bronxu od Drsného Harryho liší jen v drobnostech, přestože je dělí celých deset let. Policajti sloužící na 41. okrsku ovšem nejsou žádní elitní detektivové. Jsou to běžní pochůzkáři, zvolna podléhající deziluzi. Jedním z nich je Murphy, stárnoucí polda se zkrachovalou kariérou a s dávno zapomenutým smyslem pro čest. Režisér měl vystříhal dvacet minut zbytečného děje a zapracoval na gradaci. S trochou péče by natočil špičkový temný thriller. Takhle jde o velmi kvalitní žánrovku se syrovou atmosférou a výborným Paulem Newmanem. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Vrazi, lupiči, děvky, pasáci, drogoví dealeři, narkomani a podobní otrapové. Přesně mezi touto sebrankou si musí denně vydělávat na chleba policista Murphy (Newman) a jeho kolegové, kteří se zde protloukají životem. Pevnost Apačů nemá nějaký souvislejší děj či silný příběh, je spíš poslepována ze spousty scén, které jsou ovšem velmi zajímavé a dokonale poodhalují divákům odvrácenou stranu New Yorku a život v ulicích, do kterých se člověk bojí vkročit i za bílého dne. Všem vévodí asi závěrečná sekvence v nemocnici, policejní teror nevinného muže na střeše domu či Pam Grier a její vražedné metody. Film je dobře natočen, ani chvilku nenudí a Newman zde předvádí svůj typický nadstandard. Už jsem si myslel, že mám všechny jeho klasické snímky zhlédnuté, ale stále ještě ne. Pevnost Apačů v Bronxu totiž mezi klasiku patří a až do dnešního dne mi z neznámých důvodů unikala. Kvalita. ()

bolan 

všechny recenze uživatele

Jeden z řady vynikajících filmů, svojí atmosférou patřící do zlatého fondu amerických krimošek 70-tých let, které dýchají svojí autentickou atmosférou špinavých předměstí. Takové filmy už se nikdy točit nebudou. Je v nich totiž zachycen obraz doby, který i přes moderní technologie nikdo už tak věrohodně zachytit nemůže. Ke všem těmto dílům cítím obrovskou nostalgii a proto je mám tak rád. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Ve scéně, kdy John Murphy (Paul Newman) slaňuje ze střechy domu, můžeme v odrazu okna vidět postavu s kamerou na rameni. (Lumberjack)

Reklama

Reklama