Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 066)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Podobné pocity mě přepadly po shlédnutí filmu Svéráz národního lovu - tehdy jsem měl akutní chuť na vodku, teď mám nutkavou potřebu loknout si vína (možná i proto, že v něm je pravda). Bohužel víno nám včera došlo (stejně to bylo portské, takže nic francouzského). No a co dodat k filmu? Nenápadný rozjezd ve workoholickém tempu, kdy čas jsou peníze, peníze a pak zase peníze, kdy jedním slovem lze (skoro) vše získat či (skoro) vše ztratit. Stejně nenápadný odjezd z londýnského šílenství na francouzský prosluněný venkov. A pak... z filmu začala vyzařovat taková pozitivní a příjemná atmosféra, která postupně sílila, až mě vtáhla natolik, že jsem byl na chvíli připraven vyběhnout ven, chytit stopa a hurá na francouzské vinice! Uff - je mi jasné, že realita nebude tak poetická, ale koneckonců, tohle je film a ten si může dovolit poetiku lít divákům do hlav po hektolitrech (když už teda není na nalití to víno). Ridley Scott mě překvapil (pokolikáté už?), protože romantiku, takhle dobrou, takhle osobitou, takhle lahodnou a takhle vizuálně precizní jsem od něj fakt nečekal. I herci byli výborní, Crowe, Highmore, Finney, Panjabi, Bourdon... A i když jsem Marion Cotillard viděl už dříve, v paměti mi natvrdo uvázla až tady (fakt byla vždycky tak hezká?). Regulérních 85% po prvním shlédnutí a k páté "michelinské" hvězdě je jen kousek... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Slovo "dobrý" bych v názvu změnil na slovo "vynikající" a toto slovo bych pak přiřadil ke všemu co souvisí s tímto filmem. Docela i chápu premiéru v prosinci, přijdete ze zimy do kina a z kina odejte s hřejivým vnitřním pocitem, který překoná Vaše vnější i vnitřní mrazy na delší dobu. Postava Maxe je naprosto skvěle napsaná a Russell jí přenesl moc dobře na plátno a tak se zase po dlouhé době stalo to, že hlavní hrdina mě byl neskutečně blízký. Jinak před slovo "hrají" může POMO klidně přidat slovo "dobře" a před slovo "režie" slovo dobrá . Bude stylový a ještě to bude pravda. O krásných záběrech na Provence se raději nebudu moc zmiňovat a kameranovi koupím za jeho práci nějaký dobrý ročník . Marion Cotillard je stejně tak krásná žena, jako dobrá herečka , no a ten její zadeček to je taky dobrej ročník . Jo a víte jaký soundtrack k tomuto filmu?? No jasně, že dobrý . Takže pomalu, abych dopsal komentář dopil sklenku červeného vína zajedl to sýrem a připravil si foťák, mapu a auto vydal se na výlet do Provence ! ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Filmy o přehodnocení současného života, o nalezení správného místa k vlastnímu bytí a o pravých přátelích u mě mají dveře vždy otevřené a když Ridley Scott natočí svůj osobní emoční vrchol a Russel Crowe hraje ve svém bloumání po Provence na city jak nikdy, je rozhodnuto. Lidský a v nejlepším slova smyslu hřejivý úspěch. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V režijní filmografii pana Ridleyho Scotta, se jedná o naprosto ojedinělý snímek. Dobrý ročník se rozjíždí ihned od začátku a stejně rychle jako mi byl na úvod Max (Crowe) nesympatický, stejně rychle si mě začal získávat. Čím víc času jeho postava tráví na francouzském venkově, tím víc mě film dostával. Kromě pěkné hudby, krásných hereček a výkonu Russela Crowea, se mi moc líbilo to, jak Scott výborně střídal scény z uspěchaného a chladného velkoměsta s prostředím prosluněných francouzských vinic. I moje volba by byla jasná a jasné je i hodnocení. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Everything matures... eventually. Ridley Scott střídá malé filmy s těmi velkými a já nevidím důvod, proč bych měl dávat "pouze" čtyřhvězdičkové hodnocení, přestože Dorý ročník není nic světoborného a jedná se jenom o další z řady pohodových a oddechových filmů jak pro tvůrce, tak i pro diváka. Dobrý ročník šlechtí to, že se nejedná o film snažící se o něco víc, jako tomu bylo u Scottových Švindlířů, a taky fakt, že tady nejde vůbec o naplnění žánrové šablony nápravy arogantního sobce (protože ho za a) hraje charizmatický Russell Crowe s pověstí bijce a za b) k žádné nápravě ve skutečnosti nedojde v závěru filmu) a Scott si s jednotlivými scéhamty a klišé pohrává. Londýnské epizody jsou v chladných barvách, ty z Provence v teplých a dají upomenout jak na hollywoodskou klasiku A Bůh stvořil ženu, tak i na rozverné eskapády jako z Mého strýčka či Pana Hulota na prázdninách od Jacquese Tatiho (tyto tři jmenované filmy jsou dokonce na hrdinově rande s místní servírkou promítány na pozadí). Scott se navíc může opřít o vyloženě příjemnou hudbu a kvalitní herecké obsazení i pro ty nejmenší role (dalším plusem je, že zde nejsou žádné figurky a povinné žánrové propriety komplikující hrdinovi cestu ke zdárnému konci jsou odsouvány na druhou kolej, viz údajná sestřenice), umně balancuje na vlnách sentimentu a patosu a málokdy je skutečně kýčovitý. Ridley dozrál do dobrého ročníku. :-) ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Co bylo pro velkofilmům uvyklého režiséra Ridleyho Scotta na natáčení pár kilometrů od vlastního domu nejtěžší? „Moc se v poledne a večer nepřejídat, moc toho odpoledne nevypít, ráno vstát a jet z vlastního domu do práce autem, aniž bych měl pocit viny… a to je tak všechno.“ (NIRO)
  • Režisér Ridley Scott a spisovatel Peter Mayle byli staří přátelé ještě z časů, kdy oba v Británii pracovali v reklamě. Oba také vlastnili domy v Provenci (na čemž si, jak známo, Mayle prostřednictvím knih jako "Rok v Provenci" vybudoval svou druhou kariéru). Při jednom z jejich setkání v tomto osobitém kraji vznikl zárodek nápadu na tento knižní i filmový příběh. (NIRO)
  • Pro záběry, v nichž Max (Freddie Highmore) spadne do bazénu, se musel dvůli dostatečné hloubce vykopat a vybetonovat nový bazén. (Gastovski)

Související novinky

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Nikdy se nikomu nezavděčíš

Nikdy se nikomu nezavděčíš

11.01.2007

Každý měl aspoň jednou v životě ten problém, že ať udělá cokoliv sebelepšího, tak se někdo musí ozvat hlasem nespokojeným. Tahle životní moudrost platí dvojnásob ve filmovém průmyslu. Před několika… (více)

Reklama

Reklama