Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v roce 1908 v Anglii. Na Ravenscroftské panství přijíždí britský inspektor Scotland Yardu Thomas Hatcher (Martin Dejdar), aby zde vyšetřil záhadnou vraždu čeledína Patricka Roarka (Mark Huntley). V domě žije 5 žen paní Ravenscroftová (Greta Scacchiová), její dcera Gillian (Laura Harrisová), guvernantka Charlotte Kleinerová (Gabrielle Anwarová), kuchařka Ellen Frenchová (Edie McClurgová) a služebná Dolly (Fay Mastersonová). V průběhu vyšetřování inspektor Hatcher zjistí, že smrt Patricka Roarka nebyla nešťastná náhoda, jak všechny ženy svorně tvrdí. Naopak se zřejmě jedná o vraždu, která má navíc něco společného se smrtí majitele panství pana Ravenscrofta, který zemřel také pádem ze schodů. Výpovědi si v mnoha případech odporují a je na inspektorovi, aby zjistil tajemství Ravenscroftského panství. Zemřeli nešťastnou náhodou, zabili je duchové nebo šlo opravdu o vraždu? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (53)

dainio 

všechny recenze uživatele

Nenáročná, zato ale příjemná detektivka z období staré Anglie. Okrem prvních minut, interiérová výslechová záležitost. Neuvěřitelná snůška lží, paralel, story a odlišných scénářů. Je toho tolik, že by se z toho jeden potrhl. Pravda ale stejně vyjde najevo. A třebas pro mně, to bylo překvapující. Zjištění, co a jak se vlastně stalo, mi přišlo docela promyšlené. Stejně jako zvláštní komediální vsuvky s černým nádechem. Martin Dejdar hraje standartně. Rozhodně bych nebyl tak přísný, na jeho výkon či spíše kritický, jako někteří komentující. Stejně tak ostatní. Taková Greta Scacchi, předvedla výtečný výkon. Peter O'Toole se ve filmu, jenom párkrát mihne, tudíž jeho foto na plakátu k filmu, beru jen čistě jako mediální a zavádějící věc. Závěrem, Panství není tak špatné, jak je tu řečeno. Hodnocení bych spíše procentuálně nadzvednul. Spadá mi to někam okolo 55 %. Na posezení u kafe nebo u čaje, pro milovníka detektivek, je to myslím ideální film. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Mě je toho filmu trochu líto. On je snaživý a je to z něj dost cítit, ale i když výsledek není žádný velký průser (z pohledu dneška, v době premiéry to byl propadák a Dejdar z toho 13 let splácel dluhy), stejně to moc nefunguje. Začátek se mi docela líbil, měl atmosféru a uměl mě upoutat, ale postupem času mi tam začínal vadit ten přehnaný počet flashbacků a agresivně problikávajících střihů (které na mě pak působily až takovým dojmem, jako bych byl na nekonečně trvajícím focení) a když už se z toho konečně stala komedie, bylo to v drtivé většině scének dost nevtipné. Asi by bylo nejlepší, kdyby to celé bylo natočené vážně a s pořádným scénářem, protože pak by Panství stálo za víc, než stojí teď. Takhle to je jen další nefunkční český film, kterých je v naší republice hromada a na všechny se dá rychle zapomenout. Na Panství ale ne, kvůli jeho pověsti a rozpočtu, který se v kvalitě filmu neodráží asi ani polovičně. 2* ()

Reklama

MrCreosote odpad!

všechny recenze uživatele

Rok 1999 byl z hlediska kinematografie rokem bohatým - tehdy ještě bratři Wachovští natočili přelomový Matrix, neznámý Sam Mendes zrežíroval pětioscarovou Americkou krásu, Jan Hřebejk naservíroval českému národu dnes již kultovní Pelíšky a nakonec tu máme Martina Dejdara, který se rozhodl, že anglickou detektivku nenatočí nikdo tak dobře jako on. Tři z výše jmenovaných slavili fenomenální úspěch, jeden vyhořel na celé čáře. Hádejte který? Panství je zážitek snad až surreálný. Tohle slovo pasuje na všechno - na herecký výkon Martina Dejdara, který se ani hereckým výkonem nazvat nedá; na celý děj, který se z vážné první půlky překlápí do parodické poloviny druhé, přičemž naprosto nefungující a nechtěně směšné je obé; a platí to i pro formální stránku, která je zoufalá i v měřítkách českého filmu. Věru nevím, co tímhle Martin Dejdar sledoval, no alespoň si uvědomil, že do role Angličana by vskutku měl obsadit pravého Angličana a že svůj vysněný projekt by neměl vkládat do rukou naprostých, třetiligových břídilů. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Martin Dejdar v zajetí divadelnosti, zastíněn převýšeným mezinárodním ženským hereckým osazenstvem a nakonec vykoupen skutečností, že  film je po letech přijímán lépe než v době svého vzniku. Tehdy jej strhala kritika a komerčně naprosto vyhořel. Dejdar na prvním anglicky mluveném českém filmu z pozice producenta prodělal nejedny kalhoty. Sám se pasoval do hlavní role inspektora Scotland Yardu, co má český původ, který přijíždí na panství v anglickém zapadáku na začátku dvacátého století vyšetřit neobjasněné úmrtí sluhy, který zemřel za nevyjasněných okolností po pádu ze schodů. A nejspíš mu někdo k tomu fatálnímu pádu dopomohl. Navíc podobným způsobem před časem skonal i majitel sídla. Na místě  se setkáváme s atraktivní vdovou (Greta Scacchi), její  dcerou (Laura Harris) a personálem (Fay Masterson, Edie McClurg) z kuchyně, který  tvoří dvě kuchty. Předně docela debilně působilo Dejdarovo příjmení Tomáš  Hatcher. A stejně debilní byly jeho četné představy související s vyslýchanými. Jednou si představoval, že se na svědkyni vrhá a líbá ji, podruhé, že je ohrožován kuchtou, co se ho chystá bacit kusem masa a tak dále. Těmito zbytečnostmi se film mnohdy posouval do roviny podivné detektivní parodie. Film vycházel z divadelní předlohy a je to na něm hodně  znát. Obsahuje dlouhou řadu statických scén, založených na sáhodlouhé konverzaci. Hudba dvojice Michal Dvořák a Martin Kumžák je skvělé zlovĕstně posazená a často navozuje až strašidelné pocity. Samotné interiéry sídla jsou příslušně nasvícené a nasnímané tak, aby navodily mysteriózní dojem. Greta Schacchi při svém nástupu na scénu nenechá nikoho na pochybách, že ona je hlavní hvězdou filmu. Měl jí zřejmě  být legendární Peter O'Toole v roli kontroverzního pána panství, ten má ale ve filmu jen pár sekvencí a funguje spíše jako atraktivní doplněk do titulků. Celé pojetí filmu pak nemá daleko do dražší televizní inscenace. Diváky ještě čeká poměrně absurdní rozuzlení záhady. Ken Berris režijně zůstal ve sféře otravně opakujících se flashbacků, kdy za film nesčetněkrát uvidíme padat ze schodů protagonisty úmrtí, konverzující detektiv versus podezřelé ženštiny se jevil v duchu staromódních detektivek poměrně přijatelně důstojně, než se rozhodlo, že požije alkohol a zbytek své detektivní mise dohraje se zvýšenou hladinou promile v krvi. A tím jen umocnil parodické vyznění filmu. Martin Dejdar na svůj hýčkaný film ani po letech nedá dopustit. A tak si tedy nyní připomeňme, na co tenkrát vehementně lákal diváky do kin. 6/10 ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

V domě Ravenscroftů se stala tragédie, čeledín Patrick Roark umírá po pádu ze schodů, a na místo je vyslán detektiv Hatcher (Martin Dejdar), aby celou záležitost objasnil a vyloučil případné cizí zavinění. Po smrti Roarka zůstává v domě pět žen - paní Ravenscroftová, její dcera Gillian, guvernantka Charlotte, kuchařka Frenchová a služebná Dolly. Ženy mění výpovědi jak na běžícím pásu, a jak Hatcher zjišťuje, motiv mohla mít kterákoliv z nich ... Musím přiznat, že jsem to čekal mnohem horší. Většina takovýchto "násilně" natočených filmů dopadá velmi bídně. Panství je taková vcelku obyčejná detektivka, jíž situování do předválečné Anglie sice sluší, ale nepřináší nic navíc. První polovina filmu je docela fajn, výslechy a postupné splétání nitek co se stalo onoho večera. Druhá polovina je naopak docela hrozná, Dejdar příšerně přehrává a samotné odhalení je natolik stupidní, že kterákoliv z předchozích teorií by byla tisíckrát lepší. Původně jsem chtěl dát o hvězdičku víc, ale za zneužití Petera O'Toole (jinak se jeho role v tomto filmu nazvat nemůže) nedám... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Rozpočet činil 170 000 000 korun, což dodnes činí z filmu třetí nejdražší český film. Na rozdíl od Tmavomodrého světa a Bathory se však nejedná o koprodukční film, na rozpočet filmu sehnal producent Martin Dejdar od bank peníze v podobě úvěru. Na Dejdarův účet pak peníze ani nikdy nepřišly, putovaly přímo na konto herců a hereček. (wosho)
  • Natáčelo se na zámku Hrádek u Nechanic. (M.B)

Reklama

Reklama