Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Prostřednictvím technologicko-paranoidního podobenství věku sociálních sítí se tato napínavá, černě humorná minisérie zamýšlí nad současným neklidem našeho moderního světa. V průběhu posledních deseti let změnily technologie téměř každou oblast našeho života, bez možnosti zastavit se a zamyslet se nad smyslem těchto změn. V každé domácnosti, na každém stole, v každé dlani je plazmová obrazovka, monitor, chytrý telefon - černé zrcadlo naší 21 století trvající existence. Chápání reality se posouvá. Modlíme se na oltářích Google a Apple. Algoritmy Facebooku nás znají mnohem důvěrněji než naši vlastní rodiče. Máme přístup ke všem informacím na světě, ale mozková kapacita neumožňuje absorbovat cokoliv delšího než 140 znaků tweetu. Černé zrcadlo, směsice seriálů Zóna soumraku a Neobvyklé příběhy, se zamýšlí nad současným neklidem našeho moderního světa. Tři samostatné dramatické "co kdyby" příběhy v technicko-paranoidním duchu jsou břitké, napínavé, satirické a odvážné - některé komicky, jiné šokujícím způsobem - ovšem všechny jsou úplně jiné, než co jste kdy v televizi viděli. (HBO Europe)

(více)

Recenze (63)

orkadimenza 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

National Anthem: Mé první seznámení s Black Mirror a okamžitě přišlo uchvácení. Miluju totiž psychologické snímky, stejně tak filmy pojednávající o sociálních problémech lidstva. Tady je obojí krásně smícháno dohromady. Jestliže jsou totiž teroristé bezchybní (v tomto případě ještě navíc obzvlášť zvrácení), pak se psychologie vydíraného projeví na 100%. A která stránka potom zvítězí? Smrt, nenávist vlastenců, ztráta důvěry a riskování bezpečí, vlastního i své rodiny? Nebo setrvání v práci, zvýšení popularity a důvěry, ale zároveň ztráta etiky a pokojného manželství? Výborný začátek seriálu. 90% Fifteen Million Merits: Jelikož nejsem moc seriálový typ, tak jsem netušil, že se Daniel Kaluuya před svým zvýrazněním na herecké scéně v Get Out objevil i v Black Mirror. Tady si na sebe vzal poměrně velké břemeno. V závěru byl sice fantastický, ale celkově na poměrně rozvleklý díl nestačil. Futuristická epizoda brilantně vymyšleného světa, obracející zrcadlo tentokrát na showbyznys, škoda že mírně zdlouhavá svým úmyslným stereotypem. Showbyznys je něco jako droga. Když se tomu přiblížíte, můžete do toho snadno spadnout. 80% Entire History of You: Šílený, ale naprosto skvělý nápad! Snad každý člověk si denně přehrává své vzpomínky a myslím si, že tomuto nápadu se věda v budoucnosti nevyhne. Příběh je tentokrát zasazen do tématu žárlivosti a lhaní. Hlavní postava Liama je extrémně protivná a paranoidní, ale díky tomu má epizoda mnohem větší grády. Black Mirror zde opět pokládá otázku, zda je vývoj podobných technologií ku prospěchu či nikoliv. A zde je tahle otázka mimořádně záludná. Je lepší znát čistou pravdu nebo by měl mít člověk právo na tajemství? A je lepší být dotčen technologií nebo si zachovat svou vlastní neposkvrněost? Nejlepší epizoda 1. série, ne-li celého seriálu. 100% ()

klukluka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mazec! Pět let starej seriál a pro mě coby pro laika v oboru moderních technologií absolutní sci-fi - zejména tedy Patnáct milionů meritů a Celá tvá minulost. Jsem z toho tak vykulenej, že dokonce věřím tomu, že tentokrát by mohli opisovat vědci od filmařů a ne naopak. Jinak Patnáct milionů meritů pro mě nebylo lehce stravitelné sousto a vlastně se mi nedívalo moc dobře ani na Celou tvou minulost, ale ty nápady mě uhranuly. A Národní hymna mě rozesmála tak, jako už nic dlouho ne. Tuhle povídku rozhodně nezapomenu. "Jako paní premiérová," chtělo by se říct... :) ()

Reklama

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série tohoto úžasného seriálu složeného z jednotlivých příběhů je za mnou. A nelze jinak, než opravdu zůstat u plného počtu. První díl mě strhnul svou atmosférou a nevyhnutelnou hrůzou, kterou jsem doslova prožíval s hlavním hrdinou. Druhý díl, pojednávající o lehké dystopii, na mě zapůsobil děsivě depresivně, zoufale a jen tak jsem jej z hlavy nedostal. A poslední, třetí díl, leč podle mě ze všech takový nejslabší a nejméně sofistikovaný, zase hezky ukázal, že vracet se ke konkrétním obrazům z minulosti znamená jedině zkázu mezilidských vztahů. Již teď se těším na druhou sérii. 95% ()

fantassia 

všechny recenze uživatele

Odkud tyhle nápady pochází, asi ze života lidí, asi takové myšlenky tu jsou, ale opravdu vážně je nechceme vidět. Je to jiný druh zla než zabíjení fyzické schránky, je to mezi námi a nechceme to vidět. Vyvstane mnoho otázek. Jsou skutečně vysoce postavení lidé donucováni dělat prasárny nebo to mají nějak v sobě? Jsou ve vládách jen psychopati nebo tam přijdou normální a psychopati se z nich stanou a začnou ostatní lidi zotročovat a ovládat? Opravdu se za jednotlivé zlo musí zaplatit tak mnoho? A co teprve, když se to nasčítá? Tohle je velmi odvážný počin, výlet do předpeklí. ()

ALIENka_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dobrej úvod do seriálu, dlouho jsem neviděla takhle originální nápady a tak uvěřitelný vize budoucnosti jako tady. Něco mě teda přišlo jako promrhání nápadem (viz. třetí epizoda), něco by si zase zasloužilo celou sérii, protože jeden díl na to prostě nestačil a chtělo by to více loru (viz. epizoda 2), ale jinak dobrej začátek a těším se na další. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (32)

  • Súčasťou rozhovoru na párty je aj diskusia o nespoľahlivosti spomienok. Pri prehrávaní spomienok na párty sú medzi zobrazenými spomienkami a pôvodnou scénou úmyselne zobrazené jemné chyby v kontinuite. (Arsenal83)
  • Charlie Brooker v rozhovore uviedol, že pri rozhodovaní, s akým zvieraťom Callow (Rory Kinnear) bude mať sex, bola celá škála možností, ktorá nakoniec neprešla. Najprv sa uvažovalo len o bloku syra. Do úvahy prichádzala aj kačica, kura (boli odmietnuté, pretože pre ich malú veľkosť by situácia bola príliš absurdná), kôň alebo somár (boli odmietnutí, pretože sa považovalo za ťažké s nimi natáčať). Nakoniec bolo vybrané prasa, pretože sa považovalo za niečo, čo je „na hranici medzi komickým a strašným“. (Arsenal83)
  • V roku 2013 si Robert Downey Jr. vybral túto epizódu ako potenciálny námet pre natočenie filmu. Napísať ho mal scenárista epizódy Jesse Armstrong, ktorý v roku 2018 priznal, že z projektu zišlo. (Arsenal83)

Reklama

Reklama