Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Naprosto střelená a ulítaná crazy komedie. JPB se od chvíle, kdy vystoupí z brány vězení, prakticky nezastaví. Lapí do svých osidel krásnou mladou dámu a od té doby jeho kolotoč podvůdků, výmyslů a nápadů neutuchá. Tohle je přesně to, co mám na francouzském filmu tak rád. Nechybí komediálně-kriminální zápletka a v zásadě překvapivý a zajímavý závěr. Jo a ještě něco: dávejte si pozor na ženský, který vypadájí, jako kdyby neuměly do pěti napočítat!!! ()
Nelíbilo se mi to. Bylo to hrozně afektované, totálně přemrštěné naprosto ve všech ohledech. A já jsem se nad to nedokázal povznést a nějak se s tím vnitřně sladit. Dokonce se mi tady nelíbil ani Belmondo, a to už je skutečně co říct, když jsem ho zařadil i do své herecké TOP 10. Proč tedy 3 hvězdy? Po pravdě řečeno vlastně pořádně nevím. Ale vychází mi to na nějakých 50% (za pár slabších vtípků, za pěkná auta, za hezkou, spoře oděnou slečnu) a to na ty tři pecky stačí. ()
Typická bláznivá komedie ve stylu, jaké točil Pierre Richarde či Louis de Funès. Zde si hlavní roli střihl Jean-Paul Belmondo, kterému ani takový žánr nebyl cizí. Dějství je bláznivé v takovém tempu, že stačí chvíle nepozornosti a divák ztratí veškerý přehled o tom, co se vlastně právě děje. Belmondo tu má pusu doslova jako kulomet a jeho ztřeštěnost společně s energií je snad nekonečná. Jedná se v podstatě o takovou zvukovou grotesku s cílem pobavit za každou cenu, což se po celou stopáž jistojistě daří. ()
Když se řekne bláznivá komedie, tak k tomuto termínu určitě patří Nenapravitelný s Belmondem. Už od úvodních titulků se rozvíjí neuvěřitelné skeče a scénky v rychlém tempu za sebou, že není možno ani vydechnout a až v půli filmu se začne odvíjet celistvější příběh. Belmondo řádí jako uragán a hodně mě jeho temperament připomíná našeho génia Menšíka, ten taky, když se objevil před kamerou, byla to vždy neskutečná bouře. Výborný je i starý dobrý český dabing, zde je Belmondo nadabován Miroslavem Moravcem a tem mu sedí perfektně. ()
S Belmondovými filmy je to jako na houpačce, co se týče mých vztahů k nim. A Nenapravitelný se nakonec řadí k těm, které se mi líbí spíše méně, než více, a ke kterým se už nejspíš v budoucnu nevrátím. Jistě, Bébel tady řádí jako ďábel, má k ruce výtečné herecké obsazení, zručnou režii, pár mimořádně dobrých fórů a super exteriéry, takže mě to od začátku do konce bavilo a byla radost ten film sledovat, jen je jaksi rutinní a neobsahuje příliš věcí, díky kterým si ho budu i po delší době pamatovat. Ale rozhodně neurazí, naopak. 75%. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy Victor (Jean-Paul Belmondo) svádí Charlottu (Geneviève Bujold), zatímco kumpáni kradou vzácné dílo, si v koupelně před zrcadlem roztrhne tílko, ale v další scéně, kdy vchází do ložnice, jej má opět neporušené. (fifas2)
- Ve scéně, kdy se srazí auta, stojí na rohu asi dvacítka čumilů, a to ještě před srážkou a dívají se ve směru karambolu. Pravděpodobnější by bylo, že se seběhnou, takto je zřejmé, že jsou inscenovaní, ale špatně. (sator)
- Postava, kterou ve dvou po sobě jdoucích sekvencích hraje Élizabeth Teissier – jejíž kariéra astroložky se stala veřejně známou od roku 1975 – se jmenuje Sibylla, což bylo ve starověku označení pro prorokyně nebo věštkyně, které pronášely věštby, a tedy i pro ženy, které předpovídaly. (classic)
Reklama