Režie:
Marc ForsterKamera:
Roberto SchaeferHudba:
David ArnoldHrají:
Daniel Craig, Olga Kurylenko, Mathieu Amalric, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Gemma Arterton, Jeffrey Wright, David Harbour, Jesper Christensen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Nekonečná pouť za spravedlností napříč celým světem tentokrát Jamese Bonda (Daniel Craig) svede dohromady s krásnou, ale prudkou Camille (Olga Kurylenková). Ta ho zavede k Dominicu Greenovi (Mathieu Amalric), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace Quantum. Když Bond odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout jeden z nejdůležitějších světových přírodních zdrojů, musí manévrovat v minovém poli plném zrady, podvodů a vražd tak, aby Quantum zastavil dřív, než bude pozdě! (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (1 666)
Už chápu to pozdvižení. Forster vytvořil biják, který patří mnohem víc do arthousů než do multiplexů a který předešel dobu o dobrých deset let. Ihned vysvětlím. Teorie diváctví rozeznává akt percepce (tedy proces smyslového vnímání, tj. oči a uši) a akt recepce (zpracovávání přijímaného materiálu v mozku). Kdybych měl použít slovník filozofů, první oblast je klasická empirie (Hume), druhá racionalismus (Leibniz). Problém je v tom, že nový Bond je percepčně (smyslově) nesmírně progresivní dílo díky oné profláknuté dynamice střihu a fragmentaci obrazu, ovšem jakmile si ho začnete v hlavě nějak logicky skládat dohromady (racionalizovat), nebude to zcela fungovat. Proto má spousta jedinců dojem, že Forster natočil akční film bez dobrých akčních scén. V budoucnu, až se kinematografii spojí s interaktivními světy, všechny smyslové atrakce budou nahrávány přes kabel přímo do vědomí, do mozku člověka. Akt recepce zcela nahradí a přepíše akt percepce. Tehdy přijde čas filmů jako QoS. ()
Všechny výtky, které jsem měl vůči Casinu Royale, setrvaly na svých místech i pod novým režisérem, a jejich intenzita se nemá důvod zmenšit - právě naopak. Teď už je tu divák definitivně za blbce, respektive za zcela nedůležitý element, který přijme bez otázek úplně všechno, pokud se to pro něj natočí ve stylovém designu a s pěknými roštěnkami (přičemž u Gemmy Trntrntrn si ani tím nejsem jistý). Jak jinak si chcete vysvětlit, že zase jednou nastala ta konstelace "je to děsně osobní, je to naturalistické, je to na krev, a je to cítit" (aspoň tak to prezentují tvůrci), ale dějí se tu šílenosti vyžadující nárazuvzdorného, neprůstřelného a nehořlavého geroje, a to do té míry, že už nestačí lidské síly, a je potřeba vyztužit tu chatrnou konstrukci pořádnou dávkou počítačového cvrkotu. Zkrátka ať žije skotačení v provazišti a chvála buď výkonným grafickým procesorům, které tuto "poctivou zábavu nového věku" umožňují...děkuji, ale opravdu nechci:P A jinak kdo sakra je Mathieu Amalric, a proč je jeho postava naprosto nijaká? I oproti jen na první pohled chladnému, ale uvnitř slabošskému a připosranému (ovšem dobře zahranému) Chiffreovi je to obrovský krok do prázdna. Na druhou stranu se mi Bondův přístup stal vcelku sympatickým, a Judi Dench a Giancarlo Giannini jsou tu vyloženě luxusní. Jenže bondovky nikdy nebyly o prožitcích z individuálních hereckých výkonů, a argument v tom smyslu, že je to přece restart, a tudíž nelze používat ta samá kritéria, vzhledem k velkým slabinám tohoto pojetí nezasluhuje sluchu. Quantum Of Solace prostě nefunguje, a narozdíl od jeho bezprostředního předchůdce nejsem ani omylem ochoten ztrácet s ním čas ještě jednou. Ale na pohled je to dost vymazlené, aby si to ve spojení s těmi povedenými momenty zasloužilo 60%. ()
po zrození Bonda nového tisíciletí, který byl představen v Campbelově Casinu přichází dokončení Bondovy cesta za pomstou jediné ženy, kterou miloval (zajimavé, že mi to přijde už jen takové formální, těch žen už ale bylo ;-)) A musím smutně konstatovat, že toto dokončení přes všechny ty předpoklady stát se další úžasnou nezapomenutelnou podívanou nakonec ničeho nevyužilo a dokonce už úplně odbočilo od Bonda. ano je to tak, z agenta Jejího Veličenstva se stal prachsprostý bijec z nějakého předraženého akčního thrilleru. Žádné "zbytečné" připomínky toho, že to 007 opravdu je, a že tam dají nějaké debilní opičiny (žena v ropě) mně rozhodně nevytrhe z bídy. nebo spíše nevytrhne odtud tento film. A to po trailerech vypadal tak nadějně. Jenže režisér nejenže všechno nejspíše zakopal (po úvodní "nejlepší" automobilové honičce jsem zůstal sedět s otevřenou hubou? Nejdelší předtitulková scéna? Ale kdeže. Jen obyčejná akční scéna bez jakékoliv špičkové scény okořeněná jedině tím, že její součástí je Aston Martin (RIP)) A tohle utrpení pokračuje celý film, Bond akorát musí vystřídat všechny možné honičky, honí se po schodech, na motorce, v lodi, v letadle a na konci WTF souboj s bossem jak s nějaké hry. Úplný závěr taky rozhodně nepotěšil. Takové dovětky by v Bondovi určitě být neměli. Ještě že Olga Kurylenko vypadá opravdu mnamozne a hlavně, že se nenechá svést Bondem. To bylo docela novátorské, žel znovu zakopané druhou Girl Arterton.. A kdyby ta scéna, když už tam musela být, měla nějaké emoce a byla delší ;-)) Nic. Zločinec nemá na Cifru ani náhodou, je to takový zbytečný panak, který slouží jen jako zdržení, nemluvě o tom, že jeho geniální plán je přízemní až běda. ještě že tam byl ďábelský Mr. White, od něho by se mohli ostatní učit, jeho scéna výslechu je úžasná a v ní asi jedinkrát funguje ten Forsterův divný způsob prolínání scén, který asi má Bondovi dát nějakou hloubku. Marcu, podívej se na Martina.. ten to dokázal mnohem lépe a nemusel ve filmu mít děsivé nepřehledné scény jako ty v tom divadle.. Takže slabší 4 a to jen díky tomu, že Craig i M stále bodují a vyskytuje se tu CIA agent a postavy z minulého dílu. takhle to dokážu považovat za sice nepodařený, ale přece jen doplňující.. ehm doplňek. A ta okopírovaná bournovská kamera mně potěšila občas taky. Jako akční film tedy ano, ale Bonda zbytečně nezmiňujte. PS: úvodní bondsong o třídu horší než v Casinu.. Stejně jako jeho podklad. ()
Vlastně téměř totéž co Casino Royale, ovšem s tim rozdílem, že je to daleko záživnější a možná i zábavnější díky daleko kratší stopáži a místo nic moc Evy Green je tu bohyně Olga Kurylenko a mírně se vylepšil i děj, i když opět trošku hapruje, ale ne nijak extrémně. Jinak samozřejmě zůstala absolutně famózní akce, kdy zejména začáteční Bondův útěk přes střechy je neskutečně úžasně adrenalinově natočenej i nasnímanej, ostatně i všechna další akce v Quantum of Solace naprosto bere dech a Craig to tam řeže hlava nehlava, jak mu zrovna kdo přijde pod ruku a s nikým se zrovna moc nemazlí, obvykle tam dotyčnýho seřeže jak prase, nicméně s timhle Bondovým-Craigovým drsným lookem souvisí i jeden malej neduch oproti předchozím dílům a to, že prostě nepůsobí elegantně a mě osobně i trošku scházely Brosnanovy hlášky, nicméně i přesto si začínám Craiga v roli Bonda oblibovat čim dál víc. Jedinej vetší černej puntík si to u mě vysloužilo akorát za nemastnýho neslanýho záporáka, kterej ja tak akorát pro srandu, jinak sem si dvaadvacatýho Bonda užil ()
Tunelují se zjevně nejen podniky, ale i filmy, aneb kam do háje zmizelo těch 230 milionů? Mizérie, která by mi za starých časů byla fuk, po geniálním Casinu ale Forsterův průšvih omlouvat nehodlám. Co v tom filmu bylo? Pokusy o další prohloubení Bonda, takřka až na hranici artu? Akční scény okoukané od Bournea, jen o řád horší? A filozofické úvahy Olgy Kurylenko o bolesti v srdci? Všechno to a mnohem víc. V průměrném akčňáku bych to možná dokázal akceptovat, v blockbusteru podzimu je to na facku. 50% ()
Galerie (149)
Zajímavosti (69)
- Ve scénách, které vyžadovaly trochu kaskadérství za volantem, zaskakoval za Daniela Craiga (James Bond) bývalý profesionální závodník Ben Collins, který je hlavně známý jako jeden z představitelů tajemného závodníka Stiga v populární sérii Top Gear (od r. 2002). (Posheidon)
- James Bond (Daniel Craig) používá telefon od společnosti Sony Ericsson, konkrétně model C902. (SONY_)
- Pôvodne sa uvažovalo, že v úvodnej sekvencii sa použije Ford GT. (Greenpeacak)
Reklama