Reklama

Reklama

Alita: Bojový Anděl

  • USA Alita: Battle Angel (více)
Trailer 2

Svět vzdálené budoucnosti není ideálním místem k životu, přesto v něm žijí lidé, kteří nezištně pomáhají jiným. Tak třeba kyberdoktor Ido (Christoph Waltz) prolézá skládky, aby našel funkční součástky, které může implantovat lidem, co o část těla přišli. Takhle objeví Alitu (Rosa Salazar), poničeného kyborga se srdcem a duší dospívající dívky, a vrátí jí život. Po probuzení Alita vůbec nic neví. Nepamatuje si svou minulost, nepoznává svět kolem sebe, ale okamžitě nasává nepřeberné množství nových informací. Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město, ale teď dostali jediný úkol – najít a zničit Alitu. Z obyčejné kyberholky se stane bojový anděl. A konečně si vzpomene, jaké je její poslání. (Cinemart)

(více)

Videa (38)

Trailer 2

Recenze (846)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Hlavná hrdinka je triumfom kinematografie 21. storočia, pretože je vo väčšine záberov stopercentne digitálna a napriek tomu pôsobí v úplnej väčšine scén živo, ľudsky a emocionálne. Ďalším významným plusom filmu je vskutku vydarený world-building, kedy na rozdiel od väčšiny podobných snímok vzbudzuje Bojový anjel dojem, že sa pozeráme na futuristickú spoločnosť, ktorá nejakým spôsobom funguje a bolo by zaujímavé dozvedieť sa viac o každodennom živote jej obyvateľov. A Rodriguezova réžia je najlepšia za mnoho posledných rokov. Zjavne mu svedčí, keď ho nejaká autorita trochu "drží pod krkom" a nedovolí mu pri takomto megaprojekte vyskakovať si a blbnúť toľko, ako má vo zvyku pri svojich lacnejších filmíkoch. Obzvlášť príjemné sú akčné scény, ktoré sú krásne prehľadné, nepsychedelické a dávajú si načas. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Kultovní fetiš (velkých očí) Roberta Rodrigueze. Už to vypadalo, že dlouhodobá stagnace mu neprospívá, ovšem terapie u Jamese Camerona měla za následek, že se slavný režisér vzchopil a dal vzniknout svébytnému futuristickému majstrstyku, u něhož není vyloučeno, že leckterý jedinec neváhá dát průchod úchylce zvané cyberfílie - čili pohoní nad "robotickou" holčinou. A nejen to, bude se nadmíru tetelit ze skvostné technické stránky a množství fines, které se na diváka valí v nemalém poměru. Futuristické Železné město, nad nímž se v oblacích tyčí poněkud záhadný Salem, je v podstatě hlavní kulisou vyprávění, do kterého se ještě vměstnala agresivní hra Motorball, která je vesměs variací futuristických her z jiných scifi bijáků, dále se zde vyskytuje přepestrá partička lovců odměn, kde se pohybuje i jeden s výsostnými na(r)cistickými sklony, a svůj prostor ve vzdálené budoucnosti dostanou i city, které v naší hrdince probudil místní mladík. Režie je naprosto perfekcionalistická. A scénář, který sepsal Rodriguez společně s Cameronem, nezůstává o moc pozadu. Celek skýtá originální kompaktnost, která má poutavé vyprávěcí postupy, dynamickou akci a skvěle kompozičně rozložené charaktery. Rosa Salazar je překvapivě velkým tahounem, ač nepatří mezi herečky, u které divákům automaticky naběhne nějaký předchozí film, v němž účinkovala. Casting nemá slabin, každá z postav, respektive každý účastník je dostatečně zajímavý a scénář mu přisuzuje, aby se během dvou hodin, co film trvá, nějak projevil, případně participoval na nějakém dějovém zvratu. Pro mě osobně byla nejzajímavější Jennifer Connelly, svoji roli v tom samozřejmě sehrály i její podvazky, ovšem Christoph Waltz, Ed Skrein a neokoukaný Keean Johnson. A hlavně jsem se po celou dobu těšil, s čím dalším nápaditým režisér ještě přijde, a rozplýval jsem se nad jeho zručností a značnou obrazotvorností. Volá to po druhém dějství, nemálo bočních dějových linií bylo rozvedeno jen tak nenápadně. Bojový andílek zaujal svým nasazením a vybranou stylovostí, která je režisérovi vlastní. 10/10 ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Překvapivě dynamický a kompaktní spektákl napráskaný scifi udělátky a přehlednou akcí od trash režiséra, který si jen tak odskočil od svých typicky známých garážovek. Je cítit ten typický béčkový feeling špinavého města a všech těch prazvláštních robo-human kreatur, zároveň tam ale je patrný dohled Camerona a to především ve chvíli, kdy se vypráví klíčové části nosného příběhu, či v momentech, kdy nálety kamery snímají město na obloze, či divokou "autodráhu". Kéž by takhle rozpustile a svěže vypadaly všechny ty rádoby scifi/cyberpunk výtvory posledních let v čele s Ghost in the Shell apod. ()

castor 

všechny recenze uživatele

James „I'm king of the world“ Cameron neměl nikdy s ambicemi problém. Coby scénárista a producent pomohl na svět futuristické sci-fi o okaté holce, která je kombinací člověka a kyborga, má každopádně hbité ruce a nohy i dobré srdce. Starostlivý kyberdoktor Christoph Waltz našel její torzo na smetišti, poskládal do kupy a představil svět, ze kterého si dívka vůbec nic nepamatuje (pochopitelně si brzy vzpomene, že je rozená válečnice). Svět je zdevastovaný, vyšší třída obývá vzdušná velkoměsta, spodina žije na povrchu. K tomu se přidruží jalová romantická linka i drsné robotí závody mezi kyborgy. Cameron, protože se nadosmrti zamiloval do Avataru, projekt přenechal Robertu Rodriguezovi, který dostal k dispozici dosud největší balík peněz. Naložil s ním velmi slušně. Vypráví soustředěně, výsledek má velmi dobré tempo, přehlednost a působivý vizuál. Velká škoda, že tvůrci přeskakují z rodinného dramatu k romantickému, pak zase k násilné řežbě. Právě u ní je největší problém v tom, že snímek měl jít do kin v jiném ratingu a měl být mnohem živelnější a odvázanější. Pár náznaků tam je a jsou velmi chutné. Velká škoda, že do toho Cameron s Rodriguezem nepraštili. Oscaroví taháci (Jennifer Connelly i Mahershala Ali) jsou nezajímaví, několik otázek nám Cameron bohužel nezodpoví. Nahradí to zmiňovaná akce, zpracování robotických postav a zejména hlavní hrdinka ztvárněná Rosou Salazar, která si nás získá velmi rychle na svou stranu. Ta její kukadla jsou plná emocí. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě, že napojení na mangu/anime není jen povrchní, ale celkem hluboké sžití s tradicemi, takže předpokládám,ž e američtí scenáristé přistoupili k materiálu celkem citlivě. A to v takovém detailu, jako je pseudoněmecký název bojového umění, který v sobě nese kus posedlosti Japonců pro jakkoliv nesmyslné odkázání se na evropskou kulturu. Pak je tu taky nepřirozená provázanost příběhu s vymyšleným sportem, který hraje pro život postav automaticky důležitou roli, 300 letá dokonalá žena submisivně přijímající roli dcery, protože tak (z nějakého důvodu?) fyzicky vypadá, tajuplné postavy mimo dobro a zlo nedotknutelně procházející děním (Connelly), naivní hrdinové s naivními cíli, kteří musí bojovat epické bitvy, i když by se radši od rána do večera hubičkovali.... a tak dále. Problém je, že všechny ty věci, které jsou nepochybně nesmysly, jsou v japonských seriálech/komiksech rozprostřené mezi desítky epizod/čísel a každý nesmysl je do až nesnesitelného detailu okecán tak, že jeho funkce pro příběh a psychologii postav se jeví zásadně a nevyhnutelně - kdežto v Alitě to vychrleno celkem překotně a bez skutečného zájmu a možnosti emocionální - hrdinka je nadšená z toho, že poznává svět ghetta a je to pro ni očividně pozitivní zážitek, takže je těžké chápat, že bychom měli toužit spíš po městě v oblacích, které se v tu chvíli naprosto zbytečné. Emoce a motivace postav se mění nahodile a skokově. Alita je jako rešerše na námět na anime bez toho, co dělá anime tak působivým. A místo toho zbývá jen pokroková digitální animace, která mě ale upřímně řečeno sama o sobě moc nezajímá, když není využitá k něčemu lepšímu. 5/10 ()

Galerie (65)

Zajímavosti (61)

  • Potyčka, kterou Alita (Rosa Salazar) vyprovokuje v baru, než se podívá na Ida (Christoph Waltz) a skočí do díry, je znázorněním toho, jak se v manze „chvástala“ a musela zabít Makakua (filmového Grewishku – Jackie Earle Haley). Ten s sebou v předloze jako návnadu vzal i miminko Koyomi (Lana Condor). (GejmronCZ)
  • Režisér Robert Rodriguez se nechal slyšet, že James Cameron původně napsal scénář, který měl mít výsledný rating R (mládeži nepřístupný). Nakonec se ale prý rozhodl trochu „obrousit hrany“, aby uspěl u širšího diváctva. (CrypzzXD)

Související novinky

James Cameron možná nenatočí další Avatary

James Cameron možná nenatočí další Avatary

05.07.2022

67letý režisér James Cameron (Titanic, Terminátor) čerstvě maličko překvapil filmový svět, když v posledním rozhovoru na téma Avatar prozradil, že nutně nemusí být režisérem čtvrtého a pátého filmu.… (více)

Dočkáme se pokračování Ality na Disney+?

Dočkáme se pokračování Ality na Disney+?

03.01.2021

Režisér Robert Rodriguez zakončil rok 2020 poměrně úspěšně. Jeho epizoda Star Wars seriálu The Mandalorian sklidila samou chválu, následně jsme dozvěděli, že bude produkovat (a nejspíš i částečně… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Třetí drak letí k rekordním ziskům

Třetí drak letí k rekordním ziskům

25.02.2019

Třetí a závěrečný snímek trilogie Jak vycvičit draka o minulém víkendu konečně přistál v kinech a jak už je nyní jasné, bude z toho rekordní rozlučka. Jak vycvičit draka 3 totiž za víkend v Americe… (více)

Reklama

Reklama