Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Poznám 3 režisérov s menom Stanley: Kubrick,Kramer a Donen,prví dvaja páni mali spoločnú kontroverznosť a posledný pánko sa orientoval na komédie,muzikály... S Audrey sa stretli na pár spoločných predchádzajúcich projektoch,čo tento sa odlišuje v zobrazení vzťahov dvoch ľudí,ktorí sa spoznali,zamilovali,pohádali,udobrili,a to všetko vo viacerých retrospektívach,až môže mať človek chaos z diania.Joanne perfektne sekunduje Albert Finney,jeho Mark,architekt,ktorý nevie presne,čo chce od života,z čoho medzi dvoma rozdielnymi ľudmi dochádza k roztržkám. Zoomovanie Stanleyho Donena, nachádzam inšpiráciu v satire Stanleyho Kubricka Dr.Strangelove... Romantická dráma s neodolateľným šarmom Audrey Hepburn,ktorí by mali vidieť manželské dvojice,čo im pomôže prekonať prípadnú krízu alebo jednoducho vidieť dvoch vynikajúcich hercov v rôznych časových rovinách prežívať slasti aj útrapy namixované do šikovného strihu,ktorý sa inteligentne posúva a vracia tam,kde je to potrebné... ()
Jako jo, zahrané (navíc tu hraje Audrey Hepburn, tu mám hodně rád) a natočené je to skvěle, navíc to celé je i dostatečně promyšlené a retrospektivní děj tu je kupodivu obrovským kladem nejen svojí promyšlenou návazností. Navíc i ten humor je zde mnohdy funkční a skutečně vtipný, nejedna věc mě tu dokázala nahlas pobavit, což jsou jen další body k dobru. Po téhle stránce se mi Dva na cestě líbilo fakt hodně. Blbý ale je, že to je úplně zbytečně natažené na dvě hodiny (přičemž to na ně fakt nevystačí), takže jsem se u toho místy docela nudil a navíc žádné silnější dojmy z toho taktéž nemám. A mrzí mě to, protože objektivně si ten film minimálně slabé 4* zaslouží určitě. Možná je sem časem dám, třeba mi to časem v hlavě utkví jako docela dobrý zážitek, ale v tuhle chvíli i s přihlédnutím na všechny klady bohužel nemůžu dát víc, jak lepší 3*. ()
„Nevypadají moc šťastně.“ - „A proč by měli? Zrovna se berou.“ Jestliže mě to střídání časových rovin při první projekci zpočátku rušilo, lehce mátlo a trvalo mně si na něj zvyknout, napodruhé jsem si ho už užíval hned od začátku, a co chvíli oceňoval funkčnost jednotlivých navazujících „švů“. A styl vyprávění mi k atmosféře snímku (vhodně podpořené Manciniho hudbou) také dokonale seděl. Protože tahle hořko-komediálně-romantická exkurze do jednoho vztahu má největší sílu právě při přeskakovaném nahlížení do jeho jednotlivých fází, divák totiž může nádherně vidět ten vývoj. A nejen filmu ale i svůj vlastní, některé scény a momenty mě osobně bavily ještě více než prve (paradoxně nejvíc ty s nádechem hořkosti). A samozřejmě by mě tahle vztahová sonda tolik nechytla nebýt výborně sehrané a maximálně sympatické ústřední dvojice (na Audrey jsem, nepřekvapivě, mohl oči nechat). Zaslouženě čistých 5*. „Rýpání bys mohla vynechat.“ - „Mlčím jako hrob.“ - „Že jsi zticha, ještě neznamená, že se do mě nestrefuješ.“ ()
A mně to nebavilo. Střídání časových rovin, postupné skládání střípků - a vlastně čeho? Tuctového příběhu dvou, co neměli nic, a pak měli moc práce a málo času. Je to zbytečně dlouhé, většina scén se odehrává v autě a konverzace připomínají divadelní hru. Chybí tomu nějaký nadhled, humor (kromě běžných životních trapasů), a vlastně jsem pořád čekal, jestli se objeví nějaká větší zápletka, která by se trochu vymykala všem těm běžným a tuctovým problémům, jaké lidé ve vztazích mají. Jako bych se díval na home videa páru, který neznám, a která mi časem přijdou nudná a otřepaná. ()
Zub času, uf, fakt že hej. Ani úplne Áčkoví herci ( Audrey A Albert ) neutiahli statický a teatrálny film, takže jediné, čo si zapamätám je: "Ty, vieš, čo je to manželstvo (ON) ? Povedz mi to, či si obaja myslíme to isté (ONA) ?! Manželstvo je, keď žena požiada muža, aby si dal dole pyžamo a je to len preto, lebo ho potrebuje vyprať. (ON)" Hudba pána Manciniho, legendy, je po pol hodine melodramaticky totálne otravná. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Albert Finney a Audrey Hepburn, jejíž manželství s Melem Ferrerem bylo už dlouhodbě v krizi, prožily během natáčení milostný románek. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
- Audrey Hepburn (Joanna Wallace) sa bála vody, takže scéna, v ktorej ju Mark (Albert Finney) hádže do vody, musela byť natočená s niekoľkými plavčíkmi stojacimi tesne vedľa záberu kamery. Jeden zo záberov bol zničený, pretože plavčík skočil Audrey na pomoc príliš skoro. (TheRoller)
- Počas jazdy v limuzíne je Joannin (Audrey Hepburn) účes najskôr s ofinou, potom bez nej a nakoniec znovu s ňou. (TheRoller)
Reklama