Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Problém filmu je, že nedokáže být autentickou sondou do případu Kajínek, ani (příliš) dobrým thrillerem. V podstatě jde o to, že bastardi jedné slečně zmrzačí ségru, načež se ona slečna začne zajímat o člověka, který bastardy odkrágloval. Jiná motivace tu prakticky není, ačkoliv chápu, že tvůrci si potřebovali vše řádně ospravedlnit, aby nám z Kláry nezbyla chladná právnická škatule. Všechny postavy mají spolu něco málo společného a v případě potřeby zdramatizování je některá z nich zabita, přičemž nikoho nezajímá ani způsob, ani důvod (v momentě možného znovuotevření případu zmizí někdejší právník a důležitý svědek, but don't worry, be happy, to je přeci fuk). Kouzelné jsou i detaily, ať už prázdný diktafon nebo fotka, která je falešná, ale to přeci nic nedokazuje! Zkaženost papalášů je znázorněna vskutku sofistikovaně, především prezentováním dozorců jako primitivních opic a slizkostí záporáků. Kajínek sám je charismatický málomluvný sportovec bez bázně a hany, propůjčovaný nezbytným "cool" momentům, takže si stihne zasouložit, kličkovat mezi kulkami alá Neo a dovolí divákovi upřímně vyprsknout smíchy při neskutečně trapném momentu prvního setkání s Klárou. Během závěrečného cukrování jsem zažíval drastický náběh potřeby někoho poslat do řitě, ale je mi jasné, že bude opět přibývat podpisů pod peticemi za Kajínkovu nevinu (to nemyslím jako výtku, těžko my obyčejní obyvatelé budeme vědět, zda Kajínek střílel či ne). Mimojiné se dozvíme, že české sekuriťácké agentury jezdí v hummerech a vězenští dozorci po nocích střílí holuby. Inu, fanoušek amerických explozivních akcí se dotkl nesprávného tématu. A řekněme si na rovinu, že ani ta technická stránka za moc nestojí - ztratila by se v tuctové vandammovce a mluví se o ní jen proto, že přijela navštívit český film. Na druhou stranu, v tuzemské produkci Kajínek mírné osvěžení přinesl a nudit rozhodně nestihl. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Tož jako dobrý, pane Jákle, fakt. Jen jsem po premiéře filmu měla podobné pocity jako po své premiéře sexuální. To jsem taky tak seděla, koukala a pak se zeptala: "A to má být jako všechno? Kvůli tomuhle se toho tolik nadělá?" A to se musí nechat, že jsem si k tomu nepřizvala stejného debutanta jako v té době já a jako vy v té režisérské oblasti, takže proč nebýt zase jednou milosrdná, protože sice nevím, zda to ve vašem případě nebylo štěstí začátečníka, ale co na tom, počítá se výsledek, a ten s radostí z těch sedmdesáti procent tentokrát zaokrouhlím směrem nahoru. Protože vidět v plném nasazení ten úžasně chlapský tandem Lavroněnko-Dlouhý, tedy pány herce, kteří kdyby se narodili v Americe, mohli by s Oscarama hrát kuželky, to byl zážitek z rodu těžko zapomenutelných, i když dámy jim to trochu kazily. Ne že bych od Alice Bendové čekala kdovíco, ale Táňa Vilhelmová mi přijde jaksi pořád stejná, ať už vystupuje coby právnička, holka z ulice nebo v reklamě na deodorant. A kdybyste ještě vzkázal panu Brabcovi, že když herci sedí a mluví, může si sednout taky, protože mně z toho jeho věčnýho poletování s kamerou docela cinkalo v hlavě. A ještě bych vám chtěla říct, že jste mě svým pojetím akčních scén zaujal, což je mnohem víc, než o sobě může říct řada vašich mnohem slavnějších hollywoodských akčních kolegů, od jejichž filmů většinou odcházím po pár minutách dělat něco smysluplnějšího, kupříkladu zkoušet, kolik tužek zvládnu balancovat na hlavě. Takže kdybyste chtěl, můžete od nynějška nosit nos nahoru s odůvodněním, že vás pochválila Faidra Postradatelná. To by by bylo asi tak všechno... jo, ještě jsem chtěla napsat, že vám držím palce pro příští film. A kdyby byl zase na motivy skutečných událostí, kupříkladu o šíleném střelci v poslanecké sněmovně, bylo by to fakt žrádlo! ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Jako já jsem docela spokojenej. Myslím si, že Jákl není určitě špatnej režisér. Jenom by to chtělo se tolik furt neinspirovat těmi émerickými vlivy a natočit ten film ryze po Česku. Nemluvě o tom, že i ty finanční možnosti tady takové prostě nejsou a nebudou. Jinak, ale slušný řemeslo, když si člověk odmyslí pár lehce za hlavu přitažených věcí. Hlavní věc kterou nechápu je proč Kajínka na začátku filmu ukážou jako toho co střílel a pak se po zbytek filmu bijí v prsa za jeho nevinu, ale jak to bylo to ví jen Jirka a pár dalších zainteresovaných.65% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ještěže ho znovu chytili. Jinak by tu s námi dneska večeřel, jak tě znám." Kdyby se ten charismatickej sympaťák s dokonalým přehledem o hře zvaný Spiknutí nejmenoval Kájínek, ale třeba Klikánek, a nezachraňovala by ho blonďatá právnička Klára, ale třeba černovlasá Sára, tak bych určitě jednu hvězdu přihodil. Jednak proto, že by mi televize, noviny ani internet neprozradily pointu příběhu a taky by se to celý nemohlo tvářit jako filmový zpracování křišťálově čistý pravdy pravdoucí. Pokusím-li se tedy odhlédnout od toho, že se vlastně jedná o propagaci zmetka, i když v tomto případě zřejmě výjimečně nevinnýho, tak musím debutujícímu svalovci na režisérský sesli přiznat, že to zvládl celkem slušně. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Po měsících otálení jsem si k nejznámějšímu českému vězňovi přeci jenom našel cestu. Po technické stránce jsem příliš nelitoval (někdy je nějaký filtr nebo střih navíc, ale jinak bez výhrad – navíc kamera je v permanentním pohybu, a to i při statických záběrech aspoň skokově zoomuje, možná abychom nad příběhem nezačali moc přemýšlet), právě po příběhové stránce je to nicméně horší. Snaživý Petr Jákl, zřejmě hodně ujíždějící na amerických produkcích, líčí Kajínka jako romantického hrdinu zklamaného světem okolo. Kdo čekal, že by film vnesl do celé ostře sledované kauzy nějaké nové poznatky, odejde od filmu rozladěný. Měl jsem za to, že snímek záměrně nic nevysvětluje, ale chce poodkrýt zákulisí Kajínkova příběhu. Jenže chyba lávky.. obsah je schematický, příběh zredukovaný a nedotažený, snaží se šokovat, ale ve finále je jen bezzubou hrou o peníze za vstupné. Navíc, kdyby divák neholdoval Kajínkovu osudu, v lecčems by se ztrácel (chyběla mi kupříkladu hlubší motivace útěku). Horší je to i s řadou postav. Některé se u národní celebrity jen tak objeví, trochu se ohřejí, ději nikterak nepomůžou a zase zmizí. Jiné scény zase jednoznačně vyvolávají úsměv na rtech (režisérova manželka coby investigativní novinářka, podivně motivovaná právnička, dobová nevěrohodnost, záporák, co má v sejfu diktafon s vysoce cennými informacemi atp.). Ale abych jen nešpinil, ocením nadprůměrné herectví Lindy a Lavroněnka (slušivě nejednoznačný) a pochopitelně bratrů Dlouhých, škoda jen za uši tahajících postsynchronů. Prostě a jednoduše. Jákla bych nezatracoval, zkusil to, natočil v tuzemsku toliko chybějící žánrovku a až tak to diváka nebolelo.. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • Filmový pár Křížek (Václav Bárta) a Křížková (Alice Bendová) mají na svých šíjích vytetovaná skutečná jména svého filmového partnera, Alice a Václav. Bendová si jméno nechala vytetovat několik let před začátkem natáčení, když se jí narodil syn Václav. (Fenk)
  • Nedlouho po začátku filmu vstupuje Pokorová (Tatiana Vilhelmová) do věznice a je oblečena v černých šatech. Hned v další scéně ve vězení má ale jiné oblečení a účes. (Misuldik)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama