Režie:
Bryan SingerKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Ian McShane, Eddie Marsan, Ewen Bremner, Bill Nighy, John Kassir, Ralph Brown (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Jack je chudý chlapec, který miluje prastaré povídky a legendy. Mezi jeho nejoblíbenější patří pověst o moudrém králi Ericovi, o kouzelných fazolích a obrech. Při snaze prodat starého koně s povozem dostane výměnou vzácné kouzelné fazole, za něž je mu v mnišském klášteře přislíbena bohatá odměna. Než však získá příležitost fazole odevzdat, na vlastní kůži se přesvědčí, že mohou způsobit velké trable. Naneštěstí se v tu chvíli nachází v jeho domě zatoulaná princezna Isabella, která se vydala za vlastním dobrodružstvím. Obří fazolový stonek, který vyroste ze zapadlé fazole, odnese dům i s ní vysoko nad mraky do země obrů. Jack se okamžitě vydává na cestu za záchranou princezny Isabelly. (TV Nova)
(více)Videa (33)
Recenze (858)
Fantasy variace známé americké pohádky rozhodně nezklame - romantika, napětí, dobrodružství, vše dávkované tak akorát v množství přiměřeném pro celou rodinu s ne zcela odrostlými dětmi. Pravda, hlavní hrdina mohl být charismatičtější, jinak ovšem děj nemá skoro žádnou chybku. Čistokrevné čtyři. Btw. Scénka z obří kuchyně je asi the best z celého filmu. ()
Chtěl bych to vidět ještě jednou a s erkovou přístupností se vším tím detailním ukousáváním hlav, žvýkáním vojáků a používáním mletých lidí jako náplň do pirohů! Takhle musím jednu ubrat jednak proto, že si zase dvanáctiletí smradi mohli utírat snoply do sedaček v Cinestaru a kdo má potom na tom sedět, druhak za toho nového, nesympatického Patyzóna, kterému jsem ani na chvíli nevěřil, že by někdy mohl sbalit takhle píchatelnou princeznu! Jinak však z toho Brajen vydojil naprosté maximum a ukázal, že se dá natočit dokonale udělaná, přímočará a vcelku drsná fantasy pohádka, u které citlivé bukvice nepomočí růžové kapesníčky s monogramem Džordže Majkla a artoví hnědopichové tu opět roztomile dští síru nad nedostatečnou propracovaností psychologie postav, absenci Schopeenhauerovské nadsázky a naprosté ignoraci existenciálních dilemat, až se z toho za břicho popadám. Nu čož, tak si to přeslabikujeme znovu! Je to pohádka, kokoti, PO-HÁD-KA. ()
Cožpak o to, moderní technologie dokážou zázraky a díky nim se filmové triky pozvedly na neskutečně vysokou úroveň. Pohádka má solidní rozpočet a tím pádem je schopná nabídnou efektní podívanou. Navíc - a to je mi sympatické - není postižená takovým tím nasládlým disneyovským stylem. Umí být temná a místy se posouvá až někam na hranici hororového žánru. Na druhou stranu, pokud Jacka a fazole srovnáte s úspěšným Hvězdným prachem, rychle odhalíte Jackovy slabiny. Schází mu lehkost, funkční humor a charismatičnost postav. Nejvíc Jacka potápí mizivá chemie mezi hlavními hrdiny a především bolestný castingový omyl v roli Jacka. Celkový dojem: 55 %. ()
Musím nasypat pouze za tři, abych odlišil od jiné překopávky klasického pohádkového motivu - Mařeny s Jendou, an loví menstruantky. Nebo čarodejnice. To je stejné. Sourozenci si totiž neberou tolik servítků, jako zde pobíhavší figurky z vyprávěnek pana Majera. Mimojiné - šel bych na pět, kdyby nějaký zodpovědný obr zašlápl Nikoláska Hulíta. Nejlépe v reálu. ()
Zábava pre rodinku s odrastenými deckami. Len škoda, že pri tej zábave to začína, ale aj končí. Tento predražený popcornový prepadák naozaj nemal vyššie ambície, napriek tomu, že pečiatka s názvom Singer nasvedčovala prinajmenšom návrat rozpočtu. Aj majster tesár sa však utne a okrem bombového vizuálu, prepracovaných efektov tento film neprináša nič nové, svetoborné. Táto fantasy rozprávka prišla totiž na svet v roku, kedy okrem hobitieho pokračovania nemala priamu konkurenciu a tak to mohli tvorcovia dokonale využiť. Nestalo sa a sklamaný som najmä z toho, ako celý film pôsobí - bez duše. Celkom chytľavý námet brzdia dialógy, sympatických hercov zas postavy, ku ktorým si nevytvoríte vzťah, takže ku koncu sa môže stať, že viac budete držať palce záporákom. Singer zaťahuje záchrannú brzdu najmä pohotovou réžiou a napriek takmer dvojhodinám pomerne svižným tempom, ale na viac sa už nezmôže. 65%. ()
Galerie (92)
Zajímavosti (18)
- Při natáčení v exteriérech tvůrci narazili na problém. Království Cloister i Bantua měla být mokrá a deštivá, ale anglické počasí kupodivu nespolupracovalo. „Už mnohokrát jsem natáčel v Londýně,” řekl Stanley Tucci (Roderick) „a pokaždé tam pršelo. A teď jsme museli často čekat, protože příliš svítilo slunce! Bylo to spíš jako natáčení v Los Angeles,” smál se. (Zdroj: ČSFD)
-
Princip rozlišení obrů od lidí akcentem vymyslel Bill Nighy (generál Fallon): "Bryan chtěl, aby obři byli po fyzické i hlasové stránce stejní a zároveň aby se lišili od ostatních postav ve filmu. Chtěl, aby to byla rasa ojediněle zmutovaných lidí, a já jsem mu navrhnul, že by bylo dobré, aby se od ostatních lišili výrazným akcentem. A napadalo mě, že vhodný by byl severoirský přízvuk, tak jsem mu to předvedl." (Zdroj: ČSFD)
- I tento nákladný snímek padl do oka studiu Asylum, které se živý laciným napodobováním velkofilmů a své braky dává na videotrh souběžně s tím, kdy do kin vyrážejí jejich slavnější předobrazy. Jeho Jack – Zabiják obrů (2013) má velmi podobný příběh, jen vznikl přibližně za setinu Singerova rozpočtu. (Beer Ceps)
Reklama