VOD (1)
Série(8) / Epizody(73)
Obsahy(4)
„Ve Hře o trůny zvítězíš, nebo zemřeš.“ Násilí, klamy a intriky ve velkém stylu provází rody Westerosu osmi vynikajícími sériemi. Vše pro jediný účel - usednout na Železný trůn. Cenami Emmy ověnčený seriál natočený na motivy knižních bestsellerů „Píseň ledu a ohně“ George R. R. Martina, sleduje obyvatele fantazijního světa, jejichž osudy změní společná hrozba ze Severu: zdánlivě nezastavitelná armáda Nemrtvých. (Magic Box)
(více)Videa (305)
Recenze (2 855)
Noční poluce fanoušků fantasy dostaly reálné kontury, a tak tu teď všichni můžeme sborově masturbovat a ulepenou rukou chrlit superlativy, jak se povedlo tu Martinovu Dunu skvěle vizualizovat. No, bylo už načase, aby někdo ukázal paní Rohlíkové, že nezletilý dement v lenonkách není to pravé ořechové, a že by měla okamžitě odinstalovat Word a nadále se věnovat výhradně charitě! A nám nezbývá, než se modlit ke Starým bohům, ať to Džordž po téhle injekci konečně dopíše, a ať HBO neustálým opakováním deset let starých sraček do té doby nekrachne. Ale abych nebyl zas až tak pozitivní, jako zbytek stáda, dovolím si na závěr poukázat na celou řadu negativ a nedostatků tohoto seriálu, kterou ve své tuposti a nesečtělosti tak velkoryse přehlížíte. Takže: . ()
Bez urážky, ta hra na drsnou a jinou fantasy se tu odbývá především tím, že mezi všemi možnými klišé, režijními i příběhovými, se hojně souloží zezadu, mluví se sprostě a sem tam se někdo vymočí. Jinak se v prvních dvou dílech především hodně mluví, aniž by to ale v člověku neznalém předlohy nějak probouzelo zájem o mytologii fikčního světa (u fantasy docela problém). Postavy jsou fajn, některé vysloveně skvělé (hlavně dekadentní trpaslík Tyrion), ale jaksi jsem se ostupem času přistihoval, že mi vlastně moc nesejde na tom, co se s nimi bude dít dál. Chybí mi tu vysloveně kulervoucí a okouzlující scény, něco, co by tuhle sérii odlišilo nad rámec vyměšování a souložení. Nemám příliš náladu dívat se na další díl - u seriálu HBO celkem průšvih. ()
Chápu to propojení - vzít Pána prstenů, mixnout ho stylem Říma a do toho dát ingredience z Živí mrtví, to je recept na stoprocentní úspěch. A na rozdíl od jiných podobných vychytralých slepenců nemá Hra o trůny papírem šustící základ, ale hutnou knižní předlohu. Výsledek ale neohromil. Možná je chybou to, že jsem do rozjetého vlaku naskočil až po odvysílání sedmi sérií a vše dal "na jeden zátah" během dvou měsíců. Chyběl mi tak potřebný časový prostor a díky tomu mi jednotlivé série přišly hodně podobné. Řada postav přešlapuje po celou dobu na místě a má minimální vývoj. Story s matkou draků je akcentovaná od začátku, k jejímu propojení se zbytkem ale dojde až v šesté sérii (a postava rozhodně není tak zajímavá, aby musela mít tolik prostoru). Nejlépe napsaný charakter (Tyrion Lannister) je od svého uvěznění ve čtvrté sérii hrozně pasivní a Peter Dinklage, jakkoli se snaží, najednou nemá co hrát. Styl vyprávění se opakuje - konflikt, hledání řešení, katarze, zrada vedoucí k novému konfliktu. A ani ta úmrtí vlastně nejsou zas tak překvapivá, protože hrdinové jsou brzy poměrně jasní a až do sedmé řady na ně tvůrci nemají odvahu šáhnout. Nemluvě o tom otravném opouštění linií, kdy se k něčemu seriál vrací třeba až o dvě sezóny později. Měl jsem reálný problém si pamatovat, kde vlastně některé postavy právě jsou a to jsem jel v kuse (například jsem dlouho váhal, kdy jsem viděl naposledy jednoho z mladých Starků a jestli už náhodou neumřel). Neumím si představit, jak bych se orientoval, kdybych to měl dávat s ročními mezerami. Současně je ale třeba uznat, že to má fantastické měřítko, evidentně se plánuje dopředu (často možná až moc, neboť jednotlivé série málokdy něco konkrétního vyřeší), některé příběhy jsou skvěle zvládnuté (Arya Stark, Jamie Lanniser), sem tam potěší nápaditý dějový vývoj (Hold the Door!) a rozhodně nechybí prvek překvapení. Celek by ale snesl výrazné prokrácení, protože to, co se stalo během sedmi sezón, mohli autoři stihnout za podstatně kratší dobu. ()
Je vidět, že když se něčeho chopí schopný štáb s dostatečným množstvím peněz a entusiasmu, je o půl úspěchu postaráno. Kvalitní výprava, která si nic nezadá s prvoligovou filmovou tvorbou a kopa vizuálních efektů nám před zraky předestírá okouzlující vizáž středověku, s atmosférou na pomezí pravé historie a mýtu. I přes to je Hra o trůny především drama, které je si plně vědomo, že hlavním tahounem musí být charaktery. Postavy jsou vždy něčím zajímavé a prochází určitým vývojem, takže divák nemá od počátku jasně rozložené karty... Dívá se na to skvěle, je to fascinující, vtahující, chytré a nesmírně propracované. 9/10 ()
Ha!! To mi může někdo říct, co je na tomhle seriálu tak cool???? To fakt nechápu co jako?? Totální brak o hovně, kde pojem fantasy je naprosto pošpiněn a zadupán do země, pojem akce se neobjevuje a když ano, je to fakt naprostá tragédie. Tak furt kecá asi 20 postav v dvjojsmyslech, dělaj ze sebe, ... nebo ten film dělá z nich hrozný hrdiny. Zůstane vždycky jen u keců, který vedou od nikud nikam. Nic,nic,nic!!!!! Osobitost postav je tak trapně a uboze navržená, že to přece nejde brát vážně!! Psychologie postav?? Rodů?? Jaká??!! Kde??!! V čem??!! Totální nuda, otrava a trapárna, na kterou se můžou dívat jen konzumní vypiplanci této doby, kteří si ani nepamatují, o čem asi byly to opravdové fantasy filmy a videohry ... Exploatace?? Naprosto samoúčelná fraška, že tam ukážeme stříkanec krve, tam hlavu, ruku, či střevíčko letět ve vzduchu... Proboha proč??!!! Proč tak samoúčelně??!! Fakt tohle nepochopím ... Naprostej hnusnej konzumní trapnej brak, který svojí oblibou poukazuje jen na čirou demenci a "rádobyjít-s-proudem" vlastnost všech nadšenců ... Ne!!! Hovadina!!! PS.: dokoukáno 21.7.11 a názor se nezměnil. Je opravdu "umění" natočit 600 minut filmu bez děje. To, co se v seriálu uděje, by se dalo shrnout do 30 minut a ne do tíživých a nudných deseti dílů. Nehledě na to, že hlavní hybatel změn a vývoje děje je náhoda či praštěná fantasie (že by proto fantasy subžánr??!!) tvůrců. Ne, na dalších 5 sérií si rozhodně nepočkám, tohle u mne propadlo na plné čáře ... ()
Galerie (3 938)
Zajímavosti (471)
- Daenerys Targaryen (Emilia Clarke) má extrémně vysoký koeficient inbreedingu (určující pravděpodobnost zdědění stejných alel a „výraznost“ příbuzenského křížení), a to 0,375. Takto vysoký koeficient inbreedingu znamená extrémní pravděpodobnost různých nemocí, postižení či duševních poruch (v případě Daenerys došlo především k tomu poslednímu, a to opravdu extrémně). Pro srovnání, Karel II. Španělský, který byl v důsledku inbreedingu impotentní, zdeformovaný do bodu, kdy byl sotva schopný chodit, a mentálně retardovaný, měl koefcient inbreedingu „pouze“ 0,254. (vojtaruzek)
- Natalie Dormer po natáčení posledního dílu 6. série při loučení se štábem dostala na památku jednu z rekvizit – korunku své postavy, královny Margaery. (patrik1177)
- Nejlépe placenými herci 7. série (2017) a 8. série (2018), které mají dohromady 13 dílů, byli Lena Headey (Cersei Lannister), Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Kit Harington (Jon Sníh) a Emilia Clarke (Daenerys Targaryen). Každý z nich dostal za jednu epizodu 2,56 milionů amerických dolarů. Za obě série pak 34 milionů amerických dolarů. (Geralt z Rivie)
Reklama