Reklama

Reklama

Na Oscara nominovaný Harrison Ford se ve snímku Indiana Jones a nástroj osudu naposledy vrací ve své ikonické roli pohotového a rafinovaného archeologa, aby prožil své poslední napínavé dobrodružství, které ho jako tradičně zavede do nejrůznějších koutů světa. (Falcon)

Videa (12)

Trailer 3

Recenze (901)

choze 

všechny recenze uživatele

Přece jen trochu moc rutinní dobrodružství, kterému chybí Spielbergova sofistikovanost a hravost (o analogově fyzickém kouzlu původní trilogie nemluvě), i víc humoru. Přes dvě hodiny to ve svižném tempu a za spousty pomrkávání hustí do diváka obvyklé atrakce v podobě honiček, odhalování archeologických stop a prolézání jeskyní a hrobek a emocionálně to s ním nic moc nedělá, až ve finále to vyloudí trochu dojetí. Bál jsem se, že Phoebe a klučina budou otravní, což nebyli (klučina jen úplně zbytečný), ale kdo to táhne dolů je Mikkelsenův nevýrazný záporák i Fordův unavený Indy. Omlazený Ford vypadá dobře a celkově tu digitální triky netahají za oči jako u jiných blockbusterů poslední doby. Jo, je to zbytečný díl, ale i neurážející dobrodružství, jakých je v kinech smutně málo. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Těleso Jones ponořené do derniéry je nadlehčováno silou nostalgie, která se rovná tíze tónů Williamse spjatých s ponořeným tělesem.. Objektivně by se nedostatky našly, ale tady jde o subjektivní fakta upraveného Archimédova zákona, ne pravdu (syrakuské finále dechberoucí, úplné The Final Countdown vibes). Myslím si, že penzista Indy bude rád. Teď už mu nikdo nemůže říkat Juniore.. Mangold se začíná stávat expertem na konce ikon.. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Poslední čtvrthodinka je jediná pasáž, kde funguje nějaká nostalgie a já být vypravěčem příběhu, byl bych v dovršení životní poutě Dr. Jonese mnohem nekompromisnější. Přišlo by mi to mnohem emocionálnější a logičtější (znalci vědí). Zbytek je přinejmenším rozporuplný. Úvod s vlakem si člověk neužije, když se na něj ze všech stran řítí citelný CGI a vy jenom se smutkem vzpomínáte na také vlakový úvod Poslední křížové výpravy, kde Spielberg takové digitální barvičky nepotřeboval a neměl (pochopitelně) a fungovalo to mnohem lépe. Úmorně dlouhá honička v Tangieru zase vypadá, vzhledem k dlouhým prostřihům, jako by zdejší ulice byly aut prosté a liduprázdné a dlouhé jako letištní plochy, neveřil jsem tomu ani sekundu. A takhle je to tady se vším. Je to prostě po většinu času takové dobrodrůžo ve stylu „vidět a zapomenout“, asi na úrovni přeplácané Spielbergovy čtyřky. Jinak zde hojně kritizovaná Phoebe Waller-Bridge byla fajn, má takové rozpustilé šibalské charisma a je skvělým protihráčem mrzouta Forda a vlastně mě bavila z celého filmu nejvíc. ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Na Indym (a vlastně všech filmech typu Lara, Lovci pokladů, Šifra atd) se mi vždy nejvíc líbilo to luštění záhad a historie. Člověk se něco přiučil, podvědomě hledal na podlaze pattern nebo skrytou páku na sloupu. Škoda, že v dnenší době se už tohle asi nenosí. Film je zbytečně dlouhý, plný mnoha stejných honiček, jež v určitou chvíli působí dokonce jako parodie. Hlavní postavy jsou až na Harrisona a tu detektivku z CIA otravné a protivné. Obzvlášť "Vombatku" jsem nemohla vystát. Tahle voke marry sue ala lara croft provádějící sportovní výkony jako prvotřídně školený agent byla fakt špatná. Naopak Banderase jsme si užili asi tak 5 vteřin, jeho konec byl debilní (vůbec množství mrtvol je zarážející, to už je jak Angelica. Být kamarád Indyho znamná chcípnout?) a herecké jméno asi mělo nalákat. A to vše jen proto, že scénáristi nedokázali lépe vykreslit zlouna a jeho mini zlouny a tak to řeší klasikou: někoho zabijí a diváci je pak nebudou mít rádi. Nepomohlo tomu ani přehnaně řvoucí kino, takže mě můj 6 měsíční budoucí syn kopal v břiše asi hodinu v kuse, protože "tichých" scén jsme si užili bohužel málo. A poslední zklamání přišlo na konci, kdy opravdu skvělá scéna byla zbytečně rychle ukončena. Staré Řecko by si zasloužilo minimálně 10 minut navíc a méně naprosto nesmyslných keců Heleny. Tak nějak to dokonale shrnul pohled "mistra" který na její proud slov jen nechápave zíral. Já také... Suma sumárum se jedná o kvalitné béčko se skvělým Harrisonem (i hezky omlazeným), které nabídne silnou dávku nostalgie. Kdyby ubralo na akci a nahradilo ji archeologií a šiframi, bylo by to na 5*. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Je v tom strašně věcí, co mi minimálně při první projekci vadily a nedovolily mi ponořit se do příběhu tak, jak by si asi zasloužil. Hlavně vizuál je oproti všem předchůdcům zkrátka umělý a dost jsem trpěl u úvodního flashbacku. Omládlý Ford bil do očí, a byť akce na vlaku je sama o sobě vynalézavá a intenzivní a dobře reflektuje válečnou špionáž aka Kam orli nelétají, charakter Indyho v ní dostává na frak. Tenhle dřív obyčejný brýlatý profesor, co se mezi náckovskou přesilou často zmateně potácel a plány mu nevycházely, jelikož je vymýšlel za pochodu, přece nikdy nebyl heroickým nezranitelným hrdinou. Důchodcovská linka je naštěstí lepší, snaží se o variabilnější dobrodružství a dynamickou změnu lokací, přičemž po vzoru čtyřky neopomíjí rozvíjet osobnost a osobní život protagonisty. Chybí tomu Spielbergova kreativní inscenace, již Mangold jen občas vykrádá a většinou se k ní ani nepřiblíží, ale příběh je naštěstí dost přímočarý a motivačně sevřený. Zvraty se dopředu předesílají (bacha na loutkové divadlo) a tvůrci se snaží udržet děj v pohybu, i když vyžaduje komorní promluvy. Výtky navíc opět ignorují fakt, že neexistuje něco jako recept nebo optimální podoba filmu o Indiana Jonesovi - jsou tu formální dominanty, kterých se teda Mangold drží křečovitě, a potom jen volné pole působnosti pro žánrové a hypertextuání blbnutí. A toho tady dostaneme dostatek, od Tintina, podmořských verneovek a fascinace objevováním vesmírného časoprostoru v šedesátkách až po ‘ehm spoiler’ sandálové velkofilmy téže doby. Zčásti mě ten film štval, ale nechávám si dost prostoru k tomu, abych ho měl jednou taky hodně rád.. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (47)

  • Děj filmu se odehrává v roce 1969, ale Hauke (Olivier Richters) používá samopal MAC 10, který se vyráběl až od roku 1970. (JohnSmith)
  • Nacisté ve filmu k cestě skrz časovou trhlinu použijí německý bombardér Heinkel He-111. Filmový stroj má dvojité ocasní plochy, to žádná ze skutečných verzí tohoto letounu ale nikdy neměla. (Foxhound#1)

Související novinky

Megalopolis staví kampaň na negativních recenzích

Megalopolis staví kampaň na negativních recenzích

21.08.2024

Jak všichni jistě už víte, legendární režisér Francis Ford Coppola (Rozhovor, Vyvolávač deště) na letošním 77. ročníku Festivalu v Cannes uvedl svůj dlouho chystaný opus magnum pod názvem Megalopolis… (více)

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

Ani Furiosa nezabrala, lidé do kin nechodí

29.05.2024

Pohled na celosvětové tržby kinařů je tento rok týden od týdne smutnější. O potenciální blížící se krizi kin i velkých filmových studií se mluví už poměrně dlouho a důvody jsou nasnadě. Vzestup… (více)

Guillermo Del Toro málem natočil Star Wars

Guillermo Del Toro málem natočil Star Wars

23.09.2023

Scenárista David S. Goyer (Muž z oceli, Terminátor: Temný osud) čerstvě dělal rozhovor v podcastu Happy Sad Confused a kromě jiného taky potvrdil jednu dlouholetou Star Wars spekulaci. Totiž že v… (více)

Reklama

Reklama